Nyt olen kyllä vähän vahingon iloinen mun tutun raskausvaivoista...(turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hah"

Vieras
Ennen kuin tuttuni alkoi odottamaan ensimmäistä lastaan, olin minä silloin raskaana. Noh, hänhän siinä sitten ensimmäisenä ihmetteli mun mahaa, että sulla on kyllä tosi iso maha ei sillä riikalla(muutettu nimi) ole ollut ikinä tuon kokoista mahaa tossa vaiheessa!
Seuraavaksi sanoin joskus loppuraskaudessa, että kiva kun lapsi potkii välillä jonnekin hermoon, että meinaa jalat mennä alta. Tuttunihan tokasi taas kerran, ei riikalla ole ollut ikinä mitään vaivoja sillä on menny kaikki raskaudet loppuun asti ilman mitään vaivoja.
Kaikissa asioissa se vertasi minua johonkin tuttuunsa, mutta kuinkas kävikään kun tuli itse raskaaksi?
Sai kärsiä neljänneltä kuulta asti pyörtymis/heikotuskohtauksista, mitkä oli tosi pahoja, niille ei lääkärikään keksinyt mitään syytä. Ja tällä tutullani olikin sitten PALJON isompi maha kuin minulla oli ollut... :D
Silloin ärsytti ihan kauheasti, kun tuttu leveili asioilla mistä ei itse tiedä mitään, saikin sitten ite kaikki raskausvaivat ja valtavan mahan mitä jo terkkarikin alkoi kauhistelemaan. On noita muitakin esimerkkejä mutta nuo nyt tuli mieleen.
Eli ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa... :D

tämä tuttu on kyllä verrannut parisuhdettaankin meidän suhteeseen... "ei meillä ikinä niin..." mutta kappas, jonkun ajan päästä onkin mennyt asiat ihan samallalailla. Kyllä minä tuon tyypin tunnen sen verran hyvin että tiedän hyvinkin milloin "leveilee".
Ja hän tarkoitti silloin kun olin raskaana, että minä olisin ollut hänen mielestään hirveän vaivainen vaikka mun raskaus oli todella helppo. Ja sekin oli hirveä ihmettelyn aihe että miten mun maha oli niin iso, vihjasi siihen että lapsi olisi ollut ehkä vammainen tai tosi suuri tjtn...

Mua taas pelottaa yhden tutun uskomaton usko siihen, ettei mikään oikeastaan muutu lapsen tulon jälkeen. Voi edelleen käydä missä haluaa ja milloin haluaa, kun isäkin voi katsoa vauvaa. Matkustelussa ei mitään ongelmia, eikä rahaakaan kulu kun kaiken saa ilmaiseksi ja käytettynä.

Mikäs siinä, jos kaikki menee hyvin. Aina ei mene. En haluais olla mikään pahanilman lintu, enkä pilata toisen suunnitelmia. Mistäs se minä tiedän kuinka helppo lapsi sieltä on tulossa.. Toisaalta vaan pelottaa, että jos kaikki ei olekaan niin helppoa, että kuinkas sitten. Aika korkeelta sitä voi haaveistaan tippua, jos vauvalla onkin koliikki tai itse ei vaan jaksa olla täydellinen.

Oon ajatellu, etten ala toista asioista valistamaan. Aika sitten näyttää kuinka se menee..

[QUOTE="vieras";22320892]Mua taas pelottaa yhden tutun uskomaton usko siihen, ettei mikään oikeastaan muutu lapsen tulon jälkeen. Voi edelleen käydä missä haluaa ja milloin haluaa, kun isäkin voi katsoa vauvaa. Matkustelussa ei mitään ongelmia, eikä rahaakaan kulu kun kaiken saa ilmaiseksi ja käytettynä.

Mikäs siinä, jos kaikki menee hyvin. Aina ei mene. En haluais olla mikään pahanilman lintu, enkä pilata toisen suunnitelmia. Mistäs se minä tiedän kuinka helppo lapsi sieltä on tulossa.. Toisaalta vaan pelottaa, että jos kaikki ei olekaan niin helppoa, että kuinkas sitten. Aika korkeelta sitä voi haaveistaan tippua, jos vauvalla onkin koliikki tai itse ei vaan jaksa olla täydellinen.

Oon ajatellu, etten ala toista asioista valistamaan. Aika sitten näyttää kuinka se menee..[/QUOTE]

Tuo on kyllä aika pelottavaa. Vaikka kuinka olisi helppo vauva niin koskaan ei ole enään sama kuin ennen vauvaa, ei koskaan.

[QUOTE="hah";22320886]tämä tuttu on kyllä verrannut parisuhdettaankin meidän suhteeseen... "ei meillä ikinä niin..." mutta kappas, jonkun ajan päästä onkin mennyt asiat ihan samallalailla. Kyllä minä tuon tyypin tunnen sen verran hyvin että tiedän hyvinkin milloin "leveilee".
Ja hän tarkoitti silloin kun olin raskaana, että minä olisin ollut hänen mielestään hirveän vaivainen vaikka mun raskaus oli todella helppo. Ja sekin oli hirveä ihmettelyn aihe että miten mun maha oli niin iso, vihjasi siihen että lapsi olisi ollut ehkä vammainen tai tosi suuri tjtn...[/QUOTE]

Anteeks nyt vaan , mutta sun asenne on kyllä vähän outo. sorppa.

kyllä siltä tehtiin kaikki mahdollisia testejä, mutta kaikki arvotkin olivat ihan normaaleja. Ne oli ihan selittämättömiä... Kädet kuulemma alkoi hikoilemaan ja tärisemään ja päässä sumeni.

