Nyt oon pihalla. Onko täällä ketään, joka tietäisi jotain (ihan perusjuttuja) astianpesukoneesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enasentanutitse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enasentanutitse

Vieras
Tiskikone ei suostu käynnistymään. Katsoin ohjekirjasta neuvoja, ja siinä sanottiin, että poistoletkun siivilä voi olla tukossa.

Käskettiin ottamaan töpseli seinästä ja putsaamaan se. No mikä ihme se poistoletkun siivilä edes on? Onko se sellainen muovinen "laatikko" siellä lavuaarin alla, joka on liitettynä kupariletkuun?

Kiva kun en saa töpseliäkään irti seinästä, kun se on tuolla tiskikoneen takana, enkä todellakaan jaksa itse sitä konella vetää ulos. :/

ootko edellisellä kerralla aukassu sen kesken ohjelman? paina sitä käynnistys nappia 5-10s yhtäjaksosesti, se nollaa edellisen pesun ja sitten käynnistyy.. näin meillä kun ei kone lähde käyntiin =)

No nyt olen kyllä entistä toopempi. Ohjekirjassa siis sanotaan, että

TULOveden siivilä on tukossa, ei poisto, kuten olen tässä kirjoittanut. En tosin edelleenkään tiedä, mikä se on. Aargh... En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

niin ja se tuloletkun siivilä voi mennä tukkoon kalkista ja putkien reunoista irronneesta moskasta, hanavesihän ei ole täysin puhdasta vaikka niin usein luullaan, siinäkin voi leijua vaikka mitä..

Täytyypä avata se tuloletku kunhan saan tänne vähän apuvoimia siirtämään tuota konetta.

Eli tosiaan sellainen muovinen möhkäle on heti siinä letkun alkupäässä, joka on kiinnitettynä kupariputkeen. Se nyt sitten toivottavasti on se oikea siivilä. Illalla pitäisi selvitä.

Yhteistyössä