NYT NEUVOJA ÄKKIÄ!!! MITEN SAAN LAPSET TOTTELEMAAN?????

• Viestiketjun aloittaja kohta pimee äiti
  • Ensimmäinen viesti
kohta pimee äiti
Mä tuun kohta hulluksi noiden mukuloiden kanssa kun ne ei tottele ei sitten yhtään!!
Pienempi on jokapaikan höylä ja saa tuhoa aikaiseksi mihin vain koskeekin , heittelee tavaroita,lyö ja puree ja isompi väittää vastaan joka asiassa ja irvistelee ja ilmeilee typerästi kun pyydän jotain tekemään.
Eivät kertakaikkiaan kerää lelujansa illalla ennen nukkumaanmenoa, eivät syö ruokapöydässä nätisti vaan sotkevat ja pelleilevät ja yleensäkkin kaikki mitä pyydän tai käsken tekemään niin menee ohi korvien.
lisäksi kokoajan pitää kiljua tai karjua(lasten siis) tai kai mäkin alan kohta karjumaan ja lujaa.
neuvokaa please mitä teen!!!

No jo se, et kun pyydät/käsket jotain tekemään niin katsot, että se sitten tehdään. Pitkäjänteisyyttä ja hermoja se kysyy, mut palkitsee ihan taatusti aikanaan. Luovuttamalla, sä et tee kun tuhoa ittelles ja lapsilles.

ehkä?
Etsimällä etsi käytöstä josta voit kehua.
Kehu ja kannustus sekä johdonmukaisuus ja kuri/määrätietoisuus.
Kun pääset kehumaan niin se kannustaa lapsia ansaitsemaan lisää kehuja.
Huomioi kaikki hyvä käytös ja ole huomioimatta kun tulee jotain ei-toivottua.

ryhdistäydy
Et varmaan oikein enää millään jos et alista ja ala lyömään. Kasvatus on sulla hukassa ja olisi pitänyt aloittaa jo aikapäiviä sitten.
Ole johdonmukainen, mikä on tänään kiellettyä on huomennakin. Mikä tänään sallittua on huomennakin. Ole läsnä, anna aikaa, positiivista palautetta milloin jokin menee hyvin. Mikään kielletty tai sallittu eu saa johtua siitä millä mielellä itse olet. Perustele kieltosi. Jos on puhuen perustellusti kasvatettu jo hyvin pieni lapsi ymmärtää.

miä
joo en mä sossutätiä lähtis kutsuu kun tässä on itsekin sossu koulutukselta ja kasvatusneuvolassa ollaa käyty juttelees sossun kanssa...

Aivan sama meininki meillä, lapset 3 ja 5 v.

Luovutettu ei ole ikinä eli huudolla ja kiukuttelulla ei lapset ole koskaa saaneet tahtoa läpi. Ei auta palkitseminen, ei uhkailu, kiristys, aresti, kehuminen. on kokeiltu hyvällä ja pahalla. Isää kyllä tottelevat, onko sen verran vieraampi että on vieraskoreutta?

Hyviä neuvoja ja vinkkejä.

*
vaihtakaa lapsia :) Omat alkaa tuntua tooosi ihanilta jonkin viikon jälkeen :D
Ite oon niitä onnellisia äitejä joilla tuollainen käytös lapsilla äärimmäisen harvinaista. jaksuja vaan teille joilla tollainen meno arkipäivää!

Tipu Topakka
Johdonmukaisuutta ihan joka asiassa. Kun uhkaat jotain, toteuta myös uhkaus (niin hyvässä, kuin pahassa). Tietty lapsen ikä vaikuttaa myös. Liian pieneltä ei voi vaatia, mutta joku 4-v tottelee (välillä ensin rangaistuksen saatuaan) , jos vaan on oltu johdonmukasia. Lapsen pitää myös saada kehuja aina, kun on kehun paikka. Ne kun yleensä helposti tuppaa helpommin jättää sanomatta, kuin ne moitteet.

kohta pimee äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ryhdistäydy:
Et varmaan oikein enää millään jos et alista ja ala lyömään. Kasvatus on sulla hukassa ja olisi pitänyt aloittaa jo aikapäiviä sitten.
Ole johdonmukainen, mikä on tänään kiellettyä on huomennakin. Mikä tänään sallittua on huomennakin. Ole läsnä, anna aikaa, positiivista palautetta milloin jokin menee hyvin. Mikään kielletty tai sallittu eu saa johtua siitä millä mielellä itse olet. Perustele kieltosi. Jos on puhuen perustellusti kasvatettu jo hyvin pieni lapsi ymmärtää.
Sehän tässä mättääkin, mä olen 6v ollut lasten kanssa 24 tuntia vuorokaudessa yhdessä ja elokuuhun asti kaikki on mennyt hyvin.
Nyt oli aika palata töihin ja lapset meni tarhaan ja siitä tää alkoi!!!
tarhassa sanovat että kaikki hyvin ja lapset käyttäytyy ja tottelee, mutta heti kun me päästään kotiin niin tää shou alkaa.aluks mä ymmärsin että ne osoittaa mulle mieltä mut tää alkaa olla jo ihan mahdotonta.
Kiellot ja säännöt on samat kuin ennenkin ja kehun aina jo pienistäkin asioista, luen heille ja muutenkin ollaan yhdessä kokoajan, kuten jo sanoin.omaa aikaa mulla ei ole kun sillon kun he nukkuvat.mä en vain enää keksi mitä mä vielä voisin tehdä että tää loppuisi.
Sen tähden musta tuntuu että mä pimahdan kohta kun tää muutos tuli niin äkkiä ja on näin raju.Kiitos teille jo vastanneille

Alkuperäinen kirjoittaja kohta pimee äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ryhdistäydy:
Sehän tässä mättääkin, mä olen 6v ollut lasten kanssa 24 tuntia vuorokaudessa yhdessä ja elokuuhun asti kaikki on mennyt hyvin.
Nyt oli aika palata töihin ja lapset meni tarhaan ja siitä tää alkoi!!!
tarhassa sanovat että kaikki hyvin ja lapset käyttäytyy ja tottelee, mutta heti kun me päästään kotiin niin tää shou alkaa.aluks mä ymmärsin että ne osoittaa mulle mieltä mut tää alkaa olla jo ihan mahdotonta.
Kiellot ja säännöt on samat kuin ennenkin ja kehun aina jo pienistäkin asioista, luen heille ja muutenkin ollaan yhdessä kokoajan, kuten jo sanoin.omaa aikaa mulla ei ole kun sillon kun he nukkuvat.mä en vain enää keksi mitä mä vielä voisin tehdä että tää loppuisi.
Sen tähden musta tuntuu että mä pimahdan kohta kun tää muutos tuli niin äkkiä ja on näin raju.Kiitos teille jo vastanneille
Ihan vaan halusin kannustaa, että hienoa kun uskalsit noin rehellisesti tulla asiasi kanssa tänne!

Yhteistyössä