nyt palo hessu appivanhempiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tupu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tupu

Vieras
meillä on 5vk vanha vauva. mieheni aikamiespoika 28v veli on ostanut asunnon. mieheni vanhemmat tulivat helsinkiin sitä remontoimaan. no nyt soittelevat miestäni tuomaan työmaalle kahvinkeitintä ja mitä millonkin ja kuulema ensi la menee kokonaan muutossa. vauvaa eivät ole lainkaan käyneet katsomassa saati auttaneet vauvan hoidossa. tuon toki vielä kestän, mutta en sitä, että joudun hoitamaan vauvaa viikonloput yksin, kun nakittavat miestäni hommiin

Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:
voihan miehesi kieltäytyä?

eihän sitä omille vanhemmilleen kehtaa kieltäytyä. lähinnä ihmettelen, miksi tuo 28v ei hoida hommaa itse esim kaveriensa kanssa eli mitä ne vanhemmat sitä paapoaa ja sitten nakittaa pienen vauvan vanhempaa.

En nyt näe kyllä tuossa ongelmaa. Paitsi ehkä sen että miehesi ei osaa sanoa ei:tä vanhemmilleen. Turha siitä on appivanhempia syyttää jos miehesi ei sano heille vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja <No:
eli sun miehes on käytössä kanssa sitten kavereilleen jos tarttevat remppa apua?kun sanot et mielummin kavereineen tekis..

tottakai ollaan kavereita autettu, kun elämäntilanne sen sallinut. nyt kun meillä pieni vauva, joka vasta viikko sitten pääsi sairaalasta ja vaatii erityishoitoa, haluaisimme ollaan vaan perheen kesken häntä hoitamassa. tämä myös mieheni toive, mutta tosiaan ei kohteliaisyysyistä kehtaa vanhemmiltaan apua kieltää. itseasiassa tuli muuten tuosta kommentista mieleen, että me ollaan muuten miehen kanssa ihan itsenäisesti hoidettu remontit ja muutot.

Ei munkaan vanhemmat ikinä auta. Muutettiin kun vauva oli 5kk, mutta ei puhettakaan että olisivat tulleet auttamaan edes pakkaamisessa (vaikka pyysin). Veljeni asunnossa kyllä hääräillään remppamassa ym. Tasan ei mene onnen lahjat.

Tilanne on niin tuttu, ja voin sanoa, että pahenee vaan aikaa myöten. Kilttejä käytetään hyväksi.
Meilläkin oli tilanne, että molemmat palkkatöissä, kokopäivätöissä, ja silti hoidimme lapsen itse. Eli yhteistä aikaa ei yhtään. Lisäksi odotin toista lasta. Eli palkkatyötä ja lapsenhoitoa raskaana. Silti miehen vanhemmat soittelivat samalla tavalla miestä veljensä rakennukselle. Omalla kustannuksella matkat jne...

Jne jne jne jne jne sata tuhatta samanlaista tapausta vuosien varrella. Otettu etäisyyttä niin paljon kuin voitu. Kiinteistöjä ja omaisuutta riittää, joita ei itse viitsisi hoitaa.

Ja jos kasvatus on ollut sitä, että lapsuudessa ei saanut vastaan sanoa koskaan, tai sai selkäänsä, niin miehen on todella vaikea kieltäytyä.

kaikki sympatiat sinne!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko monta kertaa kutsuneet appivanhempia teille, ap? Miksi eivät tule?

ollaan kutsuttu. eivät tule, koska eivät halua vierailla kenenkään luona. poikkeuksena tuo aikamiespoika, jota vielä pitävät vauvana. eivät myöskään vieraile muiden lastensa luona. tokikin olemme tervetulleita heille. mielestäni tuo on sääli, kun oman suvun puolelta vieraillaan paljon puolin ja toisin ja olisin toivonut, että myös mieheni vanhemma$t olisivat vauvallemme läheiset. etäisyyttä mummulaan on 500km, joten aika harvoin tulee vauva heitä näkemään, jos vierailut tosiaan jäävät vain sen varaan, kun käydään heillä eivätkä helsingissä ollessaan käy vauvaa katsomassa.

olen itse myös miettinyt johtuisiko tuo halumattomuus vauvamme vammasta, mutta toisaalta tiedän faktisesti, että eivät tykkää vierailla. tulee vain kaikenlaista ajateltua, kun jotenkin luulisi, että isovanhempina kuitenkin olisivat muuttaneet tapojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tupu:

ollaan kutsuttu. eivät tule, koska eivät halua vierailla kenenkään luona. poikkeuksena tuo aikamiespoika, jota vielä pitävät vauvana. eivät myöskään vieraile muiden lastensa luona. tokikin olemme tervetulleita heille. mielestäni tuo on sääli, kun oman suvun puolelta vieraillaan paljon puolin ja toisin ja olisin toivonut, että myös mieheni vanhemma$t olisivat vauvallemme läheiset. etäisyyttä mummulaan on 500km, joten aika harvoin tulee vauva heitä näkemään, jos vierailut tosiaan jäävät vain sen varaan, kun käydään heillä eivätkä helsingissä ollessaan käy vauvaa katsomassa.

olen itse myös miettinyt johtuisiko tuo halumattomuus vauvamme vammasta, mutta toisaalta tiedän faktisesti, että eivät tykkää vierailla. tulee vain kaikenlaista ajateltua, kun jotenkin luulisi, että isovanhempina kuitenkin olisivat muuttaneet tapojaan.

etköhän tuossa vastannut omaan kysymykseesi. jos lapsenne jälkeenjäänyt, vie sen asian hyväksyminen aikaa. voi olla että eivät koskaan rakasta lastasi samalla tavalla kuin tervettä lasta

Alkuperäinen kirjoittaja irina:
Alkuperäinen kirjoittaja tupu:

etköhän tuossa vastannut omaan kysymykseesi. jos lapsenne jälkeenjäänyt, vie sen asian hyväksyminen aikaa. voi olla että eivät koskaan rakasta lastasi samalla tavalla kuin tervettä lasta

Oletpa epäkohtelias, ilkeä!

Eihän ap ole kertonut minkälaisesta vammasta on kyse!!

Appivanhemmat on kyllä epäkohteliaita kun eivät tule vauvaa katsomaan. Toivottavasti mies osaa sanoa vastaan eikä lähde juoksemaan heidän pillin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja >No:
Muuten ikävää appivanhemmiltasi, mutta ei ole kovinkaan raskasta hoitaa vauvaa yksin...etenkään jos ei muita lapsia eikä muuta ikävää elämässä.

ja mikä sinä olet ap:n jaksamista kommentoimaan? just tuollaiset dickheadit on mahdollistajia esim. raskauden jälkeiseen masennukseen. jos joku sanoo, että ei jaksa, niin aina on toinen vinkumassa, että kyllä tuo on niiiiin helppoa ja ei ole mikään homman.

mielestäni pöyristyttävää, että tilanteessasi isovanhemmat teettävät miehelläsi tuollaisia hanslankarin hommia. auttaisivat lapsen kanssa ja jos eivät sitä halua, niin pysyisivät poissa

Yhteistyössä