Nyt se on nähty: lihava äiti, lihava tyttö ja ostoskärryn sisältö!

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
kuolen nauruun
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Pitää muistaa ne sairaudet myös jotka voivat tuoda kiloja sairaaloisesti.
Meidän perheessä syödään kolme lämmintä ateriaa päivässä+ aamu,- väli,-iltapalat. Emme ole lihavia vaikka puntari näyttää minullakin paljon, olemme kaikki kilpaurheilijoita.
Hölöhölö, aina sama virsi....
 
totuuden torvi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen:
Se on periytyvää.

Siis se lihavuus. Se kulkee geeneissä, sanotaan.

Olen aikoinani ihmetellyt hieman sitä, että mikä on sama geeni pariskunnalla? Ehkäpä ne samanlaiset geenit vetävät toisiaan puoleensa? Lihavat lapset selittyy geeneillä helposti, kun on lihavat vanhemmat. Yksi ihmettelemisen aihe geenien vaikutuksessa on myös siinä, että miksi lihavilla on usein myös lihava koira? Ei kai samat geenit vaikuta siinäkin?
Lihavuus on geeneissä, on löydetty siis geeni, mikä ALTISTAA lihavuudelle. Ei tarkoita, että jos tämän geenin omaa, niin on lihava, vaikka joisi pelkkää vettä.

Vaan, että lihoaa helpommin, painoa vaikea pitää hallinassa jne.

Että täällä on idiootteja.
Jos syö pelkkää paskaa eli ylkirasvaisia einesruokia, makkaraa, leivoksia ja karkkia eikä mitään hedelmä- ja vihannesosastoilta niin miten nje geenit siihen liittyy? Onko joku idioottigeeni joka ohjaa elintapoja tai pakottaa ostamaan vain epäterveellistäö ruokaa?

Sarjassamme kootut selitykset sille, että on perintötekijöiden uhri ja muka pitää olla läski.

JOKAINEN voi olla normaalipainoinen jos vaan viitsii yrittää!!!!!!!!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hey c´mon moniko oikeasti uskoo että kyseinen selvästi ylipainoinen äiti selvästi ylipainoisen lapsensa kanssa vain SATTUIjuuri tänään ostamaan herkkuja AINOAN KERRAN puoleen vuoteen? Että molemmilla on jokin sairaus joka aiheuttaa lihavuutta?

Älkää nyt viitsikö. Lihavuus ei ole kaunista eikä terveellistä. Suurimmalle osalle sitä painoa kertyy liiallisen ja vääränlaisen syömisen ja liian vähäisen liikunnan takia, ei sairauksien.

Josväitätte olevanne läskejä ja ylpeitä siitä, niin lakatkaa selittelemästä. Ettekö voi samoin ylpeänä myöntää elintapojenne yhteydenlihavuuteenne -miksei se olisi yhtä lailla ylpeyden aihe kuin ne liikakilotkin?

T. Ikuinen läski joka lopetti selittelyt ja laihtui
Aamen!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
ihmisillä ei vissiin ole elämää...
sama kävi mun mielessä... en ole koskaan ollut kiinnostunut kenenkään ostoksista, paitsi omistani...
Blaa blaa blaa, maailman kulunein kommentti tuo "omaa elämää". Siis eihän voi olla omaa elämää jos ikinä koskaan yhtään vähääkään mitenkään kiinnostuu / katsoo / kommentoi muita tai muitten ostoksia tai mitään muiden asiaa? :D

Vain täysin itsekkäillä ja muista tyystin piittaamattomilla empatiakyvyttömillä "ihmisillä" vain on siis oma elämä, eikö tämä nyt niin voida tulkita?

Näin ollen, onneksi minulla ei ole omaa elämää :whistle:
 
vieras
kyllä ylipaino voi johtua sairaudestakin, lapsellakin. Ainakin kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa painonnousua.

lainattu akuutin sivulta
Kilpirauhasen vajaatoiminta on aineenvaihduntasairaus, joka kehittyy usein salakavalan hitaasti. Ihminen pystyy huomaamattaan pitkään sopeutumaan tavallisimpiin oireisiin kuten väsymykseen, hitauteen, lihomiseen ja masentuneisuuteen.

Mutta oikeesti kauhistuttaa mitä määriä ihmiset ostavat limsaa, rasvaisia ja suolaisia ruokia. Eikä ne aikuisten juomat kaljat ja siideritkään mitään hoikentavia ole.....
 
