Nyt nopeat ja helpot reseptit nippuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle pikaruoka tarkoittaa, että on nopeasti "paistovalmis".
Esim kiusaukset peruna-sipulisekoituksesta ja juuressuikaleista. Sekaan vaihdellen kinkkua, jauhelihaa, broileria tai lohta + ruokakermaa tai lientä. Saa muhia uunissa ulkoilun ajan.
Tai silloin tällöin spaghettia ja valmista tomaattikastiketta.

-Kuoriperunat (nopsa laittaa kiehumaan ja tulee valmista ilman "valmistamista")
-Kotigastronomilta löytyy lihapulla-aines (sekoitat 2dl maitoa, 1dl lihapulla-ainesta, annat niiden turvota pari minuuttia, jonka jälkeen sinne sekoitetaan paketti jauhelihaa) kovin homma siinä on pyöritellä lihapullat uuniin tai pihveiksi pannulle. Jos jaksaa kananmunat keittää, niin mureke tulee uuniin samassa ajassa. -> plussaa nopeus, ei tule sotkua eikä tarvita paljoa aineita kaapista.
- Niiden seuraksi esim. ruskeakastike.

koko komeus valmistuu reippaasti alle puolessa tunnissa. Ahkera voi tehdä vielä salaatin lisäksi, niin maistuu varmasti kaikille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikaruokia:
Mulle pikaruoka tarkoittaa, että on nopeasti "paistovalmis".
Esim kiusaukset peruna-sipulisekoituksesta ja juuressuikaleista. Sekaan vaihdellen kinkkua, jauhelihaa, broileria tai lohta + ruokakermaa tai lientä. Saa muhia uunissa ulkoilun ajan.
Tai silloin tällöin spaghettia ja valmista tomaattikastiketta.

Näin minullekin :)

Mutta lisää jotain kivoja reseptejä?

Perinteiset muusit ja lihapullat, kanakastikkeet tms..tulee korvista... :/

Mä oon välillä kans kyllästyny niihin samoihin ainaisiin ruokiin. En tiedä oletko yhtä torvi ku mä, mutta mä tosiaan tein ne aina samalla tavalla. Sit aloin pikkuisen muunnella tuttuja ruokia. Esim. Kanakastikkeeseen vaihtelua eri vihanneksilla, ananaksella jne. Broilerisirotto myös helppo. Riisin tilalle joskus ohraa, lihapullille vaihtoehtoisia lisukkeita, esim lohkoperunat. Lihapulliin puolet porkkanaraastetta, makaronilaatikkoon porkkanaa, hemapa, ananasta jne. Vai joko oot nämäki kokeillu?

Mä teen nykyään joskus uuniruuan niin, et vuokaan perunasuikaleita, kasvissuikaleita ja kalapuikkoja. Siihen ruokakerma päälle.

Yhteistyössä