nyt on pakko korjata:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhdellä ällällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ja:
sydämen / sydämelliset jne.
ei kahdella M-kirjaimella!

tuo mun korjaus liittyy nimenomaan tän palstan tapaan käyttää sanaa "kuulostaa". voi olla, että muuallakin se kirjoitetaan väärin :D mutta itse olen törmännyt siihen niin usein täällä, että kynnys korjata ylittyi :D mussa taitaa olla opeainesta... :S

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ja:
sydämen / sydämelliset jne.
ei kahdella M-kirjaimella!

tuo mun korjaus liittyy nimenomaan tän palstan tapaan käyttää sanaa "kuulostaa". voi olla, että muuallakin se kirjoitetaan väärin :D mutta itse olen törmännyt siihen niin usein täällä, että kynnys korjata ylittyi :D mussa taitaa olla opeainesta... :S

joo no jos vain tätä palstaa ajatellaan niin "enään", siihen törmää aika usein...
tai viellä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Kuullostaa särähtää minunkin korvaani (silmääni). Sekoittuuko se ehkä sanaan kuullottaa, vai mistä lie se ylimääräinen L siihen tulee?

En tiedä johtuuko se siitä, että olen kotoisin Pohjois-Suomesta missä muutenkin puhutaan omituisesti. Olen käyttänyt esim sanoja erinlainen ja enään.

Alkuperäinen kirjoittaja kuullostaa:
joo. taitaa sulla aikaa rankkaa olla. jos tuommoiseen pitää energiansa käyttää.....

Tyypillinen puolustusreaktio. Sellainen, joka on niin saakelin tyhmä ettei osaa perusasioita kirjoittaa, luulee muiden elävän virheiden kyttäämisestä. Väärin, niin väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kiitos hyvästä ketjusta :) Samoihin juttuihin joskus kiinnittänyt huomiota. Mites vielä toi kuulemma / kuulema, onko molemmat kirjoitusasut yhtä "oikein" ?

No ei todellakaan ole. Kuulemma. Kuulema on ihan eri asia (vrt. näkemä, mutta näemmä).

Yhteistyössä