Nyt on pakko hehkuttaa sappisaippuaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vaikka siis olen aina vannonut sen nimeen niin nyt se hämmästytti minutkin.

Meillä on 8v pojalla toinen talvitakki sellainen musta-valko-harmaa. FiveSeasons merkkinen ja ominaisuuksiltaan samaa luokkaa kuin reimatec jne.

No jokainen voi kuvitella millainen on takki 8vuotiaalla pojalla, kun siinä on paljon valkoista ja kelit on nämä mitä on. En ole varmaan kolmeen viikkoon edes pessyt takkia ja heitiin mielessäni jo hyvästit sille, että siitä koskaan tulisi edes enää valkoista. Se paska oli niiiiin totaalisen pinttynyt niihin valkoisiin osiin.

Nyt päätin joka tapauksessa, että pesen sen ja hieroin siihen sappisaippuaa tovin pesuhuoneessa ennen kuin heitin sen pesukoneeseen. Tummentumille ei näyttänyt siinä tapahtuvan mitään. Niin ja jätinhän minä hetkeksi sen takin "muhimaan" ennen kuin laitoin pesukoneen pyörimään.

Ja kun pesun jälkeen nostin sen koneesta niin melkein silmäni tiputin! Takki on nyt oikeesti taas valkoinen. Tai siis ne kohdat mitkä pitääkin niin on valkoiset. :D Ihan uskomatonta. :D

Helpompi nestemäinen? En kyllä ymmärrä mitä vaikeaa tuossa palassa on, mutta monelta olen kuullut ettei se nestemäinen edes ole yhtä tehokas. Mun mielestä sillä palalla on hyvä samalla hieroa sitä tahrakohtaa ja halvempikin se on hiukan. Ja riittoisampi.

Just yks työkaveri sanoi, että ei ole saanut sappisaippualla lähtemään tahroja ja voin vaan taas ihmetellä. :)

• Tykkää
Reactions: Wandii
Googlasin sanan sappisaippua, koska alkoi kiinnostamaan, mitä himskattia se on. Järkytyin, kun tajusin että tuollaista Sonettia ystäväni on käyttänyt vuosia tavallisena kylpysaippuana. :O
Onkohan se tarkoitettu ihan sellaiseen käyttöön ja voiko se olla vaarallista, jos sillä pesee itsensä?

Googlasin sanan sappisaippua, koska alkoi kiinnostamaan, mitä himskattia se on. Järkytyin, kun tajusin että tuollaista Sonettia ystäväni on käyttänyt vuosia tavallisena kylpysaippuana. :O
Onkohan se tarkoitettu ihan sellaiseen käyttöön ja voiko se olla vaarallista, jos sillä pesee itsensä?

Ei hajuakaan oo, mutta eihän se mitään myrkyllistäkään ole. Senkin takia tykkään siitä, kun sitä voi turvallisin mielin hieroa vaatteeseen paljain käsin, ilman hanskoja.

Ei siinä ole kuin tavallista rasvasta keitettyä luonnonmukaista saippuaa, lehtivihreää väriaineena ja sitten naudansappea, jossa on entsyymejä, jotka tehoavat likaan. Ei ole vaarallista, mutta kuivattaa ihoa.

Yhdyn kuoroon.
Olen saanut sillä pois VANHOJA rasvatahroja vaatteista. Siis niitä, jotka on jo monta kertaa pesty ja joku pieni rasvatahra on jäänyt ja ketuttaa, kun ei viitsi pienen tahran vuoksi heittää vaatettta roskiin (vallankaan, kun ei mein pojat välitä yhtään... :D). Kokeillu sappisaippuaa ja akrakadabra, tahra on poissa! Mutta paras on tosiaan palana, ei nesteenä. Minustakaan se neste ei tehoa yhtä hyvin ja pala on tosi paljon riittoisampi ja pala on helppo hieroa tahraan.

Juu kyl sil hyvin saa tahroja lähtemään. Joskus tosin joutuu käyttämään useampaan kertaan esim. vanhoihin veritahroihin. Miinuspuolena vois sanoa et poistaa väriä.

Marseille on toinen ja sillä voi pestä koko huushollin: mikrokuituliina ja lämmintä vettä huuhteluun. Pesen sillä kaakelinsaumatkin ja ikkunoihin tulee likaa hylkivä pinta, ei tartte jatkuvasti pestä niitä:
http://www.nettiterveyskauppa.com/tuotteet/puhtaus/marseille-saippua-400-g-100790

Halusin kokeilla joku muu kuin tavalli en saippua mun käsiin. Kaupasta löysin joku Sappi-saippuapalan narussa joka sit ostin. En ollut kuullut tai lueskellut siitä ennen.
Tulos oli ja on hämmästyttävä,iho mun sormilla tuli vahvempi ja kynnet vahvempia ja kynsinauhat ei ole enää niin arkoja.
T. M40 v.

Hei mulla sattui tänään mustikkahaaveri ja huomasin kyllä että heti tuoreeltaan se saippoo toimii erinomaisesti eli ihan valkoista tuli että mustikka voi olla haasteellinen jos se ehtii kuivua

Yhteistyössä