Nyt ois todella hyvät neuvot kalliit ton tytön kanssa!! *kiehuu*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Ei vitsi että mua veetuttaa ja ärsyttää ja oon ihan loppu tohon lapseen.

Okei, mä oon myöskin kipeä joka osaltaan varmaan maksimoi tätä kurjuutta.
Mutta asiaan.

Tuo neiti 5 vuotta syö kaiken. Se syö kyntensä, räkänsä, roskat maasta. Se syö videokasettien koteloiden reunat, kirjojen kulmat, lehdistä sivut. Se on syönyt hemmetti enemmän tavaraa rikki tässä huushollissa kuin tuo meidän koira pentuna!!! |O

Mä olen tähän asti vielä jotenkin sietänyt tämän tilanteen. Mä kypsyin vasta siinä vaiheessa kun sain sen itse teossa kiinni nakertamassa noiden jätkän Emmaljungien työntöaisan pehmustetta, ja tänään tein löydön: myös omista Brion nuken vaunuistaan se on nakertanut työntöaisan pehmusteen rei´ille.

Mitä mä teen? Mikään ei tehoa. Mä ilmoitin tänään että tää oli sitten viimenen pisara, nuken vaunut lähtee varastoon ja takas saat kun osaat pitää tavaroistasi huolta. Neiti vaan nosteli nokkaansa ett aha, en mä niitä haluakaan. |O |O |O

Kettu että mä olen kypsä. |O

tää nyt ei mitenkää varmaa sua auta,mut meiän 2v9kk päätti äskettäi potkasta pottaa(mis pissaa)ja sit viel astu siihe ja ai että ku oli hienoo ku kusi valu sukasta juosta ympäri kämppää.....&"#¤"¤"#¤%juu kerkishän ne puhtaat matot jo vajaan viikon olla lattioilla.....perkele taasko mä ne joudun uusiks pesee =(( ja lelut tuo sen noin miljoona kertaa huoneest pois vaik kielletty on ja minähän tunnollisesti raijaan ne noin 2 miljoonaa kertaa takasi huoneesee,leivät,piparit ym sotkee aina pitkin lattioita ym ym ym ym ym ym

Laita sille "tyrkylle" jotain mitä tiedät se varmasti haluavan nakertaa ja "mausta " ne vaikka tabascolla tai pippurilla tai jollain muulla ei myrkyllisellä mutta hirveen makusella. Laita useempi täky niin josko ei sit uskaltais maistella enää mitään... =)

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
belottele sillä, että kun laittaa suuhun kaikkee mikä ei sinne kuulu, niin voi saada vaikka mitä pöpöjä ja matoja mahaansa, eiköhän likka rauhoitu

Mä olen pelotellut, uhkaillut, maanitellut. Mun kaverit on tehostaneet kaikkea mitä mä olen sanonut, keksineet esimerkkejä, kertoneet tosina sellaisia mitä oikeasti ei olisikaan tapahtunut. Neitin isä on tehnyt samaa, pyytänyt, rukoillut, lahjonut. Ei. Ei mitään.

Mikähän siinä on ku meilläkii pureskeltu nukenvaunujen työntöaisa :whistle: kerkesivät vihulaiset sen tekemään ennenku huomasin ja ny se o tosi kurjan näkönen :kieh:

Ja toi on tosi raivostuttavaa kun muksu tuumaa että ei haittaa :headwall: noh kun olen sanonu että pihalle ei oo ny sitte asiaa ja toinen tuumaa uhmakkaasti että ei haittaa niin sitte o napsahtanu iltaulkoilukieltokii ;) jotta jos ei haittaa niin laitetaan haittaamaan ... ja pointtina se että jos jokainen asia on että anna vaan rangaistus ja se ei haittaa niin eihän siitä ole mitään tehoa :/

Ja ylipäätään yritän kitkeä aikuiselle "kukkoilua" pois että meillä lapset saavat tottua siihen että aikuiselle ei isotella ja aikuisen silmille ei hypitä koska aikuinen on se joka päättää ja määrää =)

