nyt taidan lopettaa pätkätyöt ja alkaa täyspäivätyöttömäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hinni

Aktiivinen jäsen
27.09.2004
2 112
0
36
Sen siitä saa kun suostuu tekemään muutaman vuoron silloin, toisen tällöin. Olin pari viikonloppua sitten töissä. Palkan ja palkkakuitin piti ehtiä kuun lopussa. Maksupäivä siis kuukauden vika päivänä. No, ei sitten ehtinytkään vaikka lupasivat. Maksavat siis vain kuun lopussa. No, ei siinä mitään...mulla oottaa tuossa liiton lappu, jonka sais lähettää huomenna. No, ei pysty, kun ei oo tilinauhaakaan. Pitäs liiton maksukin maksaa ennen lähettämistä. Eli siis saan rahaa ehkä marraskuussa. Seuraavan liiton lapun voin laittaa tietenkin vasta ensi kuun lopussa, jolloin tilikin toivottavasti tulee.
Ei muuta kuin hampaat naulaan...hurraa pätkätyöt.

Mietin tässä, että voiskohan ne palkanlaskennasta mulle laittaa palkkatodistusta vaikka rahat tuliskin vasta ensi kuun lopussa...nehän on kuitenkin tän kuun palkkakauden rahoja. Sithän mä voisin sen liiton lapun laittaa vaikka palkka maksettaisiin vasta ensi kuussa.

Soita palkanlaskentaan ja pyydä arviopalkkatodistus. Meillä sellainen kirjoitetaan pyynnöstä juuri pätkätyöläisille. Selvitä tilanteesi sinne niin kyllä asiat yleensä järjestyy

Alkuperäinen kirjoittaja Palkanlaskija:
Soita palkanlaskentaan ja pyydä arviopalkkatodistus. Meillä sellainen kirjoitetaan pyynnöstä juuri pätkätyöläisille. Selvitä tilanteesi sinne niin kyllä asiat yleensä järjestyy

Näin kai pitänee tehdä. Mun työtunnit näkyy koneella kyllä. Täällä menee kaikki niin vaikeasti kun ensin vien työtunnit lähiesimiehelle. Se laittaa ne koneelle ja laittaa tuntilistan työhönottoon/palkanlaskentaan. Työhönotosta tulee postissa työsoppari, joka palautetaan sinne.
Yleensä rahat kyllä on tullu aina kuun lopussa, nyt ei. Tänään ois tullu tilinauha, jos ne olis yleensä tulossa.
Eikös niin, että kun palkka on syyskuun työstä, niin se vaikuttaa syyskuun liiton rahoihin palkanmaksupäivästä huolimatta? Sekin vaan, että liiton maksu pitäs maksaa 15.10 mennessä viime kuulta.
Kyllä tämä taas innostaa työntekoon kun jää nekin vähät rahat saamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Alkuperäinen kirjoittaja Palkanlaskija:

Näin kai pitänee tehdä. Mun työtunnit näkyy koneella kyllä. Täällä menee kaikki niin vaikeasti kun ensin vien työtunnit lähiesimiehelle. Se laittaa ne koneelle ja laittaa tuntilistan työhönottoon/palkanlaskentaan. Työhönotosta tulee postissa työsoppari, joka palautetaan sinne.
Yleensä rahat kyllä on tullu aina kuun lopussa, nyt ei. Tänään ois tullu tilinauha, jos ne olis yleensä tulossa.
Eikös niin, että kun palkka on syyskuun työstä, niin se vaikuttaa syyskuun liiton rahoihin palkanmaksupäivästä huolimatta? Sekin vaan, että liiton maksu pitäs maksaa 15.10 mennessä viime kuulta.
Kyllä tämä taas innostaa työntekoon kun jää nekin vähät rahat saamatta.

Kun syyskuulta laitat liittoon hakemuksen ja siihen työpäivät ja tunnit, niin silloin tosiaan vaikuttavat pv-rahan määräytymiseen. Arviopalkkatodistuksen perusteella liitto voi maksaa pv-rahan ja voit maksaa myös jäsenmaksun tuon arviotodistuksen perusteella ja ensi kuussa korjata, jos tarvitsee. Voisikohan tilinauha tulla vielä huomenna, koska huomennahan se vasta viiminen päivä on? Palkanlaskennasta selviää tämäkin asia.

Tsemppiä selvittelyyn! Olen itse ollut joskus samassa tilanteessa ja tiedän,että on kaukana hauskasta.

Kun syyskuulta laitat liittoon hakemuksen ja siihen työpäivät ja tunnit, niin silloin tosiaan vaikuttavat pv-rahan määräytymiseen. Arviopalkkatodistuksen perusteella liitto voi maksaa pv-rahan ja voit maksaa myös jäsenmaksun tuon arviotodistuksen perusteella ja ensi kuussa korjata, jos tarvitsee. Voisikohan tilinauha tulla vielä huomenna, koska huomennahan se vasta viiminen päivä on? Palkanlaskennasta selviää tämäkin asia.

Tsemppiä selvittelyyn! Olen itse ollut joskus samassa tilanteessa ja tiedän,että on kaukana hauskasta.[/quote]

En usko, että huomenna tulee rahat. Aina näkyvät edellisenä päivänä tilillä. Pitänee soitella vaikka loppuviikosta palkanlaskentaan. Oishan tuo pelastus, jos saisi edes syyskuun lapun laittaa menemään.
Taidan kyllä oikeasti harkita kaksi kertaa, jos pyydetään taas parin päivän töihin.
On se niin väärin, että etelässä on töitä pilvin pimein hoitajille. Täällä niitä on työttömänä.

Yhteistyössä