nyt se sitten alko..

nimittäin kodinhoitolakko!!! veikkaan että noin viikon sisällä isännältä loppuu puhtaat sukat ja kahvimukit. Ehkä sitten huomaa että vois joskus itsekin viedä paskaset sukat pyykkikoriin ja likaiset mukit tiskipöydälle :D Toivottavasti tää nyt toimis, ettei kävis niinkuin viime kerralla: sillon multa meni hermot ensin.

äitinalle77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2004 klo 14:33 Äiskäpäiskä kirjoitti:
nimittäin kodinhoitolakko!!! veikkaan että noin viikon sisällä isännältä loppuu puhtaat sukat ja kahvimukit. Ehkä sitten huomaa että vois joskus itsekin viedä paskaset sukat pyykkikoriin ja likaiset mukit tiskipöydälle :D Toivottavasti tää nyt toimis, ettei kävis niinkuin viime kerralla: sillon multa meni hermot ensin.
herttinen sentään, sun mies on valitettavasti samanlainen ku mun... ei se lakko tehoa, oon kokeillut tuhannet kerrat...kerran laitoin kaikki miehen likaiset sukat pöydälle siihen kohtaan missä hän aina syö, ajattelin tietysti että nykö tajuais viedä ne pyykkiit mut ei, siirsi hieman syrjempään ja ihmetteli miksi ne siinä on. en edes viitsinyt vastata.

Kysyin mieheltä että voisiko se olla pojan kanssa kun siivoan. Mies kysyy että täytyykö se tänään tehdä. Minä vastaan että ei ole pakko tänään, eikä huomenna, eikä ylihuomenna jne. Ehkä nyt ymmärtää että en aijo olla enää se seinien pystyssä pitäjä. tai sitten se luulee että #&%£$!* vaan huvikseni... No joka tapausessa, lakko on nyt päällä ja pysyy.

rita18
hei,toi on muuten hyvä,mä kans joskus opetinpyykki koneen käytön mutta jostain syystä tuo lämpö asteikko ei menny perille vaan äijä pesi villa vaatteet joiden pesu on hieno pesu ohjelmal 30astetta ni se pesi sen valkosen neuleen mustien vaattetiten kaa 60asteessa,oli siinä sit kotiin tullesa itku lähellä' ku paita oli likasen harmaa ja jollekin 4vuotiaalle sopivaa kokoa,oli muuten vika kerta ku meikäläinen antaa äijän koskea koneeseen :)

CELESTE
\
Saanko tuoda tähän uutta lällymäistä näkökulmaa : olkaa iloisia että teillä on mies, joka likaa sukkia ja kuppeja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 14:36 CELESTE kirjoitti:
\
Saanko tuoda tähän uutta lällymäistä näkökulmaa : olkaa iloisia että teillä on mies, joka likaa sukkia ja kuppeja.
onhan se noinkin. kyllä sitä suhteen alussa oli ilonen siitä että oli edes joku, mutta pikkuhiljaa nuo likaset sukat ja kupit on alkanu ottaa pannuun.
Kun illalla lähin sairaalaan pojan luokse niin mies oli imuroinut ja tiskannut!! Alkoi kai omatunto soimaamaan kun ei edes tarjoutunut lähtemään mun puolesta sinne valvomaan...

Vai on tollasta muillakin kuin meillä. Välillä tuntuu, että olen kodinhoitaja kotona. Aamulla kun heräsin oli eteisen pöydällä käytetyistä laastareista lähtien kaikkea. Ei vaivaudu edes niitä viemään roskikseen saati vaatteitaan laittamaan vaatekaappiin.
Eilen sain sellaiset raivarit, että olen melkein itkusilmässä vieläkin.
Lasten juttuja keräilen päivät pitkät, mutta mielestäni aikuisen ihmisen pitäisi osata laittaa tavarat paikoilleen. Mitä mieltä olette???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 11:10 Äitee kirjoitti:
Vai on tollasta muillakin kuin meillä. Välillä tuntuu, että olen kodinhoitaja kotona. Aamulla kun heräsin oli eteisen pöydällä käytetyistä laastareista lähtien kaikkea. Ei vaivaudu edes niitä viemään roskikseen saati vaatteitaan laittamaan vaatekaappiin.
Eilen sain sellaiset raivarit, että olen melkein itkusilmässä vieläkin.
Lasten juttuja keräilen päivät pitkät, mutta mielestäni aikuisen ihmisen pitäisi osata laittaa tavarat paikoilleen. Mitä mieltä olette???
samaa mieltä. äidin tehtävä on huolehtia lapsesta ja itsestään, mutta mies voisi huolehtia itsestään ja tavaroistaan.

