Nyt pikaisesti liivatelehti-asiaa!

ananaskirsikka

Aktiivinen jäsen
02.06.2006
4 052
0
36
Mitä meinaatte riittääkö 3 liivatelehteä 2 prk vispicremeä leikattavaan hyytelökakkuun?

Sit mulla on kyllä liivatejauhetta kaapissa, se on vaan mennyt vanhaksi(ts. parasta ennen) elokuussa 2006, uskaltaisiko sitä vielä käyttää..?

ei kyllä välttämättä riitä. itse laittaisin tohon määrään 5 tai 6 liivatelehtee. Ja olikos se niin että tota liivatejauhetta ei voi käyttää maitopohjasiin..

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
ei kyllä välttämättä riitä. itse laittaisin tohon määrään 5 tai 6 liivatelehtee. Ja olikos se niin että tota liivatejauhetta ei voi käyttää maitopohjasiin..

Eikö..? Soitin just Santa Marialle ja sanoivat, että ei se vanhaa vielä ole, uskaltaa käyttää. Mutta jollei sitä voi tuohon laittaa niin mitäs sitten... Mutta eikö tää kuitenkin ole samaa tavaraa kuin liivatelehdet?

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Löysin ohjeita, jossa tätä on käytetty kerman kanssa. Että nyt vaan kakun teko puuhiin =)

"Liivate eli gelatiini on proteiinista koostuva ruoka-aine, jota valmistetaan naudan tai sian nahasta, aivoista, luista, suolista ja jänteistä pitkään keittämällä"

Alkuperäinen kirjoittaja eiliivatetta:
"Liivate eli gelatiini on proteiinista koostuva ruoka-aine, jota valmistetaan naudan tai sian nahasta, aivoista, luista, suolista ja jänteistä pitkään keittämällä"

Joo, tiedän tuon kyllä. Ja sehän lukee siinä paketin kyljessäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:
Vähintään 4 liivatetta, itse olen tässä viikon sisään tehnyt kaksi juustokakkua, joissa kermaa sama määrä ja liivatteita 4-5.

Laitoin siihen 2,5 rkl liivatejauhetta, yksi rkl sitä vastaa yhtä lehteä. Että kyllä pitäisi olla hyytynyt =) mutta se selviää vasta myöhemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Vähintään 4 liivatetta, itse olen tässä viikon sisään tehnyt kaksi juustokakkua, joissa kermaa sama määrä ja liivatteita 4-5.

Laitoin siihen 2,5 rkl liivatejauhetta, yksi rkl sitä vastaa yhtä lehteä. Että kyllä pitäisi olla hyytynyt =) mutta se selviää vasta myöhemmin...

No kyllähän se nyt tosta määrästä sit hyytyy jo! =)
Varsinkin, kun saa olla tarpeeksi kauan jääkaapissa, se riippuu niin kovasti kakusta, että mikä hyytyy oikeasti jo siinä neljässä-viidessä tunnissa ja mikä tarvitsee koko yön.

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:

No kyllähän se nyt tosta määrästä sit hyytyy jo! =)
Varsinkin, kun saa olla tarpeeksi kauan jääkaapissa, se riippuu niin kovasti kakusta, että mikä hyytyy oikeasti jo siinä neljässä-viidessä tunnissa ja mikä tarvitsee koko yön.

Tää on tarkoitus tuhota vasta huomenna. Eikähän tuo mitään 'kunnon' nestettä ollutkaan, vaan aika paksua vaahtoa, joukossa rahkaa ja sulaa suklaata.

Yhteistyössä