nyt seuraa avautumista miehen siskosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RiHanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

RiHanna

Vieras
Oli koko raskauden ajan kuin perseeseen ammuttu karhu. Kyttäs painoaan ja oli kauhuissaan kun lihosi 11kg. Vaatimalla vaati ja saikin pelkosektion... edelleen ihmettelen miten se sai sen, koska mulle perusteli ettei aio venyttää paikkojaan synnyttämällä alakautta!! Pyysi maidonnousua estävän lääkkeen ja saikin sen, ei halua pilata rintojaan. Vauva kasvaa hyvin kyllä korvikkeella mutta on ollut koko ajan kipeä.

Nyt seuraa se, mikä saa minut pahalle tuulelle... Miehen sisko ei halua lapsiani lähellekään vauvaansa koska uskoo että lapset ovat bakteeripesäkkeitä ja vauva on saanut heistä suoraan tai välillisesti tartuntoja. Katsoo lapsiani kuin spitaalisia, enkä minä eikä mieheni, lapsen eno, saa pitää vauvaa sylissään. Lapseni ovat olleet terveitä koko vuoden eivätkä ole missään päivähoidossa... en oikein tajua miksi he olisivat bakteeripesäkkeitä. Ihmettelevät mikseivät saa katsoa lähempää serkkuvauvaa :(

On tehnyt mieleni sanoa tälle naiselle, että olis varmaan kannattanu edes yrittää imettää niin vauvalla olis todennäköisesti parempi vastustuskyky aaargh! Kiitos.

Näitä tulee aina joskus... miun serkut sai joskus syliin,jos oli puuvilla hanskat,kasvomaski ja hiusmyssy....yms. Nyt niistä onki tullu stressaantuineita, pienintäki kolhua pelkäviä aikuisia jokka on hian hukassa omien lapsiensa kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja no voi taivas..:
miksei se voinu hoitaa vaan baby bornia???

Sama kysymys käynyt itsellä mielessä. Puhuivat vielä vuosi sitten vähintään 3 lapsesta, mutta Nykyään ovat sitä mieltä että yksi lapsi on ehdoton raja ja kaikkien pitäisi tehdä max. 1 lapsi kun niistä tulee niin paljon jätettä ja kun on sitä ylikansoitustakin.

Mä tulen aina niin pahalle tuulelle kun olen jutellut kyseisen naisen kanssa, että vältän mahdollisuuksien mukaan tapaamisia omalta kohdaltani.

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Näitä tulee aina joskus... miun serkut sai joskus syliin,jos oli puuvilla hanskat,kasvomaski ja hiusmyssy....yms. Nyt niistä onki tullu stressaantuineita, pienintäki kolhua pelkäviä aikuisia jokka on hian hukassa omien lapsiensa kanssa

Apua :o Nehän on varmaan jatkuvasti sairaanakin, jos eivät oo saanu mistään vastustuskykyä!

joo.. tämä on nyt kuitenkin vain sun versio tilanteesta..

ja onkos todettu että vauvan sairastelut johtuu nimenomaan siitä, ettei äiti imettänyt?
Jos ei, niin ihme dramatisointia asiasta.
Mielenkiinnosta kyselen, että onko se aapeelta jotenkin pois, jos joku ei halua pilata rintojaan imettämällä? (eiköhän ne rinnat mennyt osittain jo pilalle raskauden aikana, kun turposivat)

Jos joku käyttäytyisi mun lapsiani kohtaan, kun ap:n miehen sisko, niin se olisi sitten kerrasta poikki.
Miksi pitää yhteyttä jos se aiheuttaa vaan pahaa oloa?
Elämä on valintoja täynnä, ja ainoastaan jokainen itse pystyy vaikuttamaan omiin valintoihinsa. Jos ei osaa päättää oikein, niin voi voi :(

Alkuperäinen kirjoittaja RiHanna:
On tehnyt mieleni sanoa tälle naiselle, että olis varmaan kannattanu edes yrittää imettää niin vauvalla olis todennäköisesti parempi vastustuskyky aaargh! Kiitos.

Just joo, joopa joo. Ihan kuin olisi korvikkeen vika. Ihme ettei lähipiirini korvikevauvat, ole aina sairaita, vain tämän palstan tuttavien korvike vauvat.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Just joo, joopa joo. Ihan kuin olisi korvikkeen vika. Ihme ettei lähipiirini korvikevauvat, ole aina sairaita, vain tämän palstan tuttavien korvike vauvat.

mut jos pystyy imettään niin pitääkö vihata jo valmiiks lastaan niin paljon ettei anna sille rintaa.. ja rupsahtaa se siitä kuitenkin ja vielä nopeammin kuin imettäjät.. mehän saadaan nuorennushormoonia koko imettämisen ajan..ja korvike on keksitty auttamiseks jos ei pysty.. ei oman sairaalloiseen ulkonäön ihannoinnin vuoksi...

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen äiti:

mut jos pystyy imettään niin pitääkö vihata jo valmiiks lastaan niin paljon ettei anna sille rintaa.. ja rupsahtaa se siitä kuitenkin ja vielä nopeammin kuin imettäjät.. mehän saadaan nuorennushormoonia koko imettämisen ajan..ja korvike on keksitty auttamiseks jos ei pysty.. ei oman sairaalloiseen ulkonäön ihannoinnin vuoksi...

