nyt mun on pakko purkautua! anoppi - lupaukset - lapset ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

manna

Vieras
lapset on nyt 6v ja 4v. mietittiin mikä olis tämän kesäloman elämys eli käydäänkö särkänniemes, lintsillä, tykkimäellä... jne. Särkänniemessä en ole itsekkään ikinä käynyt, joten se tuntuis aika kivalta.

Mummo höpötti jo viime kesänä että olis ihana mennä tyttöjen kanssa kattomaan delfiinejä. tiijättekö tytöt, siellä ne delfiinit tekee temppuja. lähetään joskus niitä kattomaan. jne. Mä sitten sain selitellä tytöille, että juu sitten joskus mummo lähtee teidän kanssa. ja mummolle sitten sanoin, että parempi puhua vasta kun on suunnitelmat valmiina. ei siis vienyt lapsia sinne. Mutta sitten puhui myös tykkimäestä. (eikös se ole se paikka missä on dinosaurukset tms.) ja siellä kävivät mökkireissulla. Jotain sen reissun jälkeen selitti, että lompakko oli unohtunut ja ei ollut rahaa ja pappa jäi autoon odottamaan.

Nyt kun reissusta keskusteltiin tytön kanssa tarkemmin, niin olivat käyneet siellä kävelemässä. eikä missään laitteissa. siis täh! eikös ne vempeleet ole ilmaisia, jos portista sisälle menee? missähän ovat kävelleet, kun mummolla ei ollut rahaa matkassa.

mua niin korpee tuollaiset lupailut, jotka lössähtää pannukakuksi. hitto! jos ei ole varaa viedä sisälle asti, niin ei sit lupailis mitään. se olis ihan ok, mutta miksi, oi miksi, pitää lapsille lupailla!!!

ilmeisesti pappa oli jätetty sinne autoon sen lompakon puuttumisen vuoksi. :( no, sellaista sattuu ja toisille kyllä uskomattoman usein! ja sitten heillä oli niin kiire, että eivät ehtineet puistossa oleen kuin reilun tunnin. ja tämä johtui siitä, että oli sovittu meno, mihin mennessä piti olla kotona. sekinhän oli tietenkin enempi meidän vika, kun aikatauluja olimme asettaneet. sieltä mökiltähän ei voinut lähteä heti aamusta, että olis ehtinyt olla puistossa kauemmin. mutta eipä siellä puistossa ilman rahaa olis viihtynytkään... Mua vaan harmittaa lapsen puolesta, kun nyt kyselin, että oliko se kiva paikka, niin totes vaan, että ei missään käyty kun ei ollut rahaa. kyllä se mummo mulle viime kesänä selitti, mutta en ihan noin karuksi arvannut totuutta. kuvittelin, että jotain olisivat kokeilleet.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
tykkimäkeen on ilmainen sisäänpääsy... laitteet maksaa!

mutta on siellä normaali leikkipuistokin!!

mummo selitti, että olivat juuri ja juuri ehtineet kävellä jonkin "reitin"? että aikaa edes olis ollutkaan mihinkään laitteeseen.

on ne vähän tuollaisia luonnonlapsia, että joka paikassa ovat myöhässä ja aina sattuu ja tapahtuu. ei siis mitenkään ennenkuulumatonta. mutta sitä mä en jaksa, että ensin lapsi ladataan täyteen odotusta, jota ei ikinä täytetä.

Mun anoppi hössötti tyttäreni pienenä ollessa, että vie tytön teatteriin. Osti nätin hameen ja paidan teatterireissua varten. Tyttärellä oli silloin ikää 4-5 vuotta. Nyt samainen tyttö on 22v ja ne vaatteet ovat jo ajat sitten jääneet pieniksi. Teatteriin ei koskaan päässyt mummonsa kanssa, ei ollut mummosta viejäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:

mummo selitti, että olivat juuri ja juuri ehtineet kävellä jonkin "reitin"? että aikaa edes olis ollutkaan mihinkään laitteeseen.

on ne vähän tuollaisia luonnonlapsia, että joka paikassa ovat myöhässä ja aina sattuu ja tapahtuu. ei siis mitenkään ennenkuulumatonta. mutta sitä mä en jaksa, että ensin lapsi ladataan täyteen odotusta, jota ei ikinä täytetä.

minkä ihmeen reitin?!?

siellä on kesäsin takareunassa kotieläimiäkin... poneja ,lampaita,pupuja...

Kyllä minäkin olen käynyt lasten kanssa tivoleissa kävelemässä ilman että lapset ovat käyneet laitteissa. 5- ja 3-vuotiaita en edes päästäisi laitteisiin muiden mukana, minun kanssa voisivat mennäkin, jos raskisin maksaa. Ei lapset siitä mitenkään valitelleet. Heidän mielestä oli ihan kivaa katsella laitteita. Tosin en etukäteen lupaillutkaan muuta kuin kävelyä alueella.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:

minkä ihmeen reitin?!?

siellä on kesäsin takareunassa kotieläimiäkin... poneja ,lampaita,pupuja...

en tod. tiedä! kait se mummeli tarkoitti sitä, että ehtivät katsoa joka nurkan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tykkimäki aukeaa vasta klo 12 eli vaikka olisi lähtenyt heti aamusta, niin ei se olisi paljoa auttanut.

jaah, en mä tuotakaan tiennyt. no, ensi kerralla sitten ajan kanssa. Nyt sitten kun isompikin lähtee jo kouluun, niin annan mukaan omat rahat. ei jää sit siitä kiinni. eikä se varmaan olis tuollakaan kerralla rahasta kiinni, mutta mummon lompakko oli jäänyt mökille ja pappa p.a.

Yhteistyössä