NYT RIITTÄIS MULLE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tää ei kestä enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tää ei kestä enää

Vieras
Juur täl minuutil kadun että halusin äidiksi. Ei tästä tule mitään. Mun täytyy tehdä jotain väärin, jos tuo 1v on tuollainen huutaja ja möykkääjä. Ei nuku ei syö ei mitään muuta kun kiukkuaa ja huutaa. mie kuuntelen aamu seitsemästä tota huutoa, viimeksi olen ollut vapaapäivällä joulukuun puolessa välissä. Nyt huutaa vaunuissa tuulikaapissa, nukkunut 30min tänään, ei suostu taas mihinkää ja mul alkaa riittää. ei vaa jaksa.

käytäppä lääkärissä josko kattosivat korvat varmuuden vuoks.. noilla oireilla se meilläkin alko, ei syöny eikä nukkunu, makuuasennossa korviin sattuu enemmän ku paine tulee eri tavalla.

jaksuja :hug:

Käykää lääkärillä niin pystyy poissulkemaan ainakin kaikki sairaudet. Entä tulisko vielä hampaita ? Kuullostais ihan yliväsymykseltä myös lapsella. Koittakaa jaksaa ! Ei ne lapset montaa päivää ilman syytä huuda kokoajan. Pidä sitä paljon hyvänä ja tehkää yhdessä jotain mukavaa jospa se kiukku menis ohi.

Samaa minäkin mietin joskus ja meillä vielä toinen tulossa. Kaiken olen yrittänyt tehdä ja kasvattaa poikaa kunnolla, mutta välillä tuntuu että kaikki menee pieleen. Silloin täytyy vaan jaksaa miettiä niitä iloisia hetkiä lapsen kanssa, vaikka se onkin vaikeaa... Katsele vaikka valokuvia, joista tulee hyviä muistoja mieleen! Tsemppiä!! :hug:

Munkin mielestä kuulostaa siltä, että lapsella on joku hätä: hampaita tulossa tai korvat kipeenä yms. Anna ihmeessä heti jotain särkylääkettä jos auttaisi ja vaikka ei olisi mikään kipeänä, niin ei haittaa vaikka antaa parempi niin. Tsemppiä ja jaksamista, toivottavasti saat apua jostain ja huomaat taas rakastavasi lastasi! :hug:

Yli vuoden ikäsillä lapsilla on joku syy huutaa, mikä saattaa olla vaan se että jos itse olet ihan poikki ja korvia myöten täynnä niin lapsi vaistoaa kireän ilmapiirin ja kireytyy myös ja ihana noidankehä on valmis.

Yritä ottaa syvään henkeä, vie lapsi lääkärille ja puhu ongelmasta. Joka tapauksessa, kesä kolkuttaa jo ovella ja lapsi kasvaa ja kehittyy nopeasti ja kohta kaikilla taas hyvä ja reipas mieli ja voit alkaa jälleen nauttia äitiydestä!

Jaksamista ja kauniita päiviä

Meilläkään ei nukuttu ja myöhemmin paljastuovat ruoka-aineallergioita. Myöskin kaikki hampaat olivat tuskallisia tulla ikenien läpi.

Mene ihmeessä lapsen kanssa lääkäriin ja hommaa lapselle hoitaja säännöllisesti, että pääset itse tuulettamaan korvien väliä. Ei se mitään ihmeellistä tarvitse olla, kävelylenkki, leffa tms. EI aina tarvi lähteä baariin -itselläni se ei ainakaan piristä, koska valvominen kostautuu seuraavana päivänä kahta kauheammalla voimalla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 14:23 tää ei kestä enää kirjoitti:
Juur täl minuutil kadun että halusin äidiksi. Ei tästä tule mitään. Mun täytyy tehdä jotain väärin, jos tuo 1v on tuollainen huutaja ja möykkääjä. Ei nuku ei syö ei mitään muuta kun kiukkuaa ja huutaa. mie kuuntelen aamu seitsemästä tota huutoa, viimeksi olen ollut vapaapäivällä joulukuun puolessa välissä. Nyt huutaa vaunuissa tuulikaapissa, nukkunut 30min tänään, ei suostu taas mihinkää ja mul alkaa riittää. ei vaa jaksa.

Häntä pystyyn ja korvat komeesti. Minkälainen rytmi lapsellasi on? Ihan aamusta alkaen? Voipi nimittäin olla että lapsesi vetää kokoajan ylikierroksilla eli yliväsyneenä kun kerta nukkuun noin vähän.

Syömättömyyskin johtuu myös yliväsymyksestä, ei jaksa keskittyä mihinkään ja kiukuttelee vaan. Meillä ainakin menee sillälailla että jos unta ei ole tarpeeksi, koko päivä menee mettään että humina kuuluu ja ittellä on hermot piukalla kun poika vinkuu pienestäkin..