Jaa
Minusta on tosi hauska katsella (ja arvostella) toisten ostoksia kaupassa! Välillä kadehtien, välillä säälien. Jos tämä on suora merkki oman elämäni puutoksesta niin kyllä minä sen hyväksyn.
 
vieras
Kilpirauhasen vajaatoiminnan riskitekijöitä on mm. liikalihavuus ja tupakointi :whistle:

Jos kilpirauhasen vajaatoimintaa esiintyy noin 2% naisista ja naisista 41% oli ylipainoisia vuonna 2006 niin onhan tuo nyt ihan perkeleen vähäinen ylipainoisten määrä, jonka kilppari selittää, eikö totta?

Miehillä kilpparin vajaatoimintaa esiintyy vielä paljon vähemmän - ja noin puolet suomalaisista miehistä on ylipainoisia!

 
Scarlett pois potkittuna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kilpirauhasen vajaatoiminnan riskitekijöitä on mm. liikalihavuus ja tupakointi :whistle:

Jos kilpirauhasen vajaatoimintaa esiintyy noin 2% naisista ja naisista 41% oli ylipainoisia vuonna 2006 niin onhan tuo nyt ihan perkeleen vähäinen ylipainoisten määrä, jonka kilppari selittää, eikö totta?

Miehillä kilpparin vajaatoimintaa esiintyy vielä paljon vähemmän - ja noin puolet suomalaisista miehistä on ylipainoisia!
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkitys. Ei kyllä ole kiloissa näkynyt se lääkityksen saaminen. :whistle: :D
 
hyvä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kilpirauhasen vajaatoiminnan riskitekijöitä on mm. liikalihavuus ja tupakointi :whistle:

Jos kilpirauhasen vajaatoimintaa esiintyy noin 2% naisista ja naisista 41% oli ylipainoisia vuonna 2006 niin onhan tuo nyt ihan perkeleen vähäinen ylipainoisten määrä, jonka kilppari selittää, eikö totta?

Miehillä kilpparin vajaatoimintaa esiintyy vielä paljon vähemmän - ja noin puolet suomalaisista miehistä on ylipainoisia!
Järkipuhetta
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett pois potkittuna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kilpirauhasen vajaatoiminnan riskitekijöitä on mm. liikalihavuus ja tupakointi :whistle:

Jos kilpirauhasen vajaatoimintaa esiintyy noin 2% naisista ja naisista 41% oli ylipainoisia vuonna 2006 niin onhan tuo nyt ihan perkeleen vähäinen ylipainoisten määrä, jonka kilppari selittää, eikö totta?

Miehillä kilpparin vajaatoimintaa esiintyy vielä paljon vähemmän - ja noin puolet suomalaisista miehistä on ylipainoisia!
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkitys. Ei kyllä ole kiloissa näkynyt se lääkityksen saaminen. :whistle: :D
Mä jo ihmettelinkin ettet ole saapunut tähän ketjuun vaahtoamaan.

Sulla on joo, mutta noiden tilastojen valossa olet harvinaisuus.Se vaan on fakta. Todella harva voi väittää läskiensä johtuvan kilpparista.
 
vieras
noista ostoskärryistä ja niissä istumisesta tuli mieleen kun joku aika sitten täällä oli asiasta juttua ja kovaan ääneen kaikki julisti,että isommissa kaupoissa on ihan selkeät merkinnät ettei siellä ruokapuolella ne tenavat saa istua.voin nyt ihan virallisesti kertoa,että meidän prismassa ei sellasia kylttejä ole.ihmettelin sitä oikein kun tuntu olevan kovinkin yleinen systeemi,että se on kiellettyä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett pois potkittuna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kilpirauhasen vajaatoiminnan riskitekijöitä on mm. liikalihavuus ja tupakointi :whistle:

Jos kilpirauhasen vajaatoimintaa esiintyy noin 2% naisista ja naisista 41% oli ylipainoisia vuonna 2006 niin onhan tuo nyt ihan perkeleen vähäinen ylipainoisten määrä, jonka kilppari selittää, eikö totta?

Miehillä kilpparin vajaatoimintaa esiintyy vielä paljon vähemmän - ja noin puolet suomalaisista miehistä on ylipainoisia!
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkitys. Ei kyllä ole kiloissa näkynyt se lääkityksen saaminen. :whistle: :D
Mä jo ihmettelinkin ettet ole saapunut tähän ketjuun vaahtoamaan.

Sulla on joo, mutta noiden tilastojen valossa olet harvinaisuus.Se vaan on fakta. Todella harva voi väittää läskiensä johtuvan kilpparista.
Mulla kilot johtuu kyllä ihan väärästä ruokavaliosta ja liian isoista annosmääristä ja vähäisestä liikunnasta. Mä olen ollut ylipainoinen jo ennen kuin sädehoidot vaikutti kilpirauhaseen.

Mutta paino on tippumassa, hitaasti kyllä. Mutta hitaasti hyvä tulee?
:D ;)
 
Seipis lensi ulos
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä ylipaino voi johtua sairaudestakin, lapsellakin. Ainakin kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa painonnousua.

lainattu akuutin sivulta
Kilpirauhasen vajaatoiminta on aineenvaihduntasairaus, joka kehittyy usein salakavalan hitaasti. Ihminen pystyy huomaamattaan pitkään sopeutumaan tavallisimpiin oireisiin kuten väsymykseen, hitauteen, lihomiseen ja masentuneisuuteen.

Mutta oikeesti kauhistuttaa mitä määriä ihmiset ostavat limsaa, rasvaisia ja suolaisia ruokia. Eikä ne aikuisten juomat kaljat ja siideritkään mitään hoikentavia ole.....
En ole tilastotieteilijä, en ennustaja, en ravintoterapeutti enkä sisätautilääkäri, mutta uskallan silti väittää aika varmana totuutena, että suurin osa tämän(kin) valtakunnan ylipainoisista on lihoneet ihan syömällä. Ei kilpirauhasen vajaatoiminnan seurauksena, ei kortisonilääkkeitten takia eikä geeniperimän.

Toki se on tunnustettu ja tiedostettu tosiasia, että nuoKIN asiat aiheuttavat ylipainoa, mutta että ne aiheuttaisivat kansan lihavuuden lähes poikkeuksetta, ainakin jos tämän palstan selityksiin on uskomista?

Just just.

Minä olen ollut lihava. Sitä oli jumalattoman vaikea myöntää itselleen, että olen turpea kuin hylje rantakalliolla, mutta pakko se lopulta oli itselleen tunnustaa ja asialle jotain tehdä. Ja ei, minulla ei ollut kilpirauhasongelmia eikä lihottavaa lääkitystä, minä vain söin niin kuin porsas; liikaa ja epäterveellisesti. Sitä kun aikansa harrasti, huomasi olevansa roimasti ylipainoinen. Onneksi siihen oli olemassa lääkkeet; ruokavalion muutos ja liikunta.
 
vieras
Olen lihava kyllä, ja tosiaankin olen 160cm pitkä ja n.90kg, eikä mulla ole selityksiä lihavuudelleni, heikko luonne ja laiska mikä laiska.

No ei, olisihan se mukava kun nämä jotka vaahtoavat näistä läskeistä lähtisivät positiivisesti kannustamaan lihavia laihtumaan, itsekin varmasti liikkuisin enemmän jos olisi säännöllisesti lenkille seuraa jonka kanssa jutella.

Miksi ette hoikat siis ottaisi oikein kannustavaa asennetta lihaville ja lähtisi heidän seurakseen lenkeille? Siitäkin olisi suuri apu niin ei tarvitsisi täällä itkeä.
 
syy
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen lihava kyllä, ja tosiaankin olen 160cm pitkä ja n.90kg, eikä mulla ole selityksiä lihavuudelleni, heikko luonne ja laiska mikä laiska.

No ei, olisihan se mukava kun nämä jotka vaahtoavat näistä läskeistä lähtisivät positiivisesti kannustamaan lihavia laihtumaan, itsekin varmasti liikkuisin enemmän jos olisi säännöllisesti lenkille seuraa jonka kanssa jutella.

Miksi ette hoikat siis ottaisi oikein kannustavaa asennetta lihaville ja lähtisi heidän seurakseen lenkeille? Siitäkin olisi suuri apu niin ei tarvitsisi täällä itkeä.
Koska olen hoikka ja laiska :)
 
anni*
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
ihmisillä ei vissiin ole elämää...
sama kävi mun mielessä... en ole koskaan ollut kiinnostunut kenenkään ostoksista, paitsi omistani...
Blaa blaa blaa, maailman kulunein kommentti tuo "omaa elämää". Siis eihän voi olla omaa elämää jos ikinä koskaan yhtään vähääkään mitenkään kiinnostuu / katsoo / kommentoi muita tai muitten ostoksia tai mitään muiden asiaa? :D

Vain täysin itsekkäillä ja muista tyystin piittaamattomilla empatiakyvyttömillä "ihmisillä" vain on siis oma elämä, eikö tämä nyt niin voida tulkita?

mä olen aina ollut itsekäs kun en ole vieraiden asioista tippaakaan kiinnostunut, ja vähiten ostoksista!

ja minulla on tosi mielenkiintoinen ja ihana elämä

Näin ollen, onneksi minulla ei ole omaa elämää :whistle:
 
apua
Nyt mua alko naurattaa nää vakuuttelut "minä olen ylipainoinen äiti ja lapseni ovat suorastaan laihoja!". Tulee vaan mieleen, et onks nää äidit syöneet lastensakin eväät?!? :LOL: Kätevää sekin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Nyt mua alko naurattaa nää vakuuttelut "minä olen ylipainoinen äiti ja lapseni ovat suorastaan laihoja!". Tulee vaan mieleen, et onks nää äidit syöneet lastensakin eväät?!? :LOL: Kätevää sekin...
No mä en voi mitään sille, että likka ei ole ylipainoinen vaan hoikka. Ehkä normaalipainoinen isä vaikuttaa asiaan? :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Nyt mua alko naurattaa nää vakuuttelut "minä olen ylipainoinen äiti ja lapseni ovat suorastaan laihoja!". Tulee vaan mieleen, et onks nää äidit syöneet lastensakin eväät?!? :LOL: Kätevää sekin...
Mä ainakin syön meidän muksujen eväät :D
Eilen ostin lapsille vanukkaat, ja vetäisin ne tänään nassuun itse :snotty:
Ei mua tosin voi varsinaisesti ylipainoiseksi sanoa, mutta silti :saint:
 
apua
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Nyt mua alko naurattaa nää vakuuttelut "minä olen ylipainoinen äiti ja lapseni ovat suorastaan laihoja!". Tulee vaan mieleen, et onks nää äidit syöneet lastensakin eväät?!? :LOL: Kätevää sekin...
Mä ainakin syön meidän muksujen eväät :D
Eilen ostin lapsille vanukkaat, ja vetäisin ne tänään nassuun itse :snotty:
Ei mua tosin voi varsinaisesti ylipainoiseksi sanoa, mutta silti :saint:
:Laugh: Etpä? *reps*
 
Eräs äiti vaan
Itse olen kaukana ylipainosta: pituutta 170cm ja painoa vajaa 45 kiloa. Olen siis painoindeksitaulukkoa katsottaessa siellä kouluterkkarin mukaan "anoreksian rajoilla".
Kuulun niihin ihmisiin, jotka mättää ruokaa (niin terveellistä kuin sitä rasvaa tihkuvaakin) sisäänsä aivan uskomattomia määriä, en tupakoi, urheilijana olen penkkiurheilija, mutta siltikään paino ei nouse. Verikokeita on otettu, monta putkellista verta tutkittu, mutta missään ei ole mitään vikaa, kaikki arvot on aivan normaalit.
Kaikki sanoo, että hyvähän sun on käydä vaateostoksilla, kun oot pitkä ja hoikka. Mulle vaateostokset on kuitenkin täyttä helvettiä. Housuja joutuu etsimään ihan toden teolla, jos meinaa sopivat löytää. Vyötärö ja lantio kapeat ja jaloissa pituutta - koko kroppa melkein pelkkiä sääriä. Joo, hirveen hienoa olla "mallin mitoissa". Mä en ihan omaisuuksia kuitenkaan henno vaatteisiin aina sijoittaa. Olis kiva joskus löytää sopivat housut ilman, että menee ruokakärrillinen rahaa. Mieluummin nekin rahat käyttäisin ruokaan.
Ja kun amisaikainen terkkari joskus varoitteli, että "ei noin alhaisella painolla välttämättä raskaaksikaan tule" (ja tuolloin painoa oli jokunen kilo enemmän!), niin toisinpa kävi: näissä mitoissa olen raskaaksi tullut kahdesti, ja raskaudet sujuneet ongelmitta, tuloksena täysin normaalipainoiset terveet lapset.
Vaikka yhä vieläkin katkerana muistelen ventovieraiden ääneen lausumia syömishäiriöepäilyjä ja koulukiusausta, niin siltikin olen pikkuhiljaa pääsemässä sinuiksi oman kroppani kanssa, ja sen todellisuuden, etten varmaan koskaan tule olemaan "normaalipainoinen". Onhan mun kroppa sentään pystynyt mahtaviin ihmetekoihin, toisin kuin moni normaalipainoinen: kantamaan yhdeksän kuukautta uutta ihmisen alkua.
Ja lopuksi vielä täytyy ihmetellä, miksi kenenkään paino kuuluu kenellekään muulle? Eikö ole jokaisen oma asia, mikä koko itsestä tuntuu hyvälle? Ja miksi lihavalle ei saa sanoa päin naamaa, että "v**** mikä läski!", mutta hoikalle voi latasta päin naamaa "v**** miten laiha!". Ei, "laiha" ei todellakaan ole kohteliaisuus. Ei ainakaan mulle.
Meitä on monta kokoa ja näköä, onneksi niin. Tuskin tää maailma yhtään sen parempi paikka olisi elää, jos kaikki oltaisiin samasta muotista tehtyjä.
 

Yhteistyössä