Nyt riittää perhekerhossa käyminen! Voi *** mitä porukkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kävin perhekerhossa tasan 2 kertaa. Siellä kyllä tultiin juttelemaan, mutta ne jutut liittyi vaan lapsiin ja ne äidit jotenkin puhukin lässyttämällä, varmaan sitten olivat olleet vuosia lasten kanssa kotona. Mä menin sinne hakemaan aikuista juttuseuraa, mutta huomasin pian että olen ihan eri aaltopituudella, niimpä sitten päätin lähteä töihin hakemaan niitä aikuis kontakteja.

Minulla samantyyppinen kokemus kuin ap:llä. Sen vielä aikuisena jaksan, että äidit eivät edes tervehdi mua, mutta se alkoi nyppiä, että kukaan ei edes mun lapselle sanonut mitään. Jos lapsi vaikka teki tuttavuutta jonkun toisen lapsen kanssa, niin eikös äiti tullut siihen oman lapsensa kanssa leikkimään. Ja ei. Me ei olla rääsyläisiä eikä mustia eikä muutenkaan keskivertomassasta poikkeavia. Kaks kertaa sai riittää.

Ja hei, perhekerho 10-14. Meillä ainakin lounas- ja päiväuniaika. Että eipä sinne sit tunnin vuoksi viitsinyt mennä mieltä pahoittamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja hei, perhekerho 10-14. Meillä ainakin lounas- ja päiväuniaika. Että eipä sinne sit tunnin vuoksi viitsinyt mennä mieltä pahoittamaan.

Meidän perhekahvilamme on 10-13, useimmille juuri hyvä aika. Ei tarvitse aamulla järjettömän kovaa kiirettä pitää, ja lounaan saa perhekahvilassakin syötyä kun ottaa purkkiruokaa tai omat eväät mukaan. Päiväunille pääsee reilu vuoden ikäinen hiukan tavallista myöhemmin, mutta ihan hyvin jaksaa olla hereillä tuohon yhteen. Nukahtaa autoon kotimatkalla ja nostan vaunuihin nukkumaan kotipihalla.

Aina on niitä, jotka heräävät viideltä ja tulisivat mieluiten perhekerhoon jo vaikka kahdeksalta. Tai monet pienten vauvojen äidit tykkäävät että klo 10 on liian aikainen ajankohta. Meillekin oli kun esikoiseni oli vauva, nukuimme aamuisin usein kymmeneen. Mutta kaikkia ei voi miellyttää vaikka kuinka haluaisi, on valittava jonkinlainen kultainen keskitie.

huomasin saman aikoinaan kun kävin ehkä kolme kertaa vanhimpani kanssa vauvakerhossa. kukaan ei jutellut minulle ja vaikka kuinka sitten yritin keskustella niin minun kanssa ei mielellään keskusteltu. kaikki tunsi toisensa ennestään, näköjään. kerrankin muistan kun kerho loppu ja mammat siellä puetti lapsiaan ja olivat lähdössä, mä puetin omaani ja yritin myös osallistua keskusteluun siinä mut ihan ku kukaa ei ois kuullutkaan ja lähdin sitten pois vaan eikä kukaan edes moikannut!

meillä samanlaista, kun ap:n perhekerhossa. Olisin kaivannu ekalla kerralla, edes pientä esittäytymistä, kun menin uutena, ja siel oli silloin muitakin ekakertalaisia. Ite olen suht ujo, niin en kehdannu ehdottaa, eikä kukaan ollu ajatustenlukija ( ei edes vetäjä) ;)

Nyt olen kuitenkin tutustunut muutamiin, mutta se vakkari sisäpiiri pyörii edelleen, ja siihen en ehkä edes haluakkaan mukaan.

Oi, onpas ikäviä kokemuksia ihmisillä perhekerhosta! Mielestäni vetäjä on aika paljon vastuussa siitä, että on ensinnäkin jokin keskusteluaihe edes nimeksi (siitä se lähti rönsyilemään) JA että uudet huomioitiin: kaikki esittelivät vuorollaan itsensä ja uusi esitteli itsensä. Lisäksi vetäjä piti huolen, että kaikki sanoivat ääneen ainakin jotain joka kerta.
Kävin monta vuotta perhekerhossa ja se on totta, että syksyn alussa kun aloitti uusi porukka, siitä tuli 'se oikea'. Sitten väkeä alkoi jäädä pois ja uusia tilalle, täytyy myöntää että oli rasittavaa kun porukkaa vaihtui ja surullistakin. Mutta aina niistä uusistakin sitten tuli 'sitä oikeaa porukkaa'.
Mä sain perhokerhosta kaksi erinomaista ystävää ja haikeudella muistelen kotiäitiaikaa, oli se vaan ihanaa :)
Onko ap kukaan hokannut sanoa, että älä mee hakemaan sitä kahvia ekana, vaan vaikkapa kolmantena ja sitten tunget samaan pöytään niiden kahden ekan kanssa :)

