Nyt sit alkoi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rouva rakentaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rouva rakentaja

Vieras
Eli vappuna myllättiin tontti ja nyt on jo anturat valettu ja sokkeli muurattu. Ensi viikolla runko pystyyn ja sit varmaan sitä seuraavalla viikolla kattotuolit paikoilleen. Ihanaa kun alkaa tapahtua. =)

Meilläkin on nyt sokkelin muuraus kohta valmis. Tuntuu kyllä ihanalta päästä vihdoinkin siihen vaiheeseen että jotain näkyvää alkaa tapahtua kaiken sen paperin pyörittämisen jälkeen =) .

Harmittaa vaan kun en oikein voi itse vielä olla hyödyksi, kaikki hommat olleet tähän asti semmoisia, ettei oikein raskaana uskalla tehdä. No, kohta hommat lisääntyy ja sit on mullekin työtä. Olen kyllä kiitettävästi keittänyt kahvia ja vienyt eväsleipiä, et hyvähän se on sekin. =)

ONpas teillä nopeeta toimintaa. Meillä alotettiin viikkoa ennen vappua ja antura on nyt valettu. ens viikolla pääsis sokkelin kimppuun, mutta timpureilla on välillä muuta. mut meillä tulee pakettikin vasta kesäkuussa, joten aikaa on vielä =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2006 klo 15:23 Pupu Tupuna kirjoitti:
ONpas teillä nopeeta toimintaa. Meillä alotettiin viikkoa ennen vappua ja antura on nyt valettu. ens viikolla pääsis sokkelin kimppuun, mutta timpureilla on välillä muuta. mut meillä tulee pakettikin vasta kesäkuussa, joten aikaa on vielä =)

Juu, nopeeta on ollut. Meillä on tosi pätevä ja nopea timpuri joka tekee itse kovasti hommai ja komentaa sit ukolle et mitä sen pitää tehdä. Pari kaveriakin ollut apuna. Me tehdään ihan pitkästä tavarasta, ei tule talopakettia. Vähän kyllä hirvittää :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2006 klo 20:56 Rouva Rakentaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2006 klo 15:23 Pupu Tupuna kirjoitti:

Juu, nopeeta on ollut. Meillä on tosi pätevä ja nopea timpuri joka tekee itse kovasti hommai ja komentaa sit ukolle et mitä sen pitää tehdä. Pari kaveriakin ollut apuna. Me tehdään ihan pitkästä tavarasta, ei tule talopakettia. Vähän kyllä hirvittää :/

Meilläkin tehdään pitkästä tavarasta ja hyvin on menny. Syksyllä aloitettiin ja nyt ollaan pitkällä sisähommissa. Runko pystytettiin kirvesmiesten avulla, mut muuten ollaan tehty suurin osa itse. Pian pääsen jo maalailemaan sisäseiniä (ellei vauva päätä syntyä ajoissa).

Huojentavaa kuulla muiden positiivisia kokemuksia,kun väsätään kaikki itse pitkästä tavarasta =) Meillä myös tehdään pitkästä tavarasta.Täällä voimmekin sitten tsempata toisiamme ja kertoa raksakokemuksia =) :D B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 10:49 Sollu kirjoitti:
Huojentavaa kuulla muiden positiivisia kokemuksia,kun väsätään kaikki itse pitkästä tavarasta =) Meillä myös tehdään pitkästä tavarasta.Täällä voimmekin sitten tsempata toisiamme ja kertoa raksakokemuksia =) :D B)

Joo, mielelläni luen muidenkin kokemuksia! Tuntuu välillä kaamean pitkälle rakennusaika sinne jouluun asti, silloin pitäisi päästä muuttamaan. Mut, eiköhän tää tästä.

Nyt on meillä laitettu styroksit autotalliin ja taloon ja autotalli jo täytetty hiekalla. Taloa ei vielä. Runko pystytetään näillä näkymin loppu viikosta ja kattotuolit sit joskus ehkä puolentoista viikon päästä. Saa nähdä. Tsemppiä kaikille, kyllä se tästä!

onko kaikilla muilla ulkopuolista työvoimaa? meillä aloitettiin maan kaivaminen pääsiäisen jälkeen tiistaina ja tänään mies pääsi muuraamaan harkkoja. meilläkin siis tulee talo pitkästätavarasta ja mies tekee kaiken itse, joten on vähän hitaampaa touhua kun tekee työn ohella.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 21:36 lumikko kirjoitti:
onko kaikilla muilla ulkopuolista työvoimaa? meillä aloitettiin maan kaivaminen pääsiäisen jälkeen tiistaina ja tänään mies pääsi muuraamaan harkkoja. meilläkin siis tulee talo pitkästätavarasta ja mies tekee kaiken itse, joten on vähän hitaampaa touhua kun tekee työn ohella.

Meillä ei myöskään ole ulkopuolista työvoimaa, muuta kun tietenkin ne pakolliset.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 21:19 Rouva rakentaja kirjoitti:
Joo, mielelläni luen muidenkin kokemuksia! Tuntuu välillä kaamean pitkälle rakennusaika sinne jouluun asti, silloin pitäisi päästä muuttamaan. Mut, eiköhän tää tästä.

