Nyt se on nähty: lihava äiti, lihava tyttö ja ostoskärryn sisältö!

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
z4
Mikä V***n ongelma melkein kaikilla on lihavia kohtaan! Antakaa ihmesten olla sellaisia kuin on ja eläkää te omaa elämäänne. Ihme valittamista, te ette elä niiden kropassa ja jokainen on omasta syystä lihava tai "lihava" katsojan/teidän mielestä. Te ette ole yhtään sen täydellisempiä kuin nekään. Täällä istutte perseet homehtumassa ja olette niin täydellisiä ihmisiä,äitejä ja mitä ikinä sitten olettekin! Ja tämä purkaus siitä että joka ikinen päivä ei nää kuin alotuksia siitä miten ihminen on lihava!!!! Kasvakaa aikuisiksi.
Tämä viesti niille jotka kehtaavatkin arvostella toisia, varsinkin kun oma elämä on niin H******n täydellinen!
 
Th
Alkuperäinen kirjoittaja lll:
Surullista :(((. Lapset pitäisi ottaa pois.
Ei, vaan antaa ravitsemusneuvontaa, kannustaa liikkumaan jne. Tosin ap kertoi nähneensä yhden lapsen, sinä puhut lapsista. Muutenkin mauton kommentti sinulta. Kertoo jotakin sinusta äitinä.
 
ellu
eihän se sen lapsen vika ole että se on läski. Sen äiti on vaan tehny karhunpalveluksen kun on ylisyöttänyt sitä ja pian pilaa lapsensa elämän diabeteksella ym. (en tarkoita että diabeetikko ei voisi olla onnellinen). Kiva sen kersan on koko loppuikänsä joutuu kärsimään sen äidin takia...
 
jaa
Mä olen ns. normipainoinen nainen. ESikoinen mennyt kokoajan yläkäyrällä, nyt kohta 8v. ja painaa 40g. ja n. 140cm. Mies on ihan "rimpula" ja kuopus kanssa. Ja meillä syödään terveellisesti noin yleensä ottaen. En tiedä miksi poika on "isompi"??
 
Ego
Ystäväni lapsi on ylipainoinen huomattavasti. Vasta kuudennella luokalla ja polvi mennyt painon takia. Liikkuminen vähentynyt entisestääkin ja alkanut inhoamaan liikuntaa koulussa. Muuttunut aika apaattiseksi muutoinkin. Yritin jutella äidin kanssa. Tiedostaa kyllä että lapsi ylipainoinen mutta sanoo että ei voi piilotella ruokaa kuitenkaan lapselta kun sillä nälkä koko ajan. No ei tarvitsekkaan mutta en ymmärrä miksi ostaa epäterveellistä ruokaa sitten kaapin täyteen, etenkin kun on hyvä kokkaaja ja pystyisi tekee terveellistä sapuskaa. Mutta eihän sekään ratkaise ongelmia vaan siihen ruuan määrääkin pitäisi kiinnittää laadun ohella huomita.
Nyt ei kuulema uskalla mennä syksyllä toiseen kouluun kun pelkää läskiksi haukkumista....
 
Rehellisesti sanottuna, kyllä tulee itekkin joskus järkytyttyä kun kattoo jonkun huomattavasti ylipainoisen ostoskärryihin :x Sipsejä, limpsaa, pizzoja... tulee loppuviimen aika kalliiksi yhteiskunnalle joidenkin ihmisten elämäntavat! Puhumattakaan kun nää ko. ihmiset joutuu esim. sairaalaan vuodehoitoon, niin hoitajien selkävammat ja työtaakka tuplaantuu!

No en minä nyt hoitajien työtaakasta niin olisi huolissani kuin tästä meidän liitoksistaan natisevasta julkisesta terveydenhuollosta, jonka nämä itsensä ja lapsensa tahallaan sairaiksi syövät/syöttävät vanhemmat pakottavat toimimaan. Ei kansantalous kestä sitä, että verorahoin maksetaan läskin kustannukset. Metabolinen oireyhtymö: kakkotyypin diabetes, verenpaine ja rasva-aineenvaihdunnan häiriöt, sydän- ja verisuonitaudit sekä tuki- ja iikuntaelinasiraudet. Ennenaikaiset (sairas)eläkkeet.

Kuka maksaa? Me hoikat. Kiva.
 