Ehdottaisin sinulle (huom nyt teille kaikille jotka tätä luette, tämä on ehdotus, ei vaatimus, tämä on vain tämän ketjun aloittajalle ei kellekkään muulle, joskus saa nimittäin niin paljon p...tä niskaan jos yrittää jotain auttaa....) tälläistä rytmiä;HUOM KUN ON KAIKKI SAIRAUDET POISLUETUT
7am herätys, maito ja aamupala (vaikka nyt ei syö ja kiukuttelee tarjoa, jos näet ettei kiinnosta, lautanen pois)

Antaa pojan leikkiä yksin tai vieressäsi keittiössä kun fixaat köökin.

Jos poikasi nukkuu aamupäikkärit niin 9am olis hyvä aika, eli omaan sänkyyn ja ovi kiinni (jos on oma huone) annan nukkua n.30min ja sitten avaa ovi vedä verhot sivuun ja anna herätä itsekseen.

Sitten aamu aktiviteettia ja pikku välipala, hedelmä ja vähän juomista, ulkoilua ym.

Sitten 11-11.30 (jos ei nuku aamupäikkäreitä on varmaan 11 parempi vaihtoehto) lounas kunnon ruoka, ruoan jälkeen lue pojalle jotain. Siitä on sitten hyvä laittaa mies päikkäreille kun on jo rauhallinen. Sama homma, sänkyyn ja ovi kiinni. Se voi olla että poika ei halua nukkua vaunuissa ja jos nukkuu ei nuku tarpeeksi, meillä poika lopetti vaunuissa päikkäreitten nukkumisen 9kk.

Sitten kun herää (pitäs kellon olla lähempänä 14.30) anna välipala 15. Maitoo ym pikkuista purtavaa.

Sitten jos aamupäivällä teillä on ollut paljon actionia, ottakaa iltapvä rauhallisemmin.

Anna ruoka 17.00. Jos leikkii ja kiukuttelee sama homma, ruoka pois ja kiitos näkemiin ANNA POJAN KOKEILLA SYÖDÄ ITSE.

Anna pojalle kylpy 18.00 ja sen jälkeen sitten kun on kuivattu ja puettu pitäs kellon olla jo 18.30, iltasatu tai jotain todella rauhallista iltajuttuja sekä sitten 18.45 velli tai maito. 19.00 nukkumaan. Jos huutaa ja protestoi, käy huoneessa aina 5min, 10min 15min jne jälkeen. Kyllä poika sinne sitten nukahtaa.

Tsemppiä sulle ja jos päätät kokeillä tätä, anna tälle ainakin viikko. Ihmeitä ei tapahdu yhdessä päivässä (autoin yhtä ystävääni ja heillä muutos tapahtu 2pvässä!) mutta kaikki on lapsi sekä vanhempi kohtasta. Älä luovuta, ymmärrän että se on TODELLA vaikeeta kuunnella kun lapsi huutaa ja riehuu vaan vaikka ittellä ei olekkaan ollut koskaan tollaista ongelmaa, lähiystäväpiirissä kyllä. Se on hermoja raastavaa. Siksi haluan auttaa sinua ja lastasi jaksamaan. Muut jotka haluatte kommentoida negatiivisesti tätä viestiä, älkää vaivautuko.
:flower:

Olen edellisen kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla rytmin tärkeydestä. Jos ei se aina auta lasta niin se auttaa ainakin äitiä. SIlloin tietää mitä tekee niin ei joudu niin helposti hämmenyksen valtaan.

Kaikki vauvat eivät ole niin helposti rytmitettävissä, syitä on monia. Meillä on juuri takana kaksi toooodella rasittavaa viikkoa, juuri tuollaista kun kuvasit. Lopulta unettomuuden ja kiukuttelun syyksi paljastuivat hampaat. Hampaiden puhkeaminenhan näkyy, mutta aikaisempi vaihe, kun hammas kasvaa ikenen sisällä ei näy ulospäin muuten kuin kiukkuisuutena. Nyt siis hampaat ovat tulleet kunnolla näkyviin, ja tänään olen esim. ekaa kertaa kahteen viikkoon istunut lapseni kanssa rauhallisesti sohvalla lukemassa kirjaa ja nukuttanut hyväntuulisen pojan, joka antoi ihanan iltasuukon, hymyili ja nukahti. Siis täysin eri poika kuin viimeiset kaksi viikkoa. Nyt sitten toivon että hyvät unet jatkuisivat läpi yön..

Tsemppiä sulle, koeta jaksaa!

juu, ei aina lapsen hermostuneisuus johdu jostain taudista. Meillä ollut aina tuollaista -> lyhyitä unia harvoin, kitinää, kiukuttelua pukiessa, syödessä jne. Asiat alko sujumaan kun sain lastenhoitoapua. Sain nukuttua univelkojani pois, lepuutettua hermojani. Poika sai muutakin seuraa kuin vain minut. Kun lapsen yliväsymyskierre saatiin katkaistua (jätettiin tutti pois ja pidettiin unikoulu -> yhtenäisemmät unet) niin asiat järjesty kuin itsestään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2006 klo 22:05 Agapi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 14:23 tää ei kestä enää kirjoitti:

Häntä pystyyn ja korvat komeesti. Minkälainen rytmi lapsellasi on? Ihan aamusta alkaen? Voipi nimittäin olla että lapsesi vetää kokoajan ylikierroksilla eli yliväsyneenä kun kerta nukkuun noin vähän.

