Alkuperäinen kirjoittaja ejk:
siis voiko noin vain siirtää sähkö- ja vesilaskut toisen nimiin. ku meillä mä en voinut sähköyhtiölle ilmoittaa edes sitä et meidän osoite on muuttunut ja saiskos sähköä vast edes tähän ja tähän osoitteeseen ku sähkö on mieheni nimellä. ymmärsin täysin syyn siihen niin ihmettelen suuresti et pystyy ilman sun suostumusta tuota tekemään.
En tiedä, miten se sen käytännössä teki, siis mehän asutaan virallisesti vielä samassa osotteessa. Kai ilmotti vaan, että maksajan nimi vaihtuu.
Kai mun on pakko ottaa johonkin yhteyttä, kai sossuun tai mihinköhän (?), kun ei tää näin voi jatkua, että mun pitäis kaikki nyt yht´äkkiä hoitaa. Toki haluisin töihin, että pääsisin omilleni, mutta helpommin sanottu kuin tehty. :/
Just aamulla herra oli jättäny kirjeen (lähti aamulla aikasin), että ei halua riidellä tms., että haluu rauhallisen eron. Joo, just eilen illalla/yöllä heitteli mun tavaroita ja sano, että lähe menee ja tuli päälle (otti kiinni ja uhkaili), vanhin lapsi heräs, kun kuuli sitä kolinaa ja kovaa puhetta. Menin ylös likan luokse ja sanoin, ettei mitään hätää, isillä vaan on vähän paha mieli ja on vihanen.
No, se lopetti. Sitten keskimmäinen tuli mun viereen nukkuun huoneestaan. Mies tuli oven taakse, sytytti valoja ja kävi hakeen kamojaan. Ihan sekasin mieleltään. Sano, että lähde meneen siittä (sängystä ). Puhuin kokoajan rauhallisesti ja sanoinkin sitä ennen, että en mää sua pelkää, siis pitäiskö mun pelätä. Sano vaan, että mää en kunnioita häntä. Siis KUNNIOITA!
Mikä helvetin herra ja hidalgo, polvillaanko pitäis palvoo ja jalat levällään elää.
Jos kunnioittaminen on toiselta kaiken sietämistä ja hissuttelua ja hyssyttelyä ja pelossa eloa, en sitä tee. Joku järki.
Se luulee, että se voi nujertaa mut, kun uhoo ja uhkailee (mun pitää maksaa kaikki, muka). Mutta ei tehoo, ei ja siitä se suuttuukin.