"vieras"
kyllä se vanhempien syy on jos pieni lapsi on lihava, tuskin kotona sillon syödään kovin terveellisesti, joillakin lapsilla voi olla vielä enemmän taipumusta lihomiseen kuin toisilla jos lihavuus on geeneissä, sillon pitäisi olla tarkempi siitä kuinka usein niitä herkkuja antaa. Aika pieni prosentti lapsista varmaan kuitenki on sellasia joiden lihavuus ei johdu ruokavaliosta. Usein näkee juuri tällaisia ap:n mainitsemia tapauksia, lihava lapsi ja kaupasta ostetaan kilotolkulla herkkuja...
 
"pläski"
No nyt mä ymmärrän ne kauhistuneet katseet :D
Käyn kaupassa kerran viikossa, joten 5-henkisen perheen ostokset turvottavat kärriä aika lailla. Päällimmäisenä toki on herkkuja (namit, sipsit ja limpparit tms), mutta vain koska ne kerätään kärriin viimeisenä!! Jos joku kyylä olisi tehnyt ratsian kärryihini, olisi pohjalta löytynyt kasa erilaisia kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä. Ja miksikö ne on pohjalla? Koska ne ovat kaupassa alkupäässä ne siis poimitaan kyytiin ekana ;)
 
kas kun ei miun kauppareissustani tehty tänne aloitetta, että lasta pidetään nälässä.. tyttö kun on hoikka, pitkäkin ikäisekseen ja tuona päivänä ostoskoriin sattui menemään vain mineraalivettä, babyporkkanoita , rasvatonta jugurttia ja tölkkitolkulla batteryä :whistle:
mutta alkää peljätkö, kotona lapsonen kyllä sai lasagnen jämät ja kinkkuleivän :hug:
 
No en minä nyt hoitajien työtaakasta niin olisi huolissani kuin tästä meidän liitoksistaan natisevasta julkisesta terveydenhuollosta, jonka nämä itsensä ja lapsensa tahallaan sairaiksi syövät/syöttävät vanhemmat pakottavat toimimaan. Ei kansantalous kestä sitä, että verorahoin maksetaan läskin kustannukset. Metabolinen oireyhtymö: kakkotyypin diabetes, verenpaine ja rasva-aineenvaihdunnan häiriöt, sydän- ja verisuonitaudit sekä tuki- ja iikuntaelinasiraudet. Ennenaikaiset (sairas)eläkkeet.

Kuka maksaa? Me hoikat. Kiva.
Muistetaan sitten myös kaikki muut ihmisen itsensä -myös ne välilliset- aiheuttamat yhteiskuntaa rasittavat kustannukset: tupakointi, alkoholi ja muut päihteet, rikollisuus, onnettomuudet, työttömyys, monilapsisuus, masennus ja mielenterveysongelmat, asunnottomuus, velkaantuminen... :attn: Parasta olisi vaan, että jokainen huolehtisi itse itsestään ja kustantaisi oman elämänsä. not. :kieh:

Ja kyllä, tottahan se on, ylipaino ja sen mukanaan tuomat rasitteet ovat merkittävä asia niin yksilön kuin kansantaloudenkin kannalta. Huolettaa kuitenkin, mitä tämä läskifasismi ja syyllistäminen tekee ihmisille, jotka voivat olla jo valmiiksi syvästi masentuneita ja elämänhallinta minimissään. Lasten puolesta olen erityisen huolissani, mutten usko, että kauhistelu ja hämmästely auttaa asiaan. Elämäntapaohjausta tulisi lisätä jo neuvoloihin.
 
"joopa"
Muistetaan sitten myös kaikki muut ihmisen itsensä -myös ne välilliset- aiheuttamat yhteiskuntaa rasittavat kustannukset: tupakointi, alkoholi ja muut päihteet, rikollisuus, onnettomuudet, työttömyys, monilapsisuus, masennus ja mielenterveysongelmat, asunnottomuus, velkaantuminen... :attn: Parasta olisi vaan, että jokainen huolehtisi itse itsestään ja kustantaisi oman elämänsä. not. :kieh:

Ja kyllä, tottahan se on, ylipaino ja sen mukanaan tuomat rasitteet ovat merkittävä asia niin yksilön kuin kansantaloudenkin kannalta. Huolettaa kuitenkin, mitä tämä läskifasismi ja syyllistäminen tekee ihmisille, jotka voivat olla jo valmiiksi syvästi masentuneita ja elämänhallinta minimissään. Lasten puolesta olen erityisen huolissani, mutten usko, että kauhistelu ja hämmästely auttaa asiaan. Elämäntapaohjausta tulisi lisätä jo neuvoloihin.
Mä olen niin samaa mieltä.

Kaveri on aika oiva esimerkki tuosta syyllistämisestä. Hän on ylipainoinen, alunperin lihoi kilpirauhasen vajaatoiminnan takia, eikä mene lääkäriin ikinä minkään vaivan takia. Uusii Thyroxin-reseptinsä kerran vuodessa puhelimitse. Hammaslääkärissä toki käy säännöllisesti. Häneen tämä läskivastaisuus ja läskien hintavuus on purrut, eli onnittelut vaan Kaiuttimelle ja kaltaisilleen. Olette saaneet jotain aikaan.

Onneksi kaverilla on hoikka mies ja kolme hoikkaa lasta, ettei tarvitse koko perhettä lynkata. Lisäksi kyseinen kaveri on hyvässä duunissa (koulutukseltaan OTK) ja maksaa kyllä veroja elinaikanaan enemmän kuin monet Suomen kansalaisista yhteensä...että ei niitä "läskien" sairauksia pelkät hoikat maksa.
 
täh?
kenen elämä on niin tylsää että jossain kaupassa jaksaa kytätä toisia ihmisiä???ja sitten vielä tulla kirjoittamaan siitä tänne...,oikeesti?kannattaisko tehdä jotain ihan itselle????ei mua ainakaan kiinnosta minkälaisia muita ihmisiä siellä kaupassa pyörii riittää sitä hommaa ja ihmettelemistä ihan omassakin elämässä.
 
kassa
Mä olen nyt kaupankassalla töissä, ja tulee nähtyä paljon eri ostoksia kyllä päivittäin. Aika paljon lisääntynyt valmisruokien ostaminen sitten 2006 kun olin viimeksi kassallatöissä. Muutamassavuodessa hurja muutos mielestäni. Tai sitten asiakaskunta on muuttunut roimasti tässä firmassa. :) (sama firma missä olin 2006) Nuoret vanhemmat ostaa eniten valmista. Sitten valitetaan rahapulaa. Hemmetti ne on kauheen kalliita. Valmis pitsa maksaa jo noin 1e kpl, eikä sillä yhdellä yleensä edes nälkälähde. Ja halvin jauhelliha paketti on meillä, riippuen tarjouksista 400g 2e. sillä saa jo ihan kivasti nälän lähtemään. ja mielikuvitus vaa rajana mitä siitä voi tehdä. Jos on perustarpeita, nekään ei pitemmällä tähtäimellä paljon maksa. Samoin valmis purkkiruuat huh huh.. yli 1e kipale kun teet itse kunnon satsin niin säästää kyllä paljon. Rahan järkeväköyttö kunniaan!!
 
jojojojojojojo
Se on periytyvää.

Siis se lihavuus. Se kulkee geeneissä, sanotaan.

Olen aikoinani ihmetellyt hieman sitä, että mikä on sama geeni pariskunnalla? Ehkäpä ne samanlaiset geenit vetävät toisiaan puoleensa? Lihavat lapset selittyy geeneillä helposti, kun on lihavat vanhemmat. Yksi ihmettelemisen aihe geenien vaikutuksessa on myös siinä, että miksi lihavilla on usein myös lihava koira? Ei kai samat geenit vaikuta siinäkin?
no jos ne on synnyttäny sen koiran :)
 
Lihavalle lapselle apua
Lihava lapsi tarvitsee aina apua Diabetesvaaran ehkäisemiseksi. Tämä apu ja neuvonta on annettava vanhemmille eli yleensä äidille joka lapsen ja perheen ruokataloudesta vastaa. Oman painonsa tuollainen lihava mamma varmasti itse tietää, miten se on syntynyt ja pystyy sen itse ( ylipainonsa ) siis myös poistamaan
 
Snessi
Mitä tässä nyt haetaan? Minäkin ostin meille jouluksi hampurilaisia, sipsiä, suklaata, karkkia, makkaroita, nakkeja ja lisäksi tein vielä tein juustosarvia, torttuja, sekä pipareita. Mies on ruipelo ja minä normaalikokoinen suht' lihaksikas.
 
"huhhuh"
Aina naurattaa kun sairauskortti vedetään esiin. Itselläni kilppari ja astmaan kortisonia, pco vielä taustalla. Kun sairaudet puhkes lihosin n. 30kg kun söin samaan tapaan kuin ennen. Lääkäristä sain lääkkeet, ruokavalion ja ohjeen että liikkua pitää aina enemmän kuin terveen tyypin, sekä ruuan kanssa olla tosi tarkka. Nyt 160cm/50kg. Itselleni sopivat mitat. Että kyllä se sairauteen vetoaminenkin on täyttä sontaa joskus.
 

Yhteistyössä