Nyt syksyllä 2010 yrityksen aloittavia / aloittaneita?

Onko muita, jotka ovat vasta aloittaneet, tai aloittelemassa yritystä tässä elo-marraskuun tienoolla? Omaa pinoa koitin etsiskellä, mutta ei oikein ollut sellaista sopivaa tarjolla ainakaan äkkivilkaisulla. Toivoisin jotain vähän pienempää ja intiimimpää ryhmää, suunnilleen samassa kuumeiluvaiheessa olevia siskoja. Muut pinot tuntuvat olevan tosi paisuneita, en tahtoisi olla vain nimimerkki muiden joukossa.

Itsellä esikoinen haaveissa ja pillerit jäivät pois elokuussa niin, että ensi viikolle odottelen ensimmäisiä oikeita kuukautisia tyhjennysvuodon jälkeen. Tosin yritys on jo täysillä käynnissä, joten jospa jäisikin onnekkaasti vierailuni lyhyeksi! :saint: Toisaalta jos tässä venähtääkin, niin olisi kiva sitten käydä tuntemuksia läpi samassa vaiheessa menevien ja jo tutuksi käyneiden "naamojen" kanssa.
 
Hei Lunea,

Oon yhdessä pinossa käynyt muutaman kommentin heittämässä vaikka yritys on tarkoitus aloittaa vasta seuraavien kuukautisten jälkeen eli syyskuun loppupuolella. Toista lasta tässä kuumeillaan ja esikoinen meillä täyttää syksyn aikana kolme vuotta. Tänään ollaan siis kp 14/28 eli oviksen tietämillä kaiketi. Tai niin ainakin omista "oireista" päättelen. Varsinaisia ovulaatiotestejä en oo ainakaan vielä tässä vaiheessa valmis tekemään, jotta ei tulisi suotta stressattua asialla vaan oon aatellut ainakin alkuun luottaa omiin tuntemuksiin.
 
Hei, täälä suunnitteilla kolmas, kierukka lähtee kolmen viikon päästä ja sit pääsee yrittää..vaikka mä oon niin malttamaton et mieli tekis ottaa kierukka heti veke ku eiks sen jälkeen pidä odottaa jokunen kierto ennen varsinaista yritystä...?aiemmat raskaudet alkanu noin 6kk yrityksen jälkeen..mul on hiljainen toive että tärppäis vielä tämän vuoden puolella...
Onnea yritykselle!
 
Mä taisin ovuloida vajaa viikko sitten, ainakin jos kierto menee sen 28 mukaan mitä se joskus oli, ja jos noihin toispuolisiin nipistelyihin on yhtään luottaminen. Mut tosiaan myöskin varsinainen yrittäminen olis tarkoitus aloittaa vasta seuraavasta "oikeasta" kierrosta.

Minäkään en mitään ovulaatiotestejä välitä hommailla ainakaan tässä vaiheessa. Jos kierto on tasainen, kuten mulla aina ilman pillereitäkin on ollut, niin kyllä se siinä puolessa välissä todennäköisesti tapahtuu kyttäilen minä sitä tai en. Ja toistaiseksi meillä hellyyttäkin on piisannut aktiivisesti ajankohdista viis, joten sikälikin turha paineilla. Tulee kun on tullakseen.

Toiveikas ja innokas fiilis, tärppäispä pian!

Kierukoista mie en tiiä mittään, mutta luulis yhden välikierron kuitenkin riittävän? Ei kai siinä muusta voi olla kyse kuin limakalvon ja kohdunkaulan toipumisesta? Koska punkku luulet pääseväsi tositoimiin, jos kolmen viikon päästä poistetaan? Pari kuukautta? Odottavan aika on pitkä.
 
