Nyt meni hermot!! Ja sen kyllä huomaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihanvee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voihanvee

Vieras
Voi hanuri soikoon palo päreet miehen siskoon!!! Se on eronnut, ja nyt sit aina joka perkeleen lampunvaihtoon pyytämässä veljensä apua! Ja hemmetti taulujen ripustukseen!! Oikeesti, kyllä tasan vois ihan itse noi tehdä! Ja varmasti on niitä tehnytkin!

Kyllä me vieraillaan puolin ja toisin, lähellä kun asutaan. Että ei oo siitä kiinni, että kuulumisia vaihtaisivat.

Perkeles!!

Kuulostaa ihan perinteiseltä seurankipeydeltä..Vai miten tuore tää erohomma on? Mun oma sisko ainakin kun eros oli just semmonen, että soitteli jatkuvasti ja pyyteli käymään ja millon oli mitäkin ongelmaa kaukosäätimen patterien kanssa yms ja me sitten mieheni ja lasten kanssa käytiin sitä avustelemassa tai sitten meidän isä. Ja kyllä ihan itsekin osas silti porata ruuvit ja proput seinään, jotta sai hyllyn siihen laitettua.. :D Se yksinäisyys..

[QUOTE="vieras";27260486]Taitaa sisko olla adoptoitu perheeseen 17-vuotiaana :)[/QUOTE]

Joo, hahhaa. Hassu juttu. Ihan ovat biologiset sisarukset ja yhdessä kasvaneet.

Kuulostaa ihan perinteiseltä seurankipeydeltä..Vai miten tuore tää erohomma on? Mun oma sisko ainakin kun eros oli just semmonen, että soitteli jatkuvasti ja pyyteli käymään ja millon oli mitäkin ongelmaa kaukosäätimen patterien kanssa yms ja me sitten mieheni ja lasten kanssa käytiin sitä avustelemassa tai sitten meidän isä. Ja kyllä ihan itsekin osas silti porata ruuvit ja proput seinään, jotta sai hyllyn siihen laitettua.. :D Se yksinäisyys..

Joo, mut ei tää ero oo tota huomionkipeyttä aiheuttanu. Aina ollu tollanen. Ja äitinsä asuis kyl vielki lähempänä ja on alalla, jolla lampunvaihdot on peruskauraa. Se on vaan sen luonteen ominaisuus tuo huomionkipeys. Huoh. Joka perkeleen asiassa.

Jos oma sisaruksesi olisi eronnut ja kävisit häntä auttamassa, niin ymmärtäisitkö, jos miehesi pimahtaisi? Se on sentään sisko, tarvii luultavasti muutenkin seuraa eron myötä. Haittaako miestä vai vain sinua?. Jos avuntarvitsisija olisi joku naispuolinen kaveri, ymmärtäisin ärsyyntymisen.

[QUOTE="vieras";27260540]Jos oma sisaruksesi olisi eronnut ja kävisit häntä auttamassa, niