Nyt on tultu siihen pisteeseen että jätän vl-yhteisön, mutta uskoa kukaan minulta ei voi viedä.

• Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti
pettynyt
vähän taustoja ensin.
Olemme mieheni kanssa kuuluneet vanhoillislestaadiolaisiin. Meitä kuitenkin on aina tällä paikkakunnalla pidetty huonompina. Syy tästä lieneen se että olemme avoimesti ottaneet ja keskustelleet mm ehkäisystä, meikkauksesta yms...

Osa on jättänyt meitä tervehtimättä ja meitä jätetään kutsumatta tapahtumiin tms. Lisäksi nämä kunnon uskovaisten perheen lapset pilkkaavat ja pelottelevat lapsiani.

Tänään sitten kävin toimittamassa eräässä perheessä asiaa. Tämä perhe on mm sellainen joka jättää tervehtimättä ja selkeesti ovat pitäneet itseään parempina.

Kun soitin ovikelloa, vastassa oli mies.. Toivotteli jumalan terveet ja oikeen lämpimästi sisälle.. tarjosi kahvia yms. Sitten tuli vaimo joka myös oli tervehtiessään yliystävällinen... Olin että häh...eihän meitä ennenkään ole näin kohdeltu.. No aikasa siinä jutusteltuamme selvisi syykin..

Tämä mies nimittäin keräsi suviseuroihin työvuorojen tekijöitä ja tarjosi niitä minulle ja miehelleni, kun me olemme kuulemma niin reippaita ja ahkeria...

Kyllä, tuli semmoinen hyväksikäyttö olo.. en sanonut mitään..olin niin tyrmistynyt..näinkö vain kelpaamme?????????

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
vähän taustoja ensin.
Olemme mieheni kanssa kuuluneet vanhoillislestaadiolaisiin. Meitä kuitenkin on aina tällä paikkakunnalla pidetty huonompina. Syy tästä lieneen se että olemme avoimesti ottaneet ja keskustelleet mm ehkäisystä, meikkauksesta yms...

Osa on jättänyt meitä tervehtimättä ja meitä jätetään kutsumatta tapahtumiin tms. Lisäksi nämä kunnon uskovaisten perheen lapset pilkkaavat ja pelottelevat lapsiani.

Tänään sitten kävin toimittamassa eräässä perheessä asiaa. Tämä perhe on mm sellainen joka jättää tervehtimättä ja selkeesti ovat pitäneet itseään parempina.

Kun soitin ovikelloa, vastassa oli mies.. Toivotteli jumalan terveet ja oikeen lämpimästi sisälle.. tarjosi kahvia yms. Sitten tuli vaimo joka myös oli tervehtiessään yliystävällinen... Olin että häh...eihän meitä ennenkään ole näin kohdeltu.. No aikasa siinä jutusteltuamme selvisi syykin..

Tämä mies nimittäin keräsi suviseuroihin työvuorojen tekijöitä ja tarjosi niitä minulle ja miehelleni, kun me olemme kuulemma niin reippaita ja ahkeria...

Kyllä, tuli semmoinen hyväksikäyttö olo.. en sanonut mitään..olin niin tyrmistynyt..näinkö vain kelpaamme?????????
Ihmisiähän ne (te) vanhoillislestadiolaisetkin "vain" ovat. Eniten minua kyllä koko poppoossa pistää vihaksi tuo heidän lastensa käyttäytyminen muita lapsia kohtaan, mistä itsekin kerroit.

vl
Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
vähän taustoja ensin.

kuulostaa aika tylylle käytökselle on se sitten vl tai ei....ihan sama mitä on niin kaikkia pitäs mun mielestä kohdella samalla tavalla...tiedän toki henk koht kokemuksesta et näin ei ole, mutta näin sen PITÄISI olla....

olen itsekin huomannut et joillakin ihmisillä on hirveä tarve yrittää olla parempia kun joku muu ja se sit yritetään tuoda esille keinolla millä hyvänsä...

toivon kaikkea hyvää teille! ja koittakaa jaksaa....elämä ei aina oo helppoo... ja haluan ehdottomasti sanoa, että en missään nimessä halua painostaa johonki vaan jokainen tekee omat ratkaisunsa... mutta toisaalta ymmärrän hyvin teidän tilanteen..

Yhteistyössä