Nyt pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taavi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taavi

Vieras
Näin viime yönä unen tuli palosta oli kyseessä maastopalo. Juuri ennen isäni kuolemaa 23 v sitten olin kiinnostunut unista ja selvittelin niitä unikirjoista. Silloin näin unen tulipalosta, luin unikirjasta että tulipalo merkkaa lähiomaisen kuolemaa, muutama päivä sen jälkeen isä kuoli työtapaturmaan/sydänkotaukseen. Mummoni kuolemaa ennen näi unen tuli palosta. Muutama vuosi sitten näin unen että autonmoottori syttyi palamaan, miehen äiti ajoi pahan kolarin. Muutama viikko sitten näin unen että autotallimme nurkka paloi, mies ajoi ns. hirvikolarin, hirvi hipas autoa.
Nyt pelottaa oikeesti, kun suku on tosi pieni. Äiti, setä, yks serkku, mies ja 5 lasta.

voi kauheaa,toivotaan että nyt ei pitäisi enteet paikkaansa.uskon kyllä että pelottaa jos tuommosia on tapahtunut! :hug: mä oon kanssa ollut aina kiinnostunut unista,en kyllä ole vielä enne unia nähnyt mut mielenkiintosta nitä on aina tutkia. :)

voi kamala..ei kai se auta ku toivoa ettei tällä kertaa tapahu mitää ikävää..mää oon kuullu tai lukenu et jos näkee unta hampaiden irtoamisesta ni se merkkais jonku kuolemaa mut eipä tuo ainakaa mun kohalla oo pitäny paikkaasa.nyt harmittaa et luin tuon sun viestin..jos joskus nään unta tulipalosta ni heti on nuo sun kokemukset mielesä.. :ashamed:

:hug: peukut ristissä ettei mitään tapahu.. :hug:
itse kanssa vastaavia unia nähnyt..isän kuoleman,papan kuoleman,miehen tädin kuoleman...yhen kylän rouvan miehen kuoleman..

ensimmäisenä tulee mieleen.. :ashamed: minkä ikäinen siun äiti on ja mitä töitä se tekee? vaan lueskelen tota sun tekstiä ja mietin noitten unipalojen suuruutta..

:hug:

Äitini täytti juuri 61 v, on työttömyyseläkkeellä. Isäni kuolemaa ennen ollutta tuli paloa en muista, mikä silloin paloi ja kuinka kovaa. Olin silloin just 15 v. täyttänyt ja menin ihan paniikkiin sen jälkeen kun unikirjaa luin. Mummoni kuollessa paloi talo, silloinkin menin paniikkiin. Siihenkin uneen selvis selitys vasta viikkojen päästä kun äitini ilmoitti mulle vasta sen jälkeen kun mummoni oli jo haudassa, että voit viedä kukkia haudalle on samassa kuin isäsi. Siitä suutuin äidilleni kun ei voinut ilmoittaa, kun mummo on ollut mulle tärkeämpi kuin äitini koska meillä on ollut huonot välit aina. Isän kuoleman jälkeen ne vähän parani. Nytkään ei olla missään ihme väleissä. 3 vanhinta on nähnyt mumminsa, mutta eivät muista häntä. Nyt hän olelee lapissa melkein ympäri vuoden.
Viime öinen palo oli kuivaa nurmikkoa ja se paloi vauhdilla meidän taloa kohti, hain 2 nuorimman lapsen kanssa pitkää vesiletkua, sitten heräsin klo oli 04.15.
Pinosin tossa monta mottia puita kun on kauheeta, onneksi puhelin ei oo tänään soinut.

mä taas olen kuullut että kun näkee tulipalosta unta ni se mekitsee jollekkin läheiselle elämän muutosta..mä olen nähnyt unta tulipalosta ja sit joku kaverista/läheisitä on alkanut seurustelemaan...mennyt kihloihin tms!! Näin mm. unen että ystäväni talo paloin maan tasalle..ja sitten löysin nykyisen mieheni..tosin tämä tuttuni ei ole liittynyt mitenkään meidän tapaamiseemme. Että tuli ei aina merkitse kuolemaa!! :hug:

palavasta talosta tai tulenlieskoja syöksevästä savupiipusta uneksiminen tietää kohdakkoin surua lähisukulaisen kuoleman vuoksi.

Oli niin pitkä selitys, etten jaksanut kopioida kokonaan, mut ei sanonu mun kirja (1000 ajatonta unta) mitään ruohikkopalosta.

Heippa! Itseäni on myös joskus unet pelottaneet, kun olen miettinyt, onko kyseessä enneuni vai mikä. Unisymbolit on kaikilla erilaisia, vaikka on kulttuurisesti tai muuten yhteisiäkin merkityksiä. Koska koet, että tuliunet ovat liittyneet aikaisemmin kuolemakokemuksiin, sulla on ehkä voinut tulesta tulla nimenomaan kuoleman pelon symboli, ei siis välttämättä kuoleman itsensä.

Mieti myös, mitä tunsit unessa. Olitko peloissasi vai rauhallinen? Entä valve-elämässä, ootko pelännyt jonkun tietyn sukulaisen tai useampien puolesta viime aikoina?

Löysin englanninkielisen sivun, jolla on listattuna erilaisia tulen unisymbolimerkityksiä. Sen mukaan tuli voi liittyä vaikka mihin, esim. henkiseen uudistumiseen. Tässä linkki. Jos et osaa englantia, voin yrittää tulkata sulle.

http://www.bellaonline.com/articles/art3068.asp

Yritä olla rauhallisin mielin. Tulkintoja on monia, oikein myönteisiäkin. :hug:

Kiitos vastauksista. Unessa olin paniikissa, koska tuli lähestyi taloamme. Mies ja 3 lasta oli sisällä, 2 lasta mun kanssa ulkona. Heräsin kun olin hakenut 60 m pitkän vesiletkun takapihalta ja se jäi jumiin johonkin mutta sain sen kumminkin etupihalle. Sitä en muista avasinko jo vesihanan takapihan pannuhuoneesta.

Ei ole ainakaan vielä suruviestiä kuulunut, hyvä näin.

Yhteistyössä