\
Kyllä se meillä ainakin toimi aikoinaan ja nyt on niin avuliasta että.... :D

teevati
Onneksi on muillaki sama tilanne. Aamu alkaa puoli seittemän, mies kismittelee sängynpohjalla...keittäsitkö kahvia? Minä syötän jo aamuvirkkua kaksivuotiasta,vauva heräilee,viisivuotias tappelee koululaisen kanssa jonka pitäs olla jo pian kans pukeissa ja kouluun lähdössä....päivä jatkuu pyykkikonetta huudattaen,ruokaa laittaen,lasten ja aikuisen miehen tavaroita keräten...joskus tuntuu että päässä napsahtelee! Näin viikko jatkuu kunnes taas maanantaina alkaa....

\
Toivottavasti toimii!
Mutta onko tää totta että kyseessä ei ole tiskaaminen ja pyykinpesu vaan että edes veis ne tavarat sinne että ne "itsestään" puhdistuis????
Apua!
Mistä näin avuttomia heppuja löytyy?

Hyvä että teet moisen lakon.

Meillä isä-aasi on kanssa vähän ulkona (kuin lintulauta itseasiassa) kodinhoitohommista..oltiin vuosi asuttu uudessa asunnossa ja sitten jouduin käsileikkaukseen viime syksynä.Seuraavana päivänä mulla oli paketissa oikea käsi (olin myös viikolla 30 rakaana samaan aikaan) kun tulin sairaalasta kotiin.Sanoin sitten että voisi imuroida..tämä kysyy että "Missä meillä on imuri?".Asumme 65m2 kaksiossa..totesin että koetas ihan itse ottaa selvää..ja savu nousi äiti-aasin korvista :headwall:
No..nyt 2 viikkkoa sitten tulin jumpasta kotiin (on muksun kanssa kuitenkin sen verran että käyn jumpassa :) ) niin piti palata ulko-ovelle lukemaan,onko oikea nimi ovessa vai olenko tullut väärään asuntoon..oli meinaan imuroitu,pikkupoju kylvetetty ja pyjamassa ja puuroa söi..ja kaiken huipuksi oli mies paistanut lettuja äiti-aasille.Ette usko että voi ihminen (minä siis) tulla onnelliseksi ja iloiseksi. Jaksan taas siivoilla ja kokkailla sen voimalla ens vuoteen ;)
Isä-aasin puolustukseksi sanottakoon,että tekee tosi pitkiä työpäiviä ja raskasta työtä lisäksi rakennetaan itselle taloa..että se tekee ne urotyönsä sillä saralla :)
Kerran kokeilin, että viikon ajalta kerään muovipussiin kaikki mitä se jättää pöydille (maitopurkit, kahvipaketit,tyhjät lääkepakkaukset..) mutta alkoi puolessa viikossa näyttää siltä,että keräilen roskiksia nurkkiin, lopetin sen sitten, eikä puliso edes huomannut että keittiön oven kahvassa roikkui roskapussin näköinen esine.
Että semmoista meillä....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 23:45 Lari kirjoitti:
\
Toivottavasti toimii!
Mutta onko tää totta että kyseessä ei ole tiskaaminen ja pyykinpesu vaan että edes veis ne tavarat sinne että ne "itsestään" puhdistuis????
Apua!
Mistä näin avuttomia heppuja löytyy?