Mä en kykene odottamaan,ja käytännön syistä olis hyvä onnistua vielä tänävuonna joten menin ja siirsin ajan jo huomiselle...mä vaikutan tosi tärähtäneeltä varmaan mut mul on just parhaillaan menkat ja oon silon aina vähän ylikierroksilla.Meillä mies on kuumeillu jo pitkään,minä enemmänki yrittäny taistella sitä vastaan parhaani mukaan jotta saa kaikki työasiat yms järjestykseen et voi sit rauhassa voida paksusti.mulla kierukka ollu pari vuotta joten voi mennä aikaa ennenkö tärppää..mun miehellä oli niin mahtava (iloinen)ilme kun huomas että mullakin on mahtava vauvakuume ja että meenki ottaa sen vekottimen pois jo aiemmin ku piti.
 
Heippa kaikki! tää on mulle tosi uutta...en oo ennen ollu kirjautuneena kaksplussan sivuille enkä ennen kirjoittanu mihinkää ketjuun :)! siis apuja tarvitaan...en tiedä näitä kaikkia teidän termejä täällä,kuten kp, yk, dpo...jos joku vois valaista tyhmää ;)! Nyt olis siis kakkonen toiveissa <3 niinkin kovasti et tilasin ekaa kertaa elämässäni ovulaatio testejä,mutten oikein ymmärrä miten niitä aletaan testaa tai missä vaiheessa :p
 
Mitäs punkku? Sulla oli jotain jänniä kommelluksia kierukan poiston jälkeen? Jotain viivanpaikkoja vai miten se oli?

Jotain, sullahan alkaa yritys jo aika pian, eikö? :)

MeMaMi, oot varmaan jostain saanut jo vastaukset, mutta kp=kiertopäivä, yk=yrityskerta, dpo=days past ovulation.

Mulla on tänään noin dpo 13, huomiseksi odottelen tätiä. En ole vielä testannut, toistaiseksi kiva vain jännittää ja toivoa. Tissit ei ole tippaakaan kipeät, eikä mahaakaan nipistele niin paljon kuin yleensä. Jalat ovat olleet turvoksissa ainakin perjantaista saakka vaikka olen syönyt tosi terveellisesti ja pidän tipatonta syyskuuta. Heräilen öisin jonka seurauksena varmaan väsyttää. paprika maistui pakokaasulta, porkkanat mintulta. Äsken mun teki mieli lauantaimakkaraa, mitä inhoan. Välillä kalisen peiton alla, välillä tekis mieli heittää kaikki vaatteet pois. Välillä tulee myös sellaisia flunssaisia vilunväreitä ja lihaksia särkee vähän samoin kun kuumeessa. Lämmöt kuitenkin "vain" 37, eli ihan normi loppukierron päivälämpö mulle.

En osaa olla mitenkään kovin toiveikas kuitenkaan. Enkä varsinkaan uskalla testata! Petyn mieluummin nyt siihen tätiin kuin negatestiin.
 
Viimeksi muokattu:
Lunea, sun olotilahan kuulostaa ihan lupaavalta. Toivottavasti sulla olis tärpännyt ;)

Mulla tai siis meillä pitäis yk 1:n startata ens maanantaina :) ja kieltämättä nyt alkaa jo hieman jännittää, vaikka oon luvannutkin itselleni etten ala turhan aikaisin asialla stressaamaan.
 
Heippa!
Minäkin haluaisin mukaan tähän ketjuun!

Pikkukakkosta toivotaan meidän perheeseen, esikoinen on 2v3kk, kierukan kävin poistattamassa 1.9. ja menkat alko heti 3.9. eli nyt ois kiertopäivä 12/30, mikäli vanha kiertoaika pitää paikkaansa. Esikoinen tärppäsi aikoinaan ehkäisyrenkaan poisjätön jälkeen tokasta kierrosta. Hän on erityisen ihana erityislapsi, jonka takia syön nyt foolihappoa hevoskuurin, esikolla on synnynnäinen aivojen rakennepoikkeama ja koska kromosomitestit ym. eivät ole kertoneet syytä siihen, miksi näin on, on oikeastaan pakko vaan toivoa parasta toisen raskauden yhteydessä ja pitää foolihappo ym. vitamiinitasot hyvänä. Esikoinen on meille hyvin rakas, mutta ajatus siitä, että perheessä olisi kaksi erityislasta on aika haastava, joten toivotaan että kaikki menisi hyvin.

