Nyt se on tehty....1. askel....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Velallinen

Vieras
1. askel rahahuolien selvitykseen.

Soitin pankkiin ja varasin ajan jossa katsotaan mitä rahatilanteellemme voitaisiin tehdä. Meillä on paljon pieniä ja isompiakin lainoja joita olisi tarkoitus yrittää yhdistää. Tulot miehellä on kyllä hyvät, mutta minun kotona olo vuodet (lasten kanssa) ja nyt opiskelu on saanut meidät tosi huonoon tilanteeseen. Laskut uhkaavat jäädä maksamatta ja ylimääräistä ei ole yhtään. Joko kuukausi maksetaan lainojen lyhennyksiä + oheiskuluja hirveät määrät ja nyt on pitkään jo makseltu lainalla lainaa. Meillä on asuntolainan lisäksi lähes 85000? muuta velkaa, siinä on mm. remonttilainaa jne. kaikenmaailman pikkulainaa.....

huoh....vaan jospa se tästä nyt alkaisi selkiintyyn, sain sentään ekan askeleen tehtyä vaikka kynnys oli kova...

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Miten pankki suhtautui?

toivotaan että saatte asiat hoitoon. yhdistelmälaina on kaikkein paras tuolliasessa tilanteessa ja luulisi sen onnistuvan. pankki kumminkin haluaa rahansa ja jos ei pysty maksamaan niitä noin miten teillä on niin kyllä ne yhdistää ne.
onnea ekasta rohkeasta askeleesta =)

meidänkin pitäis yhdistellä lainoja ja samassa hiukan remontti rahaa ottaa.Pitää arvioida talon arvo et riitäis takuihin kun meillä ei oo ketään ketä tulis takaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
toivotaan että saatte asiat hoitoon. yhdistelmälaina on kaikkein paras tuolliasessa tilanteessa ja luulisi sen onnistuvan. pankki kumminkin haluaa rahansa ja jos ei pysty maksamaan niitä noin miten teillä on niin kyllä ne yhdistää ne.
onnea ekasta rohkeasta askeleesta =)

miten tollasessa lainassa vakuudet /takaukset?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vvvv:
kuinka paljon teillä yhteensä lainaa?

Asuntolainaa noin 180000? ja muuta lainaa tuo noin 85000?....

Huh... Millaiset tulot?

Miehen tulot on noin 60000?/v.

Kannattaisi myös aika reippaasti tarkistaa niitä menoja! Tehdä siis elämänmuutos. Toisaalta lainanne on kyllä iso noillatuloilla. Joku joskus sanoi, että laina saisi olla korkeintaan kolmen vuoden ansiot, tuolla logiikalla teillä on siis se 85000? liikaa... no sen varmaan tiesit itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vvvv:
kuinka paljon teillä yhteensä lainaa?

Asuntolainaa noin 180000? ja muuta lainaa tuo noin 85000?....

meillä asuntolainaa 175 000e ja muita juttuja 25 000e, mut on miehen tulotkin pienemmät kun teillä, noin 45000e vuosi ja itte oon pienituloinen kun teen osa-aikatöitä

Kannattaisi myös aika reippaasti tarkistaa niitä menoja! Tehdä siis elämänmuutos. Toisaalta lainanne on kyllä iso noillatuloilla. Joku joskus sanoi, että laina saisi olla korkeintaan kolmen vuoden ansiot, tuolla logiikalla teillä on siis se 85000? liikaa... no sen varmaan tiesit itsekin.[/quote]

kenellä toi pitää paikkaansa?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kannattaisi myös aika reippaasti tarkistaa niitä menoja! Tehdä siis elämänmuutos. Toisaalta lainanne on kyllä iso noillatuloilla. Joku joskus sanoi, että laina saisi olla korkeintaan kolmen vuoden ansiot, tuolla logiikalla teillä on siis se 85000? liikaa... no sen varmaan tiesit itsekin.

kenellä toi pitää paikkaansa?

Meillä pitää... Vuositulot yhteensä 80000? ja lainaa 200000?. Ja toikin on mielestäni tosi iso laina!

Siis ensinnäkin onnea että olette lähteneet liikeelle ennen kuin olette tosi kusessa, mutta
miten ihmeessä kukaan uskaltaa tehdä noin kamalasti velkaa?
Minä jo itse olin lehtää persiilleen kun erossa talo jäi niin minulle jäi asuntolaina maksettavaksi ja se on n.80000e että kauhea summa.

Yhteistyössä