Mutta mun pointti on tässä se ettei ikinä kannattaisi sanoa "ei meillä ikinä, ei meidän erkki ikinä tee sitä, ei mulla ikinä ole ollut tommosta".

[QUOTE="viiru";22320907]no mulla ei ollut mitään vaivoja raskausaikana vaikka olenkin ykköstyypin diabeetikko.
ei pahoinvoitia ei isoa mahaa eikä muitakaan vaivoja.[/QUOTE]

No mulla taas oli pyörtymiskohtaukset, heikotukset aivan oudot kylmät hiet ja tärinät ja valtava maha ja lapsi oli 5 kg. Raskausajan diabetes.

[QUOTE="vieras";22320908]Anteeks nyt vaan , mutta sun asenne on kyllä vähän outo. sorppa.[/QUOTE]

Mäkin olen pahoillani, kun et suostu ymmärtämään niillä vähäisillä aivoisoluillasi tätä asiaa.

Itse en iloitsisi vähääkään. Tuossa voi oikeasti olla jotain häiriötä, mikä voi vaikuttaa vauvaan jopa niin merkittävästi, että se menehtyy kohtuun ennen syntymäänsä. :(

joo, ei saisi olla vahingoniloinen, mutta...
muakin ärsyttää ihmiset jotka esim. sanoo että raskaana voi tehdä mitä vain, ja että naiset käyttää raskautta vai tekosyynä ne. siis joo, jos on normaali raskaus eikä liiemmin vaivoja niin toki voikin tehdä, mutta kun ei se aina mene näin.
mun yks kaveri aina arvosteli meidän yhteistä kaveria, kun ei se jaksanut tehdä sitä ja tota raskaana ollessaan. ja kun tämä tyyppi itse tuli raskaaksi uhosi, ettei se hidasta häntä mitenkään tai estä tekemästä mitään, no kappas vain kun tulikin määräys lepoon ennenaikaisten supistusten takia ja vauhti hidastui muutenkin aika lailla, ilmeisesti kovien lantion löystymä-kipujen takia.

eli mitä tästä opimme, ei pitäisi arvostella jos ei ole tietoa.

No itse en menisi niin pitkälle, että sanoisin iloitsevani nyt kun ystäväni makaa sairaalassa raskausmyrkytyksen vuoksi. Mutta kieltämättä mielessä kävi, että vieläköhän on samaa mieltä, että raskaus ei ole sairaus. Sitä lausetta kun häneltä on kuulunut kerta jos toinenkin kun joku tuttavapiirissä on valitellut raskausajan vaivojaan.

[QUOTE="vieras";22320971]joo, ei saisi olla vahingoniloinen, mutta...
muakin ärsyttää ihmiset jotka esim. sanoo että raskaana voi tehdä mitä vain, ja että naiset käyttää raskautta vai tekosyynä ne. siis joo, jos on normaali raskaus eikä liiemmin vaivoja niin toki voikin tehdä, mutta kun ei se aina mene näin.
mun yks kaveri aina arvosteli meidän yhteistä kaveria, kun ei se jaksanut tehdä sitä ja tota raskaana ollessaan. ja kun tämä tyyppi itse tuli raskaaksi uhosi, ettei se hidasta häntä mitenkään tai estä tekemästä mitään, no kappas vain kun tulikin määräys lepoon ennenaikaisten supistusten takia ja vauhti hidastui muutenkin aika lailla, ilmeisesti kovien lantion löystymä-kipujen takia.

eli mitä tästä opimme, ei pitäisi arvostella jos ei ole tietoa.[/QUOTE]

Näin juuri! Tuo minunkin tuttuni sanoi että aikoo synnyttää ilman kipulääkkeitä koska hänen äitinsäkin on pystynyt (arvaa synnyttikö?!), tuokin tuli ihan puheeksi siitä kun minä olin halunnut epiduraalin.

[QUOTE="hah";22321006]Näin juuri! Tuo minunkin tuttuni sanoi että aikoo synnyttää ilman kipulääkkeitä koska hänen äitinsäkin on pystynyt (arvaa synnyttikö?!), tuokin tuli ihan puheeksi siitä kun minä olin halunnut epiduraalin.[/QUOTE]

:D Mä muistan niin hyvin sen kun esikoista odotin. Messusin suu vaahdossa että "on sitä ennenkin synnytetty ilman mömmöjä ja niin teen minäkin":laugh: Laitoin jopa sairaalaan menevään esitietolomakkeeseen että haluan luomusynnytyksen...voi jestas, ei semmosta mömmöä varmaan olekaan mitä en olis ottanut siinä synnytyksessä :laugh: :D

:D Mä muistan niin hyvin sen kun esikoista odotin. Messusin suu vaahdossa että "on sitä ennenkin synnytetty ilman mömmöjä ja niin teen minäkin":laugh: Laitoin jopa sairaalaan menevään esitietolomakkeeseen että haluan luomusynnytyksen...voi jestas, ei semmosta mömmöä varmaan olekaan mitä en olis ottanut siinä synnytyksessä :laugh: :D

:D
mä taas valmiiksi ilmoitin, että mulle kaikki dropit mitä vaan saa, mutta loppujen lopuksi luomuna meni kuitenkin. kätilö kun oli sanonut että pyydä hyvissä ajoin kun alkaa tuntumaan että epiduraalin tarvii niin pitää sanoa, koska oli ruuhkaa ja lääkärin paikalle saaminen kestää. no mä sitten jossain vaiheessa sanoin miehelle että vois pikku hiljaa sitä lekuria pyydella, että ei vielä kiire, mutta jos sillä kerran kestää.
no kätilö tuli, tarkisti tilanteen ja sanoi, että enää mitään ehdi, aletaan hommiin.

eli pointtina, ei se ikinä mene niin kuin uskoo/odottaa.

Yhteistyössä