Kai tän voi ekaksi yrityskierroksi laskea, hormonikierukka lähti tosiaan 1.9. ja vuoto (ihan normi menkat, ekat reiluun vuoteen) alko 3.9. ja kesti melkeen viikon eli ei päästy isännän kanssa puuhastelemaankaan kun vasta viikonloppuna. Peittojen heiluttelun jälkeen tuli verta taas ihan norona, kun kävin suihkussa, vuoto loppu kuitenkin samantien eikä tullu enää ees tuhrua pikkuhousunsuojaan. Eilen aamuna tuli kuitenkin taas pyyhkiessä reilusti verituhrua, vaikka vuodon alkamisesta oli jo 11 päivää, normaalisti (ennen kierukkaa) mun kierto oli noin 30 pvää aika tarkkaankin, eikä koskaan mitään välivuotoja, mut ehkä elimistö on vielä aika sekaisin hormonikierukan jäljiltä, koska sen aikana mulla ei tosiaan ollut menkkoja ollenkaan. Tänäänkin tuli taas pyyhkiessä hieman tuhrua (sori nää alapääjutut, mutta varmaan kestätte, koska ymmärrätte mistä on kyse :D). Laskurin mukaan ovis ois loppuviikosta, mutta tää eka kierto taitaa mennä vielä "harjoitellessa". :p
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin olisi yksi ketjuun liittyvä:wave:

Meilläkin olisi pikku kakkonen toiveessa. Esikoinen on kohta vuoden. Virallisesti ehkäisy jätettiin elokuun puolessa välissä pois. Mutta todennäköisesti, meillä tulee monta pettymystä eteen, ennen kun tärppää. Esikoisen kohdalla meillä meni pillereiden lopettamisen jälkeen pari vuotta, ennen kun pikku neiti sai alkuunsa. Ovis juttuja tai lapsettomuus hoito yms. meille ei ole koskaan tehty. Itselläni on TODELLA epäsäännöllinen kierto, pituus vaihtelee 39-99 päivää. Jotenkin välillä ärsyttää, kun ei voi laskea varmoja päivä:headwall:

Lunea: sun olotila kuulostaa ihan samalaiselta, kun minulla, silloin kun aloin odottaa esikoista :)
 
Täällä kans olisi yksi kuumeilija. Meillä on 11 kk ikäinen esikoispoika. Nyt kovasti jo uutta kuumetta pukkaa ja yritys alkoi viikonloppuna. Tosin tämä kierto taisi olla jo hieman menetetty, mutta ensi kierrossa sit paremmalla ajoituksella. Hieman hankalaa on laskea ovisajankohtaa, kun kiertojen pituus vielä vaihtelee melko paljon. Imetä edelleen esikoista, joten sekin varmaan vähän vaikuttaa.

Meillä aikoinaan eka raskaus tärppäsi toisesta kierrosta. Meni kyllä sit kesken rv12. Ja tämä esikoinen lähti sit heti keskenmenon jälkeen ekasta kierrosta. Nyt jännittää, onko synnytys vaikuttanut miten paljon tähän raskauden alkuun saamiseen. Ja tietty toi imetyskin voi vähän hankaloittaa. Mutta yeritetään ainakin innolla.
 
Kuumeilijat
Nimimerkki..............KP.........dpo.........YK.............Monesko toiveissa
Lunea...................?...........13...........0..............1

Mukana keskusteluissa
anneli80
Barbapörrö
Jotain
Punkku
skorpioni07

Plussat
 
Viimeksi muokattu:
Pistin tommosen pinkan-alun pystyyn, ketkäs tahtovat ihan listalle ja millä tiedoilla? En laittanut ikätietoa tuohon, haluatteko sen? Tai jotain muuta, dpo:t ehkä? Joo, sen mä taidan kyllä laittaa.
 