Toki sitten on asioita joissa lapset saavat päättä ite jotta oppivat tekemään itsenäisiä päätöksiä mutta jos aikuinen jotain sanoo niin se on laki ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
belottele sillä, että kun laittaa suuhun kaikkee mikä ei sinne kuulu, niin voi saada vaikka mitä pöpöjä ja matoja mahaansa, eiköhän likka rauhoitu

Mä olen pelotellut, uhkaillut, maanitellut. Mun kaverit on tehostaneet kaikkea mitä mä olen sanonut, keksineet esimerkkejä, kertoneet tosina sellaisia mitä oikeasti ei olisikaan tapahtunut. Neitin isä on tehnyt samaa, pyytänyt, rukoillut, lahjonut. Ei. Ei mitään.

kuonokoppaa suosittelen :)

Alkuperäinen kirjoittaja :D:
miksi nuo merkit piti vaunuista ja rattaista sanoo? ;)

Siksi että jokainen varmasti tietää että meillä on rahaa. :xmas:

Voi hemmetti, siksi että tajuaisitte tän tilanteen: siinä vaiheessa kun alkaa monen sadan euron vaunuista hajoamaan paikat tälläsen takia, ei naurata enää yhtään. Ei meillä näitä vaunuja ostella joka viikolle omia, kalliita vehkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
tää nyt ei mitenkää varmaa sua auta,mut meiän 2v9kk päätti äskettäi potkasta pottaa(mis pissaa)ja sit viel astu siihe ja ai että ku oli hienoo ku kusi valu sukasta juosta ympäri kämppää.....&"#¤"¤"#¤%juu kerkishän ne puhtaat matot jo vajaan viikon olla lattioilla.....perkele taasko mä ne joudun uusiks pesee =(( ja lelut tuo sen noin miljoona kertaa huoneest pois vaik kielletty on ja minähän tunnollisesti raijaan ne noin 2 miljoonaa kertaa takasi huoneesee,leivät,piparit ym sotkee aina pitkin lattioita ym ym ym ym ym ym

Ethän nyt suutu mutta miksi sinä ne sinne huoneeseen takaisin raijaat? Miksi et laittaisi lasta itse ne viemään sinne? Josko siitä oppisi että ne kannattaa siellä omassa huoneessa olla kun muuten joutuu hommiin :D

Ja jos ei onnistu se takaisin vieminen niin iso jätesäkki johon lappaat kaikki lelut mitä hän ei vie takaisin ja et anna niitä ennenku ne lelut mitkä hän kantaa olohuoneeseen niin vie takaisin .... lelut kun vähenee niin eiköhän se muistu mieleen missä niiden kuuluu olla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:

Tervetuloa katsomaan: meillä ei ole kolmeen vuoteen ollut maton mattoa missään: tällä hetkellä eteisessä on matto, ja olohuoneessa yksi pieni pyöreä villainen jalkojen alle kun istutaan sohvalla. Mutta muuten ei ole, eikä tule erinäisistä syistä johtuen. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Ettei sillä ois joku purentavika, kun kaikki pitää jyrsiä? Narskutteleeko yöllä hampaitaan?

Ei narskuttele ei. :(

Miekään en narskuttele, mutta väliin herään yöllä siihen että puren leuat niin lujaa kii toisiinsa että käy aivan tanan kipeää. Pieni purentavika mulla. En lukenut koko ketjua, mut kokeile sopia tytön kanssa siitä mitä hän saisi pureskella. Jos kovasti purututtaa niin sano että pyytää silloin vaikka porkkanaa tms. Eihän se pikkanen piruuttaan pure, sillä on ny vain jostakin syystä tarve jyrsiä :)

Mä luulen, et se on vaan tapa. Mun kummityttö oli samanlainen tossa iässä. pureskeli ihan kaiken...keksitkin kaapeista ;) Menee kyl iänmukana ohi. Kummityttöni on nyt 11.v, puree enää vain kynsiänsä!! :whistle:
Onkohan toi perinnöllistä, kun kummitytön isäkin kuulemma pureskelee kyntensä??

Auttaskohan joku puruluu?? :ashamed: sori, huono vitsi...ymmärrän, et veetuttaa, kun ei tosiaan ilmaisia nuo vaunut ole.

kynneliä kynsiin,ruuaksi paperisilppua,ja just tota mitä "hubi" ehdotti.
Toimi ainakin meillä ja jyrsintä loppu.
Karkkipäivänkin kun muut sai karkkia niin tyttö sai sanomalehden " pureskeltavaksi"
joittenki mielestä ehkä julmaa,mutta TOIMI.

Tuota paperin tarjoamista kannattais kokeilla ;) Useasti tehoaa myös lapsiin jotka syö ulkona mielin määrin lunta eikä kiellot millään mene jakeluun. Ruoka-aikaan hakeaa vaan lautasellisen lunta tarjolle ja toteaa että nyt voi syödä mielin määrin ;)

Miun pikkuveli muuten järsii myös... kyniä esim. menee tuhottomasti. Kaikki nakerreltu ( ikää 13 ½ vuotta :kieh: ). Samoten hällä on tapana "raaputtaa" joka paikkaa esim. veitsellä, avaimella tms. :| Omaa koulupöytää, kännykän kuoria, kaukosäätimiä jne jne.

Voiskohan tuolla olla tekemistä lapsen herkkyyden kanssa ? että jos on helposti ahdistuva lapsi niin sortuu helposti purkamaan tuntojaan kaivertamiseen, pureskeluun jne. ?
Veikka ainakin on herkkä luonteeltaan, jopa niin herkkä että ahdistuu itsekin siitä herkkyydestä :/

Kun eikös ihmiset, aikuisetkin jotkut, pureksi kynsiään kun jännittää hirveesti ?

Alkuperäinen kirjoittaja tuli vaan mieleen:
Voisko sille ostaa purkkaa?

Jos jäystäis purkkaa, auttaiskohan puremisvimmaan?

se syö purkkaa nytkin jo varmaan yli sallitun määrän... :|

oon soittanut neuvolaan, ja ne on sitä mieltä että saattaisi olla jotain psykologista: uusi vauva talossa ja mun ja tytön isän erokin meni niin kivuttomasti tuon neitin osalta, samoin uuden miehen meille muutto jne että voiko niin kivuttomasti oikeasti mennäkään? Ne kehoitti soittamaan perheneuvolaan. Mutta kun mä olen vähän sitä mieltä, että se on niin tahatonta se toiminta, että ei sitä tekisi mistään oikeasta syystä... voihan sitä sinne perheneukkaan soittaa vielä ja jutella, mutta mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja tuli vaan mieleen:
Voisko sille ostaa purkkaa?

Jos jäystäis purkkaa, auttaiskohan puremisvimmaan?

se syö purkkaa nytkin jo varmaan yli sallitun määrän... :|

oon soittanut neuvolaan, ja ne on sitä mieltä että saattaisi olla jotain psykologista: uusi vauva talossa ja mun ja tytön isän erokin meni niin kivuttomasti tuon neitin osalta, samoin uuden miehen meille muutto jne että voiko niin kivuttomasti oikeasti mennäkään? Ne kehoitti soittamaan perheneuvolaan. Mutta kun mä olen vähän sitä mieltä, että se on niin tahatonta se toiminta, että ei sitä tekisi mistään oikeasta syystä... voihan sitä sinne perheneukkaan soittaa vielä ja jutella, mutta mutta...

Minä soittaisin sinne perheneuvolaan, koska hyvinkin saattaisi psykologista olla.Kannattaa kokeilla, mitään et varmaan häviä.

Yhteistyössä