nyt tarvisin neuvoja viisaita, jos pyytää sopii.

opiskelen nyt siis sh:ksi ja nyt on alkanu näyttämään siltä että minen pysty tätä työtä tekemään lainkaan. selkä on kiero ku korkkiruuvi ja pää ei kestä. Oon tässä haaveillu bioinformaatioteknologian opiskelemisesta jo jonku aikaa ja nyt mulla ois mahdollisuus hakea sinne ja muutenkin hyvät lähtökohdat kun ukko on vielä muutaman vuoden samassa laitoksessa. MUTTAKUN, tämä olis nyt jo toinen koulu mikä jäis kesken ja se tietenki näyttää tosi tökeroltä tulevien työnantajien ja tuon kyseisen koulun silmissä vaikka ois miten terveydellisiin syihin vedottu.

minä en nyt tiedä että mitähän hittoa tässäkii tilanteessa tekis :/

hemuli
Ei kun koululle tutoropen kansa juttelemaan. Mun mielestä ei oo järkevää kouluttautua ammattiin jota ei sitte voi tehdä työkseen. Joskin sh:n koulutuksella pääsee ´moniin töihin esim. kelaan papereita pyörittämään sekä monia muita juttuja joissa ei fyysistä hommaa tarvi tehdä. Mut kannattaa käydä juttelemassa siellä koululla et mitä mieltä ja onko mieltä jatkaa :D

no
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
opiskelen nyt siis sh:ksi ja nyt on alkanu näyttämään siltä että minen pysty tätä työtä tekemään lainkaan. selkä on kiero ku korkkiruuvi ja pää ei kestä. Oon tässä haaveillu bioinformaatioteknologian opiskelemisesta jo jonku aikaa ja nyt mulla ois mahdollisuus hakea sinne ja muutenkin hyvät lähtökohdat kun ukko on vielä muutaman vuoden samassa laitoksessa. MUTTAKUN, tämä olis nyt jo toinen koulu mikä jäis kesken ja se tietenki näyttää tosi tökeroltä tulevien työnantajien ja tuon kyseisen koulun silmissä vaikka ois miten terveydellisiin syihin vedottu.

minä en nyt tiedä että mitähän hittoa tässäkii tilanteessa tekis :/
Kyllä sairaanhoitajia työskentelee kevyissäkin töissä. Terveysasemilla, päiväkirurgiassa ym.

Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Ota huomioon, että bioinformaatioteknologia on erittäin vaativa koulutusohjelma. Matematiikasta selviämiseen vaaditaan pitkän matematiikan osaamista ainakin eximian tasolla, erittäin vaativasta fysiikasta on lisäksi luettava lisäkurssit ja sekä kemiaa että biologiaa on ymmärrettävä hyvin laajasti. Otaniemessä tutkintorakenteet ovat vielä tällä hetkellä heikonlaisesti suunnitellut, niin että valitettavasti bio-IT kuuluu niihin tutkinto-ohjelmiin, jotka ovat niin kertakaikkisen laajoja, että niitä on käytännössä mahdotonta suorittaa siinä viidessä vuodessa. Vaatii siis todella sisua ja tahtoa jaksaa, joten jos jo nyt olet jättänyt kaksi huomattavasti kevyempää tutkintoa kesken, mieti pitkään jaksaisitko vielä tuota. Sisäänpääsy on myös erittäin vaikeaa, kun on vaikeimpia tutkinto-ohjelmia päästä TKK:lla, joka itsessään on yksi arvostetuimpia yliopistoja suomessa.

Hae siis ihmeessä jos olet todella motivoitunut ja innokas valmistumaan, mutta muussa tapauksessa epäilen ettet jaksa :/ Kokemuksesta puhun, itse kyllä viihdyn vaikka on hyvin raskasta, mutta moni opiskelijaystäväni harkitsee keskeyttämistä ja sitä suurempi osa epäilee, ettei tule valmistumaan lähellekään tavoiteajassa.
ensinnäki, pitäisi olla aika pirunmoinen guru, että sais kaikki tentit ensiyrittämällä läpi ja kurssit kasaan ajallaan. Ja minä nyt henk.koht en pidä sitä pääsykoetta enkä muitakaa opiskeltavia kursseja mahdottomina. Otaniemi ei ole niin pelottava kuin annat ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Only and Original-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Kaunko olet sh:ksi nyt opiskellut?
toinen vuosi alkoi
Mietin vain, että kannattaisiko jatkaa kuitenkin loppuun, olisihan se tutkinto taskussa sitten kuitenkin. Tietty jos olet ihan varma ettet aio niitä hommia koskaan tehdä niin sitten...
mun valmistuminen venyis joka tapauksesa vähintään puolella vuodella. enkä tosiaan tule tekemään tämän alan hommia päivääkää. jos en pääse tonne niemeen niin sitte jatkan tätä koulua.

matkailija
Anteeksi nyt tyhmyyteni, mut miten se näyttää tökeröltä toisen koulun ja työnantajien silmissä :ashamed: ..? Kattooko he sen jostain rekisteristä?

Sä teet sen vaihdoksen itsesi takia, jos teet. Mitä väliä sillä on mitä hyö ajattellee, jos et kuitenkaan sh-hommia tule tekemään koskaan? Monet ihmiset vaihtaa nykyään koulua :)

Yhteistyössä