Heippa! Minäkin voisin liittyä joukkoonne :) Pikku kakkosta aletaan pikku hiljaa laittamaan alulle, esikoinen on vasta 6kk niin ei ole mikään kiirus. Mulle ei minipillerit sopinut, eikä kumitkaan, niin ollaan ilman ehkäisyä oltu nyt muutama viikko. Kierrosta ei ole mitään hajua ja imetän vielä muutaman kerran vuorokaudessa esikoista. Esikoista yritettiin 8kk, joten näin alkuun ei ole vielä kovin korkeat toiveet edes, että tärppäisi. Jotenkin sitä silti löysi tiensä tänne aika nopeasti kun raskauden mahdollisuus on otettu esiin :D
 
Mun tiedot pinkkaan: kp 13/30?, yk 1, toiveissa toinen. Tosin luulen, että tää eka kierto menee harjoituksen piikkiin, kierukka saattaa sekottaa vielä kiertoa, koska lähti vasta kuun alussa, mutta katsellaan miten tää loppukuu menee. Nyt vatsassa ihan kummallinen tunne, ihan kun menkat ois just alkamassa, vaikka vuotoa oli kuun alussa jo yli viikko!
 
Kuumeilijat
Nimimerkki..............KP.........dpo.........YK.............Monesko toiveissa
skorpioni07.........13/30?...................1..............2
Lunea...................?...........14...........0..............1

Mukana keskusteluissa
anneli80
Barbapörrö
Jotain
Pepe10
Punkku


Plussat
 
Viimeksi muokattu:
Skorppari, voisko olla jo ovulaatiooireita? Mulla on varsinki oikean puolen ovis niin kipee, et esim. viimeisin vei tunnon selästä reiteen..

Mulla on jännäpäivä tänään, dpo 14 ja tätiä odottelen saapuvaksi. Jomottelut vähän tihentyneet, mut viel ei edes tuhrua, pelkkää kirkasta limaa.. :eek: Vaan eiköhän se sieltä rynnistä kuitenkin. Vasta eka pilleritön kierto menossa.
 
Lunea kiitti kun lisäsit mut pinoon! Äsken alko vuotaa, tunsin että nyt on kiire vessaan, onneks oli side jo varoiksi valmiina (jotenkin aamulla oli niin menkkamainen olo) ja johan sitä taas tulikin! Ihan kirkasta verta, ei siis normi kk-verta. Ja kuun alussa siis mun mielestä oli jo normi menkat, ainakin kivut sen mukaiset ja vuoto myös. Nyt periaatteessa pitäis kai olla ovis tällä viikolla, mut olotila on tosiaan enempi menkkamainen. Ei kiva, jos menkat tulee kahden viikon välein ja aina vuotaa sit viikon putkeen, näin mulla oli aikoinaan minipillerien kanssa, jotka lopetin aika nopeesti välivuotojen takia ja siirryin ehkäisyrenkaaseen (siis ennen esikoista).
 
Voisinhan minäkin pinoutua tänne eli jos tällaiset tiedot laitetaan:

kp 1/27 -32, yk 1 ja toista toivotaan (tosin nää on voimassa vasta ensi viikolla, mutta voihan ne sinne jo valmiiksi laittaa). Voisko joku mulle vielä selvittää, että mitä tuo dpo tarkoittaa?

skorpioni07 kuulostaa kovastikin siltä, että sulla on vielä kroppa vähän sekaisin siitä kierukasta, mutta eiköhän tuo tuosta tasaannu...
 
unohdin itse viimeksi mainita, että minäkin imetän vielä neitiä. Tarkoituksena on lopettaa imetys, kun neidin yks vuotis synttärit lähestyy lokakuun alussa :)

minun tietoihin voisi kp laittaa 3/35-99, kun todellakin tuo kierto on mitä sattuupi. yk 0. ja kakkonen on toiveissa:heart:
 
Kuumeilijat
Nimimerkki..............KP............dpo.........YK.............Monesko toiveissa
Jotain...................1/27-32....................1...................2
Lunea...................1/?...........................1..................1
anneli80...............4/35/99....................0...................2
skorpioni07.........14/30?........................1..................2


Mukana keskusteluissa
Barbapörrö
Pepe10
Punkku


Plussat

Saa päivittää, kuka ekana ehtii/viitsii! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä