Nyt palstamammat neuvoja kehiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VauvaHai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

VauvaHai

Jäsen
15.03.2008
240
0
16
Muistatteko vielä ne mummon parhaimmat korvapuustit ja voisilmäpullat? :p Nyt kehiin ohjeita millä saavuttaa NE PARHAAT pullat!!! Ajattelin tossa yöllä leipoa ison kasan korvapuusteja,joten ohjeita kaipaisin...Haluan siis niistä täydellisen makuisia,eikä niin kuin yleensä käy että "no olis voinu olla vähän enemmän sitä ja tätä"...
Osaako kukaan auttaa jauhopeukaloa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja heinähattu:
Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
Niin todellakin siis oikeaa VOITA.

Ok. eli ei siis mitään margariineja :whistle: Ja laitanko ihan melkein nokareina sitä?

ja sit oikein kunnon suolaista voita eikä mitään vähä suolaista..

sulatat miksrossa ja voitelet sillä. ja taikinaan myös kunnon voita eikä mittää margariinejä

Alkuperäinen kirjoittaja äiti varsinais-suomesta:

Ok. eli ei siis mitään margariineja :whistle: Ja laitanko ihan melkein nokareina sitä?

ja sit oikein kunnon suolaista voita eikä mitään vähä suolaista

ok.pitää katella mitä tuolta kaapista oikein löytyy ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Pehmeä taikina, ei siis liikaa jauhoja!!! Ja täytteeseen KUNNOLLA voita, sokeria, kanelia.

Kiitos :wave: Näin olen omasta mielestäni aina tehnyt mutta mutta...

Paljon sä laitat jauhoja? Esim. jauhopussissa lukee, että noin 15 dl mutta ite en koskaan laita niin paljoa.

Olen tehnyt korvapuustien täytteen näin:

Sulatan mikrossa VOIn ja lisään sulaan rasvaan kanelia, sokeria ja hippusen vaniljasokeria. Täytteen levitän kaulitulle pullataikinalle. ovat maistuneet :p

Niin ja muista löysä taikina!

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Mä en ikinä ole syönyt niin hyvää pullaa mitä mun mummuni teki. Ikinä ei kertonut miten niistä tuli niin hyviä.

Sama juttu..en ymmärrä sitä salaisuutta! Ja koskaan ei mittaillut aineksia vaan näytti siltä että kaatoi kulhoon sitä mitä käteen sattui :D

Pehmeä taikina, ei siis liikaa jauhoja!!! Ja täytteeseen KUNNOLLA voita, sokeria, kanelia.

Kiitos :wave: Näin olen omasta mielestäni aina tehnyt mutta mutta...

Paljon sä laitat jauhoja? Esim. jauhopussissa lukee, että noin 15 dl mutta ite en koskaan laita niin paljoa.

No en mäkään sitä määrää niin tuijota..sit kun se on sellasta sopivaa..usein on jääny todella löysäksi ja sit leivonta vaiheessa on vasta muokkautunu taikinaksi :whistle: En tiedä onko ihan oikein tuokaan... :ashamed: Olen niin huono leipoja mut nyt ajattelin jotain puuhata et pysyn hereillä tän yön :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

Olen tehnyt korvapuustien täytteen näin:

Sulatan mikrossa VOIn ja lisään sulaan rasvaan kanelia, sokeria ja hippusen vaniljasokeria. Täytteen levitän kaulitulle pullataikinalle. ovat maistuneet :p

Niin ja muista löysä taikina!

Tätä vois kokeilla :)

Yhteistyössä