Nyt olisi edessä se rintamaidosta vieroittaminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiija

Vieras
mutta miten se sitten tehdään?
Kyseessä kolmas lapsi ja ikää pian vuosi.
Isommat ovat vierottaneet itse itsensä jo paljon aiemmin ( esikoiselle ei rinta kelvannut enää 5kk jälkeen ja keskimmäinen hylkäsi tissittelyn 7-8kk iässä ).
Nyt vain ollaan tultu siihen pisteeseen että on pakko tämä pienimmäinenkin vieroittaa. Mielestäni imettäminen ei enää tunnu yhtä luonnolliselta kuin aiemmin kun lapsi pian kävelee ja suussakin jo monta hammasta. Mutta se ei ole pää syy vieroitukseen vaan se että ei saada kukaan kertakaikkiaan nukuttua öisin.
Vauva möhkii, vikisee, heiluu ja älisee vähän väliä.
Illalla nukahtaa kiltisti maitohuikan jälkeen omaan sänkyynsä. Nukkuu muutaman tunnin ja herää. Sen jälkeen nukkuminen on mitä sattuu.
Ei meinaa saada unta rinnalla eikä ilman rintaa. Eikä varsinkaan nuku omassa sängyssään enää.
Ja meidän sängyssä möhkii ja heiluu niin ettei kukaan saa nukutuksi.
Tuo liikkuminen on tehnyt unesta entistä levottomampaa ja öisinkin pökeltää konttaamaan, istumaan jne. ja sitten nitisee ja koettaa epätoivoisesti saada unenpäästä kiinni onnistumatta. Ei halua enää rintaakaan kun on kuvun täyteen jo tankannut.

Nyt on siis aika luopua tuosta tissin lutkuttamisesta mutta miten?

Kaikki vinkit otetaan ilolla ja kiitollisuudella vastaan :)

Katsoppas mll.fi sivuilta vauvan unesta ja tassuhoidosta.. ei kai tuossa auta kun lopetella vaan ja äiti tai isä taputtelee kanniskelee vauvan rauhoittumaan ilman tissiä...

Tunnet itse lapsesi parhaiten ja tiedät mikä tyyli sopii parhaiten. :)
Mulla ensimmäisen kanssa lopetettiin pikkuhiljaa. Lapsen pyytäessä rinnalle keksin jotain muuta tekemistä ja niin unohtui syöttö jos toinenkin. Yösyöttöjen lopetus vaati vähän enemmän hermoja, yksin en jättänyt pientä huutamaan vaan silittelin vieressä. Kaksi yötä meni levottomasti, kolmas jo nukuttiin.
Toisen kanssa ei toiminut tuo pikkuhiljaa vähentäminen, oli pakko laittaa homma kerrasta poikki. Huutoahan siitä tuli mutta ei sitä kauaa kestänyt.
Olenpa kuullut sellaisestakin että laittaa sinappia rinnan päähän niin ei enää vauvaa houkuta sen jälkeen. :D

Yhteistyössä