Kun päästäiskin jouluna, meille lupailtu että ensi vuoden huhtikuussa =) Aika todella tuntuu rakentamisasiassa matelevan...ainakin näin alkuvaiheessa, kun malttamattomana kuikuilen lopputulosta kohti. Mutta toisaalta se rientää, kun kurkkaa olkansa yli taapäin ja ihmettelee, onko tontin hankkimisesta muka-jo-tosiaankin kulunut kohta yhdeksän kuukautta :-O

Pitää tässä kovasti haaveilla ja mielikuvasisustella ja pistää tulevaa pihapuutarhaa kuntoon tuolla pääkopassa.

Meille tulee "pitkästä" muurautettuna.

\

Lähes kaikki tehdään itse,lvi-työt tekee ulkopuolinen alan ammattilainen.Yksi taitava timpuri tulossa meiile töihin. myös appiukko auttelemassa,onneksi hän on innokas raksahommiin.
Kyllä se siitä lähtee sujumaan.Meilläkin mies tekee päivät leipätöitä ja illat rakentaa.hidasta,mutta vuoden urakkaan olemme asennoituneet. =)

\

Meillä on ulkopuoliset tekemässä ja luvattu että syksyllä päästään muuttamaan. välillä 1 timpuri, välillä 3 tekemässä :)

Heipsan!

Meillä alkaa kaivuuhommat keskiviikkona ja talopaketti tulee juhannuksen jälkeen..onneksi, on tätä jo odotettukin.

Meilläkin mies tekee itse työn ohella..ja onneksi meiltäkin töytyy appiukko joka on innokas raksalla olija (eläkkeellä).

Tänään menen rautakaupan tädin kanssa katselemaan lattiamateriaaleja, kaakeleita ja tapetteja/maaleja. Ihanaa!!

Tsemppiä kaikille rakentaijille

\

No me mietittiin, että halutaan mahdollisimman nopeasti talo pystyyn, säästyy hermot ja ehkäpä vähän parisuhdekin. Ja maksaa tämä väliaikainen vuokralla asuminenkin joten siksikin oli hyvä palkata timpuri. Laatoitus ja tapetointi olisi sujunut meiltäkin, mutta otetaan niihinkin varmaan työntekijät, nopeutuu kummasti valmistuminen. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 21:54 Aleksia harmailee kirjoitti:
\

Meillä ei myöskään ole ulkopuolista työvoimaa, muuta kun tietenkin ne pakolliset.

kuinka pitkän ajan te olette varanneet rakentamiseen?

täytynee korjata vielä sen verran, että tapetointi hommiin tulee ulkopuolinen ja tietysti sähköhommiin, mutta muuten kaikki tedhään omin voimin, ei siis palkallista työvoimaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2006 klo 16:41 lumikko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 21:54 Aleksia harmailee kirjoitti:
\

kuinka pitkän ajan te olette varanneet rakentamiseen?

Vuosi ollaan arvioitu menevän talon rakennukseen. =)
Olen itse ajatellut,ettei aleta rakentamaan naapurien tai muiden kanssa kilpaa,koska talot on niin erilaisia,kuten ulkopuolisen työvoiman osuus.Oma jaksaminen ja irtiotto talohommista pitää muistaa myös.Meille omakotitalo on ollut pitkään yhteinen suuri haave ja halutaan tehdä siitä omannäköinen. =) :D Haluan rakennusajasta mukavat muistot,siis että se oli meidän juttu,joka tehtiin ilolla.<br><br>

Meilläkin on asennoiduttu vuoden projektiin, eikä aikataulu ole aivan tarkka. Mekin tahdoimme tästä yhteisen projektin johon koko perhe voi osallistua. Ja kun mieheltä osaamista löytyy niin tuntuisi hullulta palkata ulkopuolista työvoimaa niihin hommiin. Omaan tahtiin nakerrellaan, ei naapureiden kanssa kilpaa =) ! Oikein mukavaa rakennusaikaa kaikille!

Nyt on meillä autotallissa runko pystyssä ja kattotuolit päällä. Rakennetaan se ensin valmiiksi, että on sit paikka, jossa voi säilyttää rakennustarvikkeet ja siellä voi myös tehdä hommia sateen sattuessa tms. Esim. maalata. Tällä viikolla sit nousee varmaan talon runko ja kattotuolit myös. Styroksit on levitelty talon ja tallin sisään ja ulkopuolelle ja maat on heitetty päälle.
Semmoisia kuulumisia meille. =)

meillä on sokkelinteko käynnissä, miehen työt sotkee rakennusta tai toisinpäin :D
luulimme, että timpurit hoitaa kaiken ite, mutta ei se nyt ihan niin mennytkään, toisaalta hyvä näin koska nyt mies on itekin koko ajan ajan tasalla ja auttelee timpureita siinä missä voi. :)

paketti tulee viikolla 24

Yhteistyössä