Syömättömyyskin johtuu myös yliväsymyksestä, ei jaksa keskittyä mihinkään ja kiukuttelee vaan. Meillä ainakin menee sillälailla että jos unta ei ole tarpeeksi, koko päivä menee mettään että humina kuuluu ja ittellä on hermot piukalla kun poika vinkuu pienestäkin..

Ehdottaisin sinulle (huom nyt teille kaikille jotka tätä luette, tämä on ehdotus, ei vaatimus, tämä on vain tämän ketjun aloittajalle ei kellekkään muulle, joskus saa nimittäin niin paljon p...tä niskaan jos yrittää jotain auttaa....) tälläistä rytmiä;HUOM KUN ON KAIKKI SAIRAUDET POISLUETUT
7am herätys, maito ja aamupala (vaikka nyt ei syö ja kiukuttelee tarjoa, jos näet ettei kiinnosta, lautanen pois)

Antaa pojan leikkiä yksin tai vieressäsi keittiössä kun fixaat köökin.

Jos poikasi nukkuu aamupäikkärit niin 9am olis hyvä aika, eli omaan sänkyyn ja ovi kiinni (jos on oma huone) annan nukkua n.30min ja sitten avaa ovi vedä verhot sivuun ja anna herätä itsekseen.

Sitten aamu aktiviteettia ja pikku välipala, hedelmä ja vähän juomista, ulkoilua ym.

Sitten 11-11.30 (jos ei nuku aamupäikkäreitä on varmaan 11 parempi vaihtoehto) lounas kunnon ruoka, ruoan jälkeen lue pojalle jotain. Siitä on sitten hyvä laittaa mies päikkäreille kun on jo rauhallinen. Sama homma, sänkyyn ja ovi kiinni. Se voi olla että poika ei halua nukkua vaunuissa ja jos nukkuu ei nuku tarpeeksi, meillä poika lopetti vaunuissa päikkäreitten nukkumisen 9kk.

Sitten kun herää (pitäs kellon olla lähempänä 14.30) anna välipala 15. Maitoo ym pikkuista purtavaa.

Sitten jos aamupäivällä teillä on ollut paljon actionia, ottakaa iltapvä rauhallisemmin.

Anna ruoka 17.00. Jos leikkii ja kiukuttelee sama homma, ruoka pois ja kiitos näkemiin ANNA POJAN KOKEILLA SYÖDÄ ITSE.

Anna pojalle kylpy 18.00 ja sen jälkeen sitten kun on kuivattu ja puettu pitäs kellon olla jo 18.30, iltasatu tai jotain todella rauhallista iltajuttuja sekä sitten 18.45 velli tai maito. 19.00 nukkumaan. Jos huutaa ja protestoi, käy huoneessa aina 5min, 10min 15min jne jälkeen. Kyllä poika sinne sitten nukahtaa.

Tsemppiä sulle ja jos päätät kokeillä tätä, anna tälle ainakin viikko. Ihmeitä ei tapahdu yhdessä päivässä (autoin yhtä ystävääni ja heillä muutos tapahtu 2pvässä!) mutta kaikki on lapsi sekä vanhempi kohtasta. Älä luovuta, ymmärrän että se on TODELLA vaikeeta kuunnella kun lapsi huutaa ja riehuu vaan vaikka ittellä ei olekkaan ollut koskaan tollaista ongelmaa, lähiystäväpiirissä kyllä. Se on hermoja raastavaa. Siksi haluan auttaa sinua ja lastasi jaksamaan. Muut jotka haluatte kommentoida negatiivisesti tätä viestiä, älkää vaivautuko.
:flower:
-kiitos vinkistä minä ainakin kokeilen sun neuvoa :hug:

Olen Agapin kanssa samaa mieltä rytmityksestä, meillä on näin nukuttu ja syöty hyvin ihan vauvasta asti. Viimeistään kolmekuisesta aloitimme kellottamisen mikä saattaa nyt kuulostaa karulta, mutta se auttoi paljon. Kellonajoista olen Agapin kanssa eri mieltä; kokeilkaa teille sopivat kellon ajat. Meidän poika ei ikinä nukahtaisi klo 19 illalla, eikä ikinä nuku yli tuntia pidempään päivällä vaikka kuinka tiedän että sen ikäisen pitäisi nukkua kaksi, kolmekin tuntia. Toisen uneksi vaan ei voi muuttua! Silti tuo päivien säännölliseksi tekeminen auttaa monen asiaan, kiukkuun, syömiseen, nukkumiseen. Onhan lapsilla kausia, että kiukuttaa enemmän ja nukuttaa vähemmän, silloin pitää vaan tyytyä siihen. Meilläkin oli vuoden iässä sellainen vaihe, että päiväunet kestivät aina 20-30min, vaikka sama päivärytmi oli ollut aina ja päivät täynnä touhua. Nyt taas nukutaan tunnista kahteen, ikää 1v5kk. Yöllä kylläkin nukkuu vain 9h joten kaikilla ei vaan unta riitä yhtä paljon.