Hyvä että teet moisen lakon.
niitä löytyy kotoa äidin helmoista. Olisi meilläkin varmaan vähän erilainen meininki jos mies olisi asunut jonkin aikaa yksin ennen kuin muutettiin saman katon alle. En haluaisi ketään syytellä, mutta äitinsä on kyllä pikkasen liikaa passannut ja hoivannut....

Mibu
Tulin tytön kanssa laitokselta ja minut oli leikattu.Olin väsynyt koska en ollut nukkunut kunnolla moneen yöhön.Piti tehdä ruoka itse jos meinasi jotain suuhun saada.Kysyin, että voisitko tiskata kun en vielä jaksa kunnolla seistä.Vastaus kuului,että huomenna.Noh, huominen ei ole vielä tullut ja aikaa on 3,5kk.Että tälleen!Mies istui isyysloman tietokoneella ja joi kaljaa.Kertaakaan ei ole imuroinut.Tiskannut kaksi kertaa tappelun kanssa.Roskapussin vie jos tarpeeksi kauan ruinaa.Vaatteita ei saa koneeseen eikä pyykkikoriin :'( .Kahvikuppi on aina olohuoneen lattialla.Noh nyt se on jotenkin kummasti kadonnut.Mihin?Tämä äippä vei sen vaatehuoneeseen lepäämään.Ruokaa tekee hyvin harvoin ja sekin yleensä makaronimössöä.Puhtaita vaatteita ei ole ollut pitkään aikaan.Ei tunnu haittaavaan.Suihkussa käy vasta kun käskee.Noh sainpas tarpeekseni ja vein erohakemuksen.Tänää käytiin lastenvalvojalla tekemässä pakolliset paperit.Eikä tajua mitn.Ei meinannu sinnekään lähtä kun en herättänyt.Vastasin omasta mielestä todella hienosti;Olet aikuinen ihminen joka voi laittaa herätyskellon soimaan että kerkeää!!Mulla on jo lapsi enkä tarvi toista.Menkööt takaisin äitinsä helmoihin. :LOL:

uskomattomia tarinoita! olen tähän asti vain sivusta seurannut keskusteluja, mutta nyt piti rekisteröityä ja tähän juttuun antaa omakin mielipiteeni.

olemme olleet yhdessä 3,5 vuotta, lapsia ei ole. miehen kanssa siivoamme aina yhdessä. se on ollut ehdoton oletus minun puolelta, mistään muusta ei ole edes keskusteltu. ei hänkään kyllä ole muuta olettanut.. mies myös pesee omat pyykkinsä ja yhteisiä (lakanat, pyyhkeet jne) pesemme molemmat. molemmat kokkailemme. yleensä kuitenkin mieheni tekee ruuan, varsinkin jos jotain hieman "parempaa" teemme. mieheni pitää ruuan laittamisesta, häntä ei siihen tarvi pakottaa. ennen seurusteluamme mieheni ei osannut tehdä kuin pakastepitsoja, mutta nyt on oikein innostunut.

taitaa sittenkin mulla olla aikamoinen löytö käsissäni, ainakin kun teidän juttuja lukee... =) kuinka te oikein jaksatte?! nostan todellakin hattua teille..

ja muuten, mieheni ei ole lapsuudenkodissaan oppinut tekemään mitään kotitöitä. eli kaikki on opittu maailmalle lähtemisen jälkeen.

-pippuri-
meillä myös tuntuu että ei tuo mies saa niitä paskasia sukkia sinne pyykkikoriin ja astiota laitettua tiskiin käytön jälkeen mutta kuitenkin jos pyydän että laitatko tiskit tai imuroitko niin yleensä se myös tekee työtä käskettyä. joten kai minä niitä sukkia voin viikon keräillä kun viikonloppuisin saitten yhdessä siivotaan koko huusholli :)
ainoa mitä en ymmärrä on se että vaikka ollaan nykyisessä asunnossa asuttu puolitoista vuotta niin ei silti osaa isäntä laittaa tavaroita oikeisiin paikkoihin. hän ensin laittaa ja minä menen perässä laittamaan uudestaan oikeisiin paikkoihin (lähinnä tarkoitan keittiön kaappeja) :LOL:

Yhteistyössä