Nyt oikeesti kertokaa miten saan tämän hilseongelman hallintaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tätä on jatkunut jo monta kuukautta. Hilse siis kaiketi johtuu kuivasta ihosta, mulla on atooppinen iho, mutta muu iho on kyllä hyvässä kunnossa nyt. Ärsyttävää kun päänahan iho on ihan hilseessä.

Mitään kuivattavia hilseshampoita on turha edes ajatella. Kokeilin kerran ja hilseongelma pahentui. Eli shampoon pitäisi olla kosteuttava. Olen nyt kokeillut kolmea eri kosteuttavaa shampoota, ei juurikaan vaikutusta.

Ja sitten paria tälläistä päänahkaan jätettävää öljyä. Niin ja sisäisesti sinkkiä ja omega3.

Mitäs sitä sitten keksis? Ja joo mulla on paksut ja pitkät hiukset ja en tiedä auttaako, mutta varmaan niitä on lyhennettävä runsaasti :(

Mä pesen varsinkin talvella hiukset perusrasvalla, esim aqualan L. Hieron oikein kunnolla päänahkaan, joskus olen antanut vaikuttaa yön yli. Ja nimenomaan hiero päänahkaan, ei hiuksiin.

Monella atoopikolla on päänahassa kuitenkin rasvaista hilsettä vaikka muuten iho olisikin kuiva. Jos hiukset ovat paksut ja pitkät, niin niitä tulee pestyä harvemmin kuin päänahka oikeasti vaatisi. Hilseshampoot eivät välttämättä sovi, mutta silti saattaa olla rasvaisesta hilseestä kyse, johon auttaa tihentynyt pesuväli riittävän happamalla shampoolla.

Mä käytän Selukosia kuuriluontoisesti. Aina kun yltyy pahaksi pesen sillä muutaman kerran peräkkäin parin päivän välein.
Sitten menee taas melkoisen pitkiä aikoja ennekuin pahaksi menee taas.

olen itse pessyt tervashamppoolla kakis kertaa viikossa, pitää vaan antaa vaikutta AINKIN 5 minuuttia päässä että on jotakin hyötyä. huuhtelu runsaalla vedellä jotkut ns hilseshmppoot lisäävät hiseongelmaa, useat sahamppoot siältävät silikonia mikä tekee sitä "röhnää" päähän.

olen itse pessyt tervashamppoolla kakis kertaa viikossa, pitää vaan antaa vaikutta AINKIN 5 minuuttia päässä että on jotakin hyötyä. huuhtelu runsaalla vedellä jotkut ns hilseshmppoot lisäävät hiseongelmaa, useat sahamppoot siältävät silikonia mikä tekee sitä "röhnää" päähän.

Komppaan tätä. Hilsettä on yleensä talvella, mutta nyt alkukesästä päänahka on ollut karseassa kunnossa. Pesen enimmäkseen tervashampoolla, juuri noin vaikutusajan kanssa. Kaverina silloin tällöin XZ xylitol (?) tehohoitoaine, sellainen pumppupullo. Joskus, kun päänahka kestää, pesen myös silikoniyhdisteitä sisältävällä shampoolla ja hoitoaineella (paksut hiukseni pörröttyvät ja "hamppuuntuvat" jos pesee pitkän aikaa pelkällä tervashampoolla). Varsinaiset hilseshampoon nimellä myytävät tökötit ei itselläni kyllä toimi yhtään...

Oletko varma, että kyseessä on nimenomaan hilse eikä kuiva päänahka? Mulla loppui päänahan kuivuminen kun rupesin pesemään hiukseni palashampoolla (J.R. Liggett's Old-fashioned bar shampoo). iherbiltä ostin.

Yhteistyössä