Kävin itse kans esikoisen kanssa perhekerhossa, ja samaa kohtelua sain kuin ap, vaikka yritin jutella ja keskustella, niin mua katottiin kuin vierasta sikaa... Ajattelin, että se johtui siitä, kun olin vasta 18-vee, ja suurin osa äideistä jo yli kolmekymppisiä, mutta näköjään olisin saanut samaa kohtelua muutenkin... :D

Muutaman kerran rohkenin siellä kuitenkin käydä, mutta lopulta rupes niin tympimään, että ajattelin että parempi olla kotona sitten.

Olihan se aika ankeaa, kun kuitenkin meni sinne siinä toivossa, että saisi vaikka muutaman kaverin, joilla samanikäisiä lapsia...

Miten siellä voikin olla niin epäsosiaalisia ihmisiä?? Kukaan ei tuu juttelemaan. Mikset mene itse?Kun meen ekana hakemaan kahvia, ja istun pöytään, joita on kolme kpl, niin kaikki muut äidit hakee kahvinsa ja menee niihin muihin pöytiin istumaan. Mikset odota että muut hakevat ja menet sitten istumaan jonkun viereen ja juttelemaan?Ohjaajat ja 1muu äiti tulee sitten mun pöytään, kun muissa ei enää ole niin paljoa tilaa. Ja se 1äiti vielä kysyi pojaltaan siinä mun pöydän kohdalla että mihinkäs pöytään mennään: tähän vai tuohon kun oli 2paikkaa valittavana. No poika sitten valitsi onneksi mun pöydän etten ollut lapseni kanssa yksin siinä...

Yhden äidin kanss sitten vaihdoin muutaman lauseen kun lapset leikki, mutta kun mun oli mentävä paimentamaan taaperoani kauemmas, niin hän ei tullut mun perässä huoneen toiselle reunalle, vaikka olisi voinut kun sillä oli vain vauva sylissä. Mikset palannut naisen luo tai pyytänyt sun luo kun jäi juttu kesken?Mun taapero kun ei todellakaan olisi suostunut jättämään leikkiään kesken jos olisin raahannut sen huoneen toiseen reunaan. Niinpä sekin keskustelu jäi kesken...

Lähdin sitten aika huonoissa fiiliksissä kotiin, ja eipä kiinnosta hetkeen mennä uudeestaan.

Luepa itse tekstisi ja mieti...

MIksi muiden pitäisi tehdä kaikki ja tulla sulle juttelemaan? Ehkä luulevat ettei sua huvita jos et itse tee aloitteita?

Kuulostaa hassulta tuollainen "miksei ne tuu mulle juttelemaan". =/

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä sain kyllä samantien kavereita, tai ainakin juttuseuraa :D, kun alettiin perhekerhoissa käymään.
Oli ihan uusi asuinalue, enkä tuntenut ketään ennestään.
Mutta mä oonkin tällainen hölöttäjä joka juttelee kaikkien kanssa jopa bussissa ja hississä :ashamed:

Alueita on erilaisia. On alueita, jonne lähes kaikki ovat muuttaneet eri maakunnasta. Sitten on alueita, joissa mammat on itse käyneet samassa neuvolassa kuin nyt lapsensa. Saman kaupungin alueella on erilaisia alueita. Edellisessä mulla oli kavereita myös heti. Nyt ei.

No, nyt on kyse "sisäänpäinlämpiävästä " Turusta, ja en mä kyllä missään muuallakaan oo koskaan vaille juttuseuraa jäänyt. Ahdistan ihmisen aitaa vasten ja alan puhumaan, eikä ne uskalla olla vastaamatta :xmas:

Mie oon sosiaalinen,avoin ja tulen helposti juttuun kaikkien kanssa ,mutta täällä ispoisten alueella on sitten vaikeaa. Perhekerhoon en enää halua mennä pahoittamaan mieltä. Eräs äiti sanoi minulle suoraan kun juteltiin, et tähän porukkaan on vaikea päästä kun kaikilla on omat tutut ja piirit.

Alkuperäinen kirjoittaja minskunmami:
Mie oon sosiaalinen,avoin ja tulen helposti juttuun kaikkien kanssa ,mutta täällä ispoisten alueella on sitten vaikeaa. Perhekerhoon en enää halua mennä pahoittamaan mieltä. Eräs äiti sanoi minulle suoraan kun juteltiin, et tähän porukkaan on vaikea päästä kun kaikilla on omat tutut ja piirit.

Höh :(
Tule Harittuun MLL:n perhekahvilaan, siellä oli ainakin ennen oikein rento ja kiva meininki. Väki on tosin varmaan vaihtunut.
Perjantainen perhekerho Koivulan seurakuntatalolla oli myös kiva :)

Tule Harittuun MLL:n perhekahvilaan, siellä oli ainakin ennen oikein rento ja kiva meininki. Väki on tosin varmaan vaihtunut.

No mie oon kuullu siitä,mut voidaanko me tulla toisen alueen kerhoon?

Voitte toki =)

Voitte toki =)
Kiitos tiedosta,tulemme mielellämme :)

Alkuperäinen kirjoittaja Muikula:
Kävin itse kans esikoisen kanssa perhekerhossa, ja samaa kohtelua sain kuin ap, vaikka yritin jutella ja keskustella, niin mua katottiin kuin vierasta sikaa... Ajattelin, että se johtui siitä, kun olin vasta 18-vee, ja suurin osa äideistä jo yli kolmekymppisiä, mutta näköjään olisin saanut samaa kohtelua muutenkin... :D

Muutaman kerran rohkenin siellä kuitenkin käydä, mutta lopulta rupes niin tympimään, että ajattelin että parempi olla kotona sitten.

Olihan se aika ankeaa, kun kuitenkin meni sinne siinä toivossa, että saisi vaikka muutaman kaverin, joilla samanikäisiä lapsia...

käytkö sinä ekaluokkalaisen kanssa perhekerhossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Ja aina voi ihailla miten reippaasti ja hienosti minnapetteri jo käveleekään, kiipeilee, pukee nukkua, osaa laskea kolmeen... :D Tuollaisa harmittomia huomautuksia, mutta joista lapsen äidille tulee hyvä mieli. Kukapa ei tykkäisi, kun omaa lasta ihastellaan ja kehutaan.
Monesti siitä lähtee keskustelukin käyntiin.

nimenomaan, tuolleest on monet keksutelut aloitettu, esitaydytty ja pyydetty tulisko han lapsensa kanssa ens viikolla kahville. muutaman kerran jalkeen menee jo rutiinilla. ja pahinta mita voi kayda ettei heita kiinnosta ;)

just ton takia en mihinkään kerhoihin pistäisi nenääni mistään hinnasta. sisäsiittoista porukkaa, jotka kyräilee uusia naamoja nurkissaan supisten. ahdistuksen ahdistus. vaikka vuosia on ollut työelämässä ja kohdannut jos jonkinnäköistä kuppikuntaa, niin kyllä noi kerhot on ihan kamalin paikka.

Meidän avoin pk ryhmä on tosi kiva. Kyseessä on ensisynnyttäjien ryhmä. Menin sinne kk sen jälkeen kun oli alkanut ja hyvin pääsin mukaan. En itse ole aina hirveen sosiaalinen....

Mutta käymme myös perheryhmässä, joka on paljon suurempi ja siellä ei kyllä kukaan edes heitä meille sanonut...saa nähdä mennäänkö toista kertaa =/

Mä olen saanut muskarista ja avoimesta kerhosta hyvät ystävät. Onhan se niin, että siellä monesti ihmiset tuntee toisensa jo etukäteen ja hakeutuvat siten toki toistensa seuraan. Mä en kauhean pienestä hätkähdä ja siksi niissä ahkerasti olen käynytkin. Mun aika menee pääasiassa omien lapsien seuraamiseen enkä edes ole yrittänyt solmia ystävyyssuhteita. Kuitenkin jossain vaiheessa olen huomannut, että sieltä joukosta onkin löytynyt äiti jonka kanssa tulen hyvin juttuun.

Samoin töissä on usein kuppikuntia ja sieltäkin olen löytänyt sen oman paikkani ja joidenkin kanssa jopa ystävystynyt. Uskon että se on aika paljon myös itsensä kiinni ja siitä ettei heti luovuta..

Yhteistyössä