NYT MULLE RIITTI!! onko muita keventäjät kaltaisia apuja???

  • Viestiketjun aloittaja liikalihava
  • Ensimmäinen viesti
liikalihava
siis kävin tänään lekurissa ja mulla on rasvamaksa, lueskelin tuossa aiheesta ja nyt naksahti päässä,olen reilusti ylipainoinen ja suvussa paljon diabetestä.. nyt haluun eroon näistä läskeistä, vielä viime aikoina vain paino noussu!

onko muita tuollaisia keventäjien tapaisia juttuja,jotka auttas painon pudotuksessa, tiedän että se onnistuu kunhan saan vain pontta jostain! viime syksynä tiputin painoa tai en painoa saanu paljon tippumaan mutta se näkyi vyötäröllä todella selvästi! nyt haluun saman takas! talven ja kesän aikana asia riistäytyi käsistä!
 
öttismönkiäinen
Heikkilä on suomalainen lääkäri, joka on kehitellyt atkinssista kotimaisemman ja järkevämmän version
Karppaamisella moni on saanut hyviä tuloksia (googlella löytyy sivusto karppaajista, paino lähtee ilmän nälkää)
 
jos haluat laihtua luopumatta mistään ruuasta kokonaan, liity painonvartijoihin. Mä en noihin atkinsseihin ja muihin usko just sen takia, että siinä syödään tiettyjä ruokia ja luovutaan kokonaan joistakin. painonvartijoiden ohjeilla voit syödä mitä haluat kunhan et ylitä pistemäärääsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
jos haluat laihtua luopumatta mistään ruuasta kokonaan, liity painonvartijoihin. Mä en noihin atkinsseihin ja muihin usko just sen takia, että siinä syödään tiettyjä ruokia ja luovutaan kokonaan joistakin. painonvartijoiden ohjeilla voit syödä mitä haluat kunhan et ylitä pistemäärääsi.
Ei karppaus ole uskon asia. Jos haluaa laihtua kärsimättä nälästä ja huonosta omastatunnosta, niin kannattaa syödä rehellistä rasvaa ja kasviksia, koska niillä pysyy nälkä pois pitkään ja olokin on ihan taivaallisen hyvä B)

Kaikissa karppaussuuntauksissa vältettäviä ruoka-aineita ovat ainakin kaikki raffinoidut eli pitkälle jalostetut hiilihydraatit kuten sokeri ja kuorittu vilja, joissa ei enää ole jäljellä juurikaan ihmiselle välttämättömiä mikroravinteita. Tämän lisäksi tärkkelyskasvit, kuten perunan ja maissin, voi jättää lautaseltaan pois. Näiden tilalle lautasen täytteeksi kannattaa valita runsaasti erilaisia, etenkin vihreitä vihanneksia.

Samalla kun hiilihydraattien määrä vähenee ja laatu paranee kannattaa kiinnittää huomiota ravinnon rasvoihin. Yhdistettyä hiilihydraattien vähentämistä ja rasvan karttelua ei pidetä hyvänä ideana. Teollisesti muokattujen margariinien tilalle karppiyhteisö suosittaa yleensä luonnollisia rasvoja mieluiten suoraan pähkinöistä, kalasta ja lihasta, mutta myös kookosöljynä, voina ja kasviöljyinä.

Kaikenlaiset kevyttuotteet ja einekset kannattaa jättää hyllyyn sillä niissä rasva on usein korvattu tärkkelyksillä ja lisäaineilla, einekset puolestaan sisältävät useimmiten kovetettua kasvisrasvaa jota karppiyhteisö ei sen sisältämän transrasvan vuoksi pidä terveellisenä. Parasta on ostaa perusraaka-aineita ja valmistaa ruokansa suurimmaksi osaksi itse.


 
Annuska
Ihmiset ovat tietysti erilaisia, mutta en ymmärrä, miten joku läskeistä pälpättävä tai kontrolloiva lauma auttaa laihtumaan.

Jokainen meistä on tässä asiassa tosi yksin. Vain yksi ihminen lappaa minun suuhuni ruokaa, voin taistella vain yhden ihmisen ruuanhimoa vastaan, minun lihomiseni ja laihtumiseni on vain yhdestä ihmisestä kiinni. Minusta.

Mitä se auttaa vaikka lätkyttäisi muiden lihavien kanssa aiheesta kuinka - ja sitten kuvitellaan että yhdessä laihdutaan. Höpöhöpö.

Laihtuminen on päänsisäinen prosessi. Se työ pitää itsekunkin tehdä itse, eikä sitä itsekuria saa kukaan muu kenenkään päähän.

Sanoo Annuska, tällä hetkellä miinus 33 kg.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
rupeet kuluttumaan enemmän kuin syöt.
JUST NÄIN. Katsokaas tämä:

http://www.karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=28712

Kaloreita alle 1700 ja herkuteltukin tuona päivänä on. Eli kalorit jäi yhteensä 1300 huiteille. Ilman nälkää onnistuu liikkumattakin tuo 1300, kun syö fiksusti. Esim. aamupalaksi paistettua kananmunaa + vihanneksia. Lounaaksi vaikka kaalikeitto ja päivälliseksi liha / kana / kala + kasviksia. Jos liikkuu, niin iltapalaksi riittää hedelmä tai marjat. Vaikka jogurtin kera :)
 
vieras
Mulle on tukena ollut tuo kalorilaskuri.fi ei lähellekään niin kallis kun muut vastaavat ja sieltä näkee lähes kaikkien ruokien kalorit ja liikunnan kuluttavat kalorit. Sen avustuksella jo -10 kiloa.
 
hoikkasoikka tillipilli
Jos koko ajan pitää ajatella mitä saa syödä ja pitää syödä ja pitää välttää jne niin eihän sitä mitään muuta ehdi päivän aikana ajattelemaan kuin ruokaa!!! Ja olet sitä mitä ajattelet eli tässä tapauksessa syöt liikaa.

PARAS TAPA: Älä syö sitä tänään, minkä voit huomennakin jättää syömättä! Eli älä syö sitä suklaapatukkaa tänään, voit siirtää sen huomiselle! Ja jos huomennakin pystyt ajattelemaan että syöt sen vasta huomenna, niin aina parempi. Lopulta tulee päivä, jolloin et enää pysty, syö se silloin hyvillä mielin!

Ja ruokavalion perusta löytyy tavallisesta kotiruuasta vähärasvaisena, -suolaisena ja-sokerisena, hyvistä rasvoista, kuiduista (puuro, ruisleipä) ja kasviksista (ei liikaa hedelmiä, niissäkin on sokeria, vaan mieluummin porkkanaa, lanttua yms). Ja ota lautasellesi vain puolet siitä ruuasta mitä normaalisti, mutta käytä sen pureskelemiseen sama aika. Kyllä se sinulle riittää, seuraava ruoka-aikahan tulee kuitenkin jonkun tunnin päästä!
 

Yhteistyössä