Ä
"äippä"
Vieras
Meidän tirppanalla (2v) todettiin to iltana keuhkokuume. Aamulla tk:ssa oli pika crp oli 120, aamulla myös useaan otteeseen oksenteli limaa ihan reippaasti ja sairaalaan lähdettiin. Sairaalassa päivystyksessä lisää kokeita ja päivällä otettu crp hipoi 200 ja leukkarit lähes 50, keuhkokuvissa myös käsittääkseni selkeä ärhäkkä keuhkokuume. Osastolle jäätiin ja suoraan suoneen antibiootit. Lapsi oli todella voipunut ja kipeä. No vointi koheni pe suonen sisäisellä lääkityksellä, mut pe aamuna otetuissa verikokeissa oli crp korkea, 310, mut leukkarit oli jo puolittunut, eli lääke lääkäreiden mukaan tehosi ja päästiin pe päivänä kotiin. Sen ymmärrän et kotiin päästiin kun vointi koheni, mut olin kyllä todella pöyristynyt, kun pyysiin lääkäriltä to ja pe sairaslomaa, sekä automaattisesti ajattelin et ainakin varmaan alkuviikko vielä toivutaan kotona. Hänen mielipiteensä oli et LAPSI VOI HYVIN MENNÄ MAANANTAINA PÄIVÄKOTIIN !
Meillä on ollut 6vk kestävä kierre sairastelussa ja tällä lapsellakin oli viime sunnuntaina loppunut lääkekuuri keuhkoputken tulehdukseen. 2kk päiväkoti "uran" aikana ei kauhean montaa päivää olla putkeen oltu hoidossa, kun ovat vähän väliä kipeänä, sekä hän et veljensä, pisin jakso taitaa olla se 5päivää ma-pe päiväkodissa. Tuntuu et tää sairastelukierre ei katkea ikinä ja ei ainakaan jos puolikuntoisena menee hoitoon.
Velipoika sairasti keuhkokuumeen pariviikkoa sitten ja silloin toinen lääkäri sanoi et koko viikko pitää olla poissa päiväkodista ja tällä lapsella ei tulehdusarvo huidellut kuin hieman päällä 100 ja käsittääkseni keuhkokuvissa astetta "lievempi" keuhkokuume kuin siskollansa.
Siis minä olen niin vihainen ja pahantuulinen et lääkäri ei antanut enempää toipumisainaa lapselle, kun aikuisetkin toipuvat kyseisestä sairaudesta viikkoja ja joskus jopa kuukauden.
Et näin, kiitos jos jaksoit lukea tämän : )
Meillä on ollut 6vk kestävä kierre sairastelussa ja tällä lapsellakin oli viime sunnuntaina loppunut lääkekuuri keuhkoputken tulehdukseen. 2kk päiväkoti "uran" aikana ei kauhean montaa päivää olla putkeen oltu hoidossa, kun ovat vähän väliä kipeänä, sekä hän et veljensä, pisin jakso taitaa olla se 5päivää ma-pe päiväkodissa. Tuntuu et tää sairastelukierre ei katkea ikinä ja ei ainakaan jos puolikuntoisena menee hoitoon.
Velipoika sairasti keuhkokuumeen pariviikkoa sitten ja silloin toinen lääkäri sanoi et koko viikko pitää olla poissa päiväkodista ja tällä lapsella ei tulehdusarvo huidellut kuin hieman päällä 100 ja käsittääkseni keuhkokuvissa astetta "lievempi" keuhkokuume kuin siskollansa.
Siis minä olen niin vihainen ja pahantuulinen et lääkäri ei antanut enempää toipumisainaa lapselle, kun aikuisetkin toipuvat kyseisestä sairaudesta viikkoja ja joskus jopa kuukauden.
Et näin, kiitos jos jaksoit lukea tämän : )