Vihata omia lapsiaan jos ei halua imettää? :D
Onko sulla tällaisia tuntemuksia itselläsi? pelkäätkö, että alkaisit vihaamaan lapsiasi, jos et imettäisi?

kaikkee sitä kuulee.. :)

Mitä se on sulta pois, jos joku haluaa pitää huolen myös omasta ulkonäöstään, vaikka onkin pienen vauvan äiti?
Mitä se sun tissejä riiputtaa, jos joku ei yksinkertaisesti halua imettää, oli syy sitten mikä tahansa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ja onkos todettu että vauvan sairastelut johtuu nimenomaan siitä, ettei äiti imettänyt?
Mielenkiinnosta kyselen, että onko se aapeelta jotenkin pois, jos joku ei halua pilata rintojaan imettämällä? (eiköhän ne rinnat mennyt osittain jo pilalle raskauden aikana, kun turposivat)

Jos joku käyttäytyisi mun lapsiani kohtaan, kun ap:n miehen sisko, niin se olisi sitten kerrasta poikki.
Elämä on valintoja täynnä, ja ainoastaan jokainen itse pystyy vaikuttamaan omiin valintoihinsa. Jos ei osaa päättää oikein, niin voi voi :(

Mun rinnat eivät ole mennyt pilalle vaikka imettänyt viittä lasta. Harmikseni vaan suurenivat B:tä C:hen, olisin tykännyt niistä pienemmistä.
Ainut puoli vuotta täysimetetty lapsi on meillä perheen ainoa astmaatikko että se siitä mutta terveinä ovat muuten kaikki olleet.

kuites hänellä on oikeus valintoihinsa ja mielipiteisiinsä. vaikka ne sinua ärsyttäs ja loukkaisikin etkä olisi samaa mieltä miten tätä elämää pitää elää. hänellä on oikeus toimia niin kuin toimii. elä ja anna toistenkin elää.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun rinnat eivät ole mennyt pilalle vaikka imettänyt viittä lasta. Harmikseni vaan suurenivat B:tä C:hen, olisin tykännyt niistä pienemmistä.
Ainut puoli vuotta täysimetetty lapsi on meillä perheen ainoa astmaatikko että se siitä mutta terveinä ovat muuten kaikki olleet.

mun rinnat vat pilalla vaikka olen imettänyt vain yhtä. että elämä on.

Mun rinnat meni pilalle pelkästä raskaudesta. B turpos isoon C:hen ja kun maito nousi, niin oli tissit jopa D-kokoakin. Siitä sitten kerran vauva imi ja nyt tissit ovat löysät C-kupit.

Mutta onko sillä oikeestaan mitään muuta merkitystä kuin mulle itselleni, miltä mun tissit paidan alla tuntuu ja näyttää? Ei ainakaan pitäisi olla...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen äiti:

Vihata omia lapsiaan jos ei halua imettää? :D
Onko sulla tällaisia tuntemuksia itselläsi? pelkäätkö, että alkaisit vihaamaan lapsiasi, jos et imettäisi?

kaikkee sitä kuulee.. :)

Mitä se on sulta pois, jos joku haluaa pitää huolen myös omasta ulkonäöstään, vaikka onkin pienen vauvan äiti?
Mitä se sun tissejä riiputtaa, jos joku ei yksinkertaisesti halua imettää, oli syy sitten mikä tahansa?

niin just mut ku ei tiedetä noista hormoneista.. kyllä luonto on vaan aika metkasti nää asiat järkänny.. mikäs se lisäsi rintasyövän riskiä ja mikä ehkäisi?? kuka muistaa käsi ylös???

Miksei äiti saa olla nainen? Eli kun tulee äidiksi, ei missään tapauksessa saa vahingossakaan murehtia rupsahtaneita rintojaan? Kyllä mä ainakin haikeudella muistelen niitä kiinteitä boobseja mitkä oli ennen kuin imetin ja sain tilalle pehmeet läpät. En silti kadu enkä vihaa lastani mutta olen myös nainen joka miettii ulkonäköäänkin.

Hoh hoijaa. Toi imettämättömyys ei kyllä todellakaan aiheuta aina välttämättä sairasteluja. Korvikkeella ruokitut vauvat voi olla ihan yhtä terveitä tai kipeitä kuin imetetytkin.

Oon niin kyllästynyt näiden imettävien äitien ylpistelyihin ja korvikkeen haukkumisiin!!! Minä, joka olen täysimetetty vauvana, olen paljon sairaampi ja allergisempi kuin korviketta saanut mieheni.

Miten tämä meni taas näihin imetyskähinöihin?!? Alkuperäisessä jutussa tuo tissiosa oli vaan yksi naurettava juttu lisää koko kummallisessa tarinassa. Onhan se nyt kieltämättä OUTOA haluta sektio, ettei paikat veny ja kieltäytyä imettämästä, ettei tissit ala roikkua...

Yhteistyössä