Nyt se on nähty: lihava äiti, lihava tyttö ja ostoskärryn sisältö!

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
Melizza
Pitää muistaa ne sairaudet myös jotka voivat tuoda kiloja sairaaloisesti.
Meidän perheessä syödään kolme lämmintä ateriaa päivässä+ aamu,- väli,-iltapalat. Emme ole lihavia vaikka puntari näyttää minullakin paljon, olemme kaikki kilpaurheilijoita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ihan päinvastainen ongelma..:
Meillä syödään kauhean rasvaista ruokaa, ja lisään koko ajan öljyjä ja voita ja margariinia eväisiin.
Poika on 118 pitkä, painaa 19 kiloa ja 7-vuotias.
Mä en tajua, miten saan tolle kiloja enemmän, en vaan tajua.
Onpa pieni...Mutta et sinä häntä lihomaan saa, hän on sellainen kuin on :)

Kovin on lyhytkin, taitaa olla luokan lyhyin? Oletteko te vanhemmat lyhyitä?
 
ihan päinvastainen ongelma
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan päinvastainen ongelma..:
Meillä syödään kauhean rasvaista ruokaa, ja lisään koko ajan öljyjä ja voita ja margariinia eväisiin.
Poika on 118 pitkä, painaa 19 kiloa ja 7-vuotias.
Mä en tajua, miten saan tolle kiloja enemmän, en vaan tajua.
Ei kai tarvitsekaan saada? Onko ollut syntymästään asti hoikka? Meiltä löytyy "syntymälaiha" ja hoikaksi pojaksi taitaa jäädäkin :)
Pulleat posket, mutta muutoin tikku. Pienikokoinen ja laiha.
Miinuskäyrillä aina menty, ja huomaa kyllä että muut ikäiset pojat on isompia *huoh*
Minä ja lapsen isä pieniä ja laihoja molemmat.
 
ihan päinvastainen ongelma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan päinvastainen ongelma..:
Meillä syödään kauhean rasvaista ruokaa, ja lisään koko ajan öljyjä ja voita ja margariinia eväisiin.
Poika on 118 pitkä, painaa 19 kiloa ja 7-vuotias.
Mä en tajua, miten saan tolle kiloja enemmän, en vaan tajua.
Onpa pieni...Mutta et sinä häntä lihomaan saa, hän on sellainen kuin on :)

Kovin on lyhytkin, taitaa olla luokan lyhyin? Oletteko te vanhemmat lyhyitä?
On, todella lyhyt poika, luokan pienin.
Molemmat vanhemmat 166 pitkiä, ja minä painoin vielä neljä vuotta sitten 46 kiloa, nyt vasta on paino noussut kuusi kiloa (30 itse). Minua luultiin aina anorektikoksi, mutta ruoka ei tarttunut vaikka söin kuin hevonen.
Lapsen isä myös laiha ollut, kunnes täytti 30.
Poikaa kyllä vähän härnätään sen koosta..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ihan päinvastainen ongelma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan päinvastainen ongelma..:
Meillä syödään kauhean rasvaista ruokaa, ja lisään koko ajan öljyjä ja voita ja margariinia eväisiin.
Poika on 118 pitkä, painaa 19 kiloa ja 7-vuotias.
Mä en tajua, miten saan tolle kiloja enemmän, en vaan tajua.
Onpa pieni...Mutta et sinä häntä lihomaan saa, hän on sellainen kuin on :)

Kovin on lyhytkin, taitaa olla luokan lyhyin? Oletteko te vanhemmat lyhyitä?
On, todella lyhyt poika, luokan pienin.
Molemmat vanhemmat 166 pitkiä, ja minä painoin vielä neljä vuotta sitten 46 kiloa, nyt vasta on paino noussut kuusi kiloa (30 itse). Minua luultiin aina anorektikoksi, mutta ruoka ei tarttunut vaikka söin kuin hevonen.
Lapsen isä myös laiha ollut, kunnes täytti 30.
Poikaa kyllä vähän härnätään sen koosta..
Ikävää, jos kiusataan :(
Kyllä tänne mahtuu monen kokoista lasta :)
Ja hän on tullut vanhempiinsa :)
 
ihan päinvastainen ongelma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan päinvastainen ongelma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan päinvastainen ongelma..:
Meillä syödään kauhean rasvaista ruokaa, ja lisään koko ajan öljyjä ja voita ja margariinia eväisiin.
Poika on 118 pitkä, painaa 19 kiloa ja 7-vuotias.
Mä en tajua, miten saan tolle kiloja enemmän, en vaan tajua.
Onpa pieni...Mutta et sinä häntä lihomaan saa, hän on sellainen kuin on :)

Kovin on lyhytkin, taitaa olla luokan lyhyin? Oletteko te vanhemmat lyhyitä?
On, todella lyhyt poika, luokan pienin.
Molemmat vanhemmat 166 pitkiä, ja minä painoin vielä neljä vuotta sitten 46 kiloa, nyt vasta on paino noussut kuusi kiloa (30 itse). Minua luultiin aina anorektikoksi, mutta ruoka ei tarttunut vaikka söin kuin hevonen.
Lapsen isä myös laiha ollut, kunnes täytti 30.
Poikaa kyllä vähän härnätään sen koosta..
Ikävää, jos kiusataan :(
Kyllä tänne mahtuu monen kokoista lasta :)
Ja hän on tullut vanhempiinsa :)
Onneksi mahtuu monenkokoista :)
Ja on se ikävää kun siitä härnätään, poika itekki tietää et on pieni ja sille hieman kova luu.. :(
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja joka lyyli oma tyyli:
pientä tarkennusta, ensinäkin pituus on 151cm ja paino vaan 99,8kg!!!
mä inhoon kun musta levitetään perättömiä juttuja palstalla |O |O

huom!
sitäpaisi kärryissä oli vihreää -se prinsessakakku oli kuorrutettu vihreällä marsipaanilla
aaargh :headwall: jos kyylätään toista vois toivoa pientä tarkkuutta |O
=)

Total Repskops
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meidän ala-asteella ainakin oli useampikin todella lihava lapsi kun itse kävin koulua, 70-80 luvuilla. Ja kaikki haukku heitä läskeiksi, muistan oikein hyvin. :(
Myös liian pienikokoisia ja laihoja haukutaan, kuten ketjusta on käynyt ilmi.
 
Mun 3 v. kävi eilen isänsä kaa kaupassa ja olivat sitten lauantain kunniaksi ostaneet pitsaa, sipsejä, suklaata montaa sorttia, vanukasta, limsaa ja saunakaljaa.

Siinä on varmaan moni ollut järkyttynyt sivustaseuraaja, tosin mun lapsi ei ole lihava ja tosiasiassa mä käyn meillä 99%:sti kaupassa, enkä ikinä osta mitään tuollaista (no joo vähän suklaata joskus :whistle: )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meidän ala-asteella ainakin oli useampikin todella lihava lapsi kun itse kävin koulua, 70-80 luvuilla. Ja kaikki haukku heitä läskeiksi, muistan oikein hyvin. :(
Myös liian pienikokoisia ja laihoja haukutaan, kuten ketjusta on käynyt ilmi.
Varsinkin pitkiä ja laihoja. Kukkakeppi on yleinen nimitys, varsinkin poikien keskuudessa.
 
Kerttu-Kyllikki
Mun mielestä ylipainon vaikutuksista koko Suomalaiseen yhteiskuntaan ei puhuta riittävästi. Sydän- ja verisuonitaudit, II tyypin diabetes, korkea kolesteroli... Jo nyt menee ylipainon/epäterveellisen elämäntyylin aiheuttamien sairauksien hoitoon ihan mielettömiä summia rahaa, suurelta osin IHAN TURHAAN. Kauhistuttaa ajatella, mikä tulee olemaan tilanne tulevaisuudessa. Ja hoitajana kauhistuttaa tulevaisuuden työtaakka.
Voisin paasata aiheesta vaikka kuinka. :|
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
ja jos oletan että likka oli sen 100cm pitkä ja paino noin 30kg, niin ei tod ole läski, mun likka on 116cm ja painoa 25kg ja 5v, ja neuvolas aiva normi
TODELLAKIN on ylipainoinen tuon mittainen lapsi. :eek:

Meidän 8v on 128cm pitkä ja painaa n. 25kg.

Meidän 8-v kans ton kokoinen ja ei ole mikään keijukainen (siis ei lihava, mutta ei sirokaan). Joten todellakin on ylipainoinen lapsi jos on 100 cm ja 30 kg!!
 
Melizza
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Mun mielestä ylipainon vaikutuksista koko Suomalaiseen yhteiskuntaan ei puhuta riittävästi. Sydän- ja verisuonitaudit, II tyypin diabetes, korkea kolesteroli... Jo nyt menee ylipainon/epäterveellisen elämäntyylin aiheuttamien sairauksien hoitoon ihan mielettömiä summia rahaa, suurelta osin IHAN TURHAAN. Kauhistuttaa ajatella, mikä tulee olemaan tilanne tulevaisuudessa. Ja hoitajana kauhistuttaa tulevaisuuden työtaakka.
Voisin paasata aiheesta vaikka kuinka. :|
Alipainossa sama juttu....ei puhuta tarpeeksi mitä se tulee yhteiskunnalle maksamaan eri sairauksien muodossa.
 
Kerttu-Kyllikki
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Mun mielestä ylipainon vaikutuksista koko Suomalaiseen yhteiskuntaan ei puhuta riittävästi. Sydän- ja verisuonitaudit, II tyypin diabetes, korkea kolesteroli... Jo nyt menee ylipainon/epäterveellisen elämäntyylin aiheuttamien sairauksien hoitoon ihan mielettömiä summia rahaa, suurelta osin IHAN TURHAAN. Kauhistuttaa ajatella, mikä tulee olemaan tilanne tulevaisuudessa. Ja hoitajana kauhistuttaa tulevaisuuden työtaakka.
Voisin paasata aiheesta vaikka kuinka. :|
Alipainossa sama juttu....ei puhuta tarpeeksi mitä se tulee yhteiskunnalle maksamaan eri sairauksien muodossa.
Varmaan ihan totta. Ei ehkä myöskään alipainon haitat ole tarpeeksi tunnettuja.
Tai ehkä ihmiset ajattelee elintasosairauksien kohdalla samoin kuin moni teinityttö harrastaessaan seksiä ilman ehkäisyä; "muut ne tulee yhdestä kerrasta raskaaksi, en minä". Tarkoitan tällä sitä, etteivät ihmiset kykene näkemään oman toimintansa todellisia seurauksia.
 
hmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lihavuuden lisääntyminen 30 vuodessa on tosiasia. Vertasin omia luokkakuviani lapsen luokkakuviin ja totesin, että luokalla oli korkeintaan 4 % lapsista tukevia tai rotevia, ei siis lihavia. Nykylapsista 25 - 30 % lihavia.
No joo, vaikken pidäkkään siitä, että toisten ukonäköä arvostellaan, omatpa on läskinsä jne... on se lasten lihavuus kuitenkin viimekädessä vanhempien käsissä.

Mutta joo, mun tyttären luokkakuvassa 22 oppilaasta on kymmenkunta punkeroa. Aikanaan mun omalla luokalla oli vain yksi punkero ja sekin selittyi sillä, että sen porukoilla oli leipomo! :D Niin ja siis oma tyttäreni on normipainoinen, kuin minäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lihavuuden lisääntyminen 30 vuodessa on tosiasia. Vertasin omia luokkakuviani lapsen luokkakuviin ja totesin, että luokalla oli korkeintaan 4 % lapsista tukevia tai rotevia, ei siis lihavia. Nykylapsista 25 - 30 % lihavia.
Tätä laskeskeltiin muuten miehenkin kanssa yksi päivä.
 
herran isä sentään
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Ensinnäkin se läski tyttö noin 4v. istui ostoskärryissä! Siis siinä osassa mihin ruoat laitetaan. Noin 150 cm/100 kiloa -äiti lappasi ostoskärryyn kaikkea valmisruokaa, karkkia, leivoksia, makkaroita... Ei mitään vihreää. Tuo pallero istui ostoskärryissä ja kinusi ärsyttävällä äänellä jäätelöä... Kaikkea sitä tulee nähdyksi kun vanhaksi elää. Onneksi oma samanikäinen on varsinainen ruipelo :)
Eikös 4-vuotias ole liian iso kärryyn?

Sääliksi käy lasta, koska läski äiti on syyllinen lapsensa lihavuuteen. Ties vaikka tämä sama lapsi ajautuisi itsemurhaan murrosiässä tai aikuisena, kun lapsesta aski joutuu olemaan läski.

Ihme, ettei neuvola tai lastensuojelu puutu asiaan!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lihavuuden lisääntyminen 30 vuodessa on tosiasia. Vertasin omia luokkakuviani lapsen luokkakuviin ja totesin, että luokalla oli korkeintaan 4 % lapsista tukevia tai rotevia, ei siis lihavia. Nykylapsista 25 - 30 % lihavia.
No joo, vaikken pidäkkään siitä, että toisten ukonäköä arvostellaan, omatpa on läskinsä jne... on se lasten lihavuus kuitenkin viimekädessä vanhempien käsissä.

Mutta joo, mun tyttären luokkakuvassa 22 oppilaasta on kymmenkunta punkeroa. Aikanaan mun omalla luokalla oli vain yksi punkero ja sekin selittyi sillä, että sen porukoilla oli leipomo! :D Niin ja siis oma tyttäreni on normipainoinen, kuin minäkin.
Ongelma on iso. Punkerot tytöt on niin säälittäviä :(.
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
ja jos oletan että likka oli sen 100cm pitkä ja paino noin 30kg, niin ei tod ole läski, mun likka on 116cm ja painoa 25kg ja 5v, ja neuvolas aiva normi
TODELLAKIN on ylipainoinen tuon mittainen lapsi. :eek:

Meidän 8v on 128cm pitkä ja painaa n. 25kg.

Meidän 8-v kans ton kokoinen ja ei ole mikään keijukainen (siis ei lihava, mutta ei sirokaan). Joten todellakin on ylipainoinen lapsi jos on 100 cm ja 30 kg!!
Ja rankasti lihava lapsi.
 
ymmällään
kaupan kassalla istuneen avoin sanoa että tuota järkytystä olen nähnyt ihan tarpeeksi.. persettä, sekä omaa että alsten levitetään eineksillä, limuilla,sipseillä,karkeilla,kakuilla,leivoksilla,kekseillä... kaikella paskalla mikä nyt vaan voi olla epäterveellistä... ja ainoa minkä voi luokitella jotenkin salaatiksi oli yleensä peruna/italian salaatti... ja tämän ruokavalion myös huomasi näistä asiakkaista... :eek:
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
kaupan kassalla istuneen avoin sanoa että tuota järkytystä olen nähnyt ihan tarpeeksi.. persettä, sekä omaa että alsten levitetään eineksillä, limuilla,sipseillä,karkeilla,kakuilla,leivoksilla,kekseillä... kaikella paskalla mikä nyt vaan voi olla epäterveellistä... ja ainoa minkä voi luokitella jotenkin salaatiksi oli yleensä peruna/italian salaatti... ja tämän ruokavalion myös huomasi näistä asiakkaista... :eek:
Ja nämä on palstalla näitä "no just tänään jäi vihannekset vähemmälle".
 
vieras
Hey c´mon moniko oikeasti uskoo että kyseinen selvästi ylipainoinen äiti selvästi ylipainoisen lapsensa kanssa vain SATTUIjuuri tänään ostamaan herkkuja AINOAN KERRAN puoleen vuoteen? Että molemmilla on jokin sairaus joka aiheuttaa lihavuutta?

Älkää nyt viitsikö. Lihavuus ei ole kaunista eikä terveellistä. Suurimmalle osalle sitä painoa kertyy liiallisen ja vääränlaisen syömisen ja liian vähäisen liikunnan takia, ei sairauksien.

Josväitätte olevanne läskejä ja ylpeitä siitä, niin lakatkaa selittelemästä. Ettekö voi samoin ylpeänä myöntää elintapojenne yhteydenlihavuuteenne -miksei se olisi yhtä lailla ylpeyden aihe kuin ne liikakilotkin?

T. Ikuinen läski joka lopetti selittelyt ja laihtui
 

Yhteistyössä