Nyt on pakko pyytää lupaa olla pois koulusta...luulen...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lentokala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lentokala

Aktiivinen jäsen
12.02.2005
13 695
1
36
Mun täytyy pyytää ekaluokkalaiselle lupa olla pois perjantaina koulusta.

Tilanne: lasten ja isovanhempien pitää olla la-aamuna 500 km automatkan päässä Helsingistä ja tarkotus oli, et ne lähtee ajaan pe klo 12 ku koulu loppuu.
Nyt on luvattu kamalaa lumimyrskysä perjantaille ( ja itseasiassa koko vkonlopulle ) enkä kyllä uskalla päästää niitä ajamaan sellaiseen keliin noin pitkää matkaa! Mä oon aika pelokas kun en itse aja tai oo ees kyydissä...

Mietin, oisko ihan kamala jos ne lähtis jo torstaina koulun jälkeen ja ekaluokkalainen ois perjantain pois?

Alkuperäinen kirjoittaja sirpa:
Selvä litsaus toi kyllä on, ei pitäisi olla sun päätettävissä kun kuuluvat oppivelvollisuuden piiriin.

Litsaamisesta en tiedä,
mutta oppivelvoillisuus täyttyy kun samat tehtävät on tehtynä ja asiat opittuna ku muillakin.
Enkä oo aatellut lintsaamisena sitä että pyydetään lupa? Eikös se oo luvaton poissaolo ;)

Pyydä ihmeessä lupa. Turvallista matkaa lapsille ja isovanhemille..
( taasko on jotain myräkkää luvassa. :o :| - ja niin, tiedetään talvisin voi sataa lunta, jopa Hesaan. B) - tämä ei ollut sinulle Lentokala)

Ei todellakaan ole kamalaa, ilmoita vain poissaolosta, että perjantaina käsitellyt asiat tulevat hoidetuksi. Mitä tulee pinnaukseen, niin muistuttaisin, että Suomessa on yleinen oppivelvollisuus, ei koulupakkoa.
Näin ollen jokainen vanhempi voisi vaikka opettaa lastaan kotona, kunhan huolehtisi, että kaikki OPS:n asiat tulevat opituksi ja suoritetuksi.

Nykyisin lapset ovat poissa perjantai- tai maanantaipäiviä senkin vuoksi, että tapaavat etävanhempiaan. Nämä ovat aina sovittelukysymyksiä ja yleensä opettajat aika ymmärtäväisiä.

Oppivelvollisuus muttei koulupakkoa, MUTTA ei voi vain ottaa rusinoita pullasta. Eli jos lapsi käy koulua, koulun työaikoihin sitoudutaan. Jos lapsi ei pysty sitoutumaan koulun työaikoihin, vanhempien tulee järjestää opetus.

Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:
Ei todellakaan ole kamalaa, ilmoita vain poissaolosta, että perjantaina käsitellyt asiat tulevat hoidetuksi. Mitä tulee pinnaukseen, niin muistuttaisin, että Suomessa on yleinen oppivelvollisuus, ei koulupakkoa.
Näin ollen jokainen vanhempi voisi vaikka opettaa lastaan kotona, kunhan huolehtisi, että kaikki OPS:n asiat tulevat opituksi ja suoritetuksi.

Nykyisin lapset ovat poissa perjantai- tai maanantaipäiviä senkin vuoksi, että tapaavat etävanhempiaan. Nämä ovat aina sovittelukysymyksiä ja yleensä opettajat aika ymmärtäväisiä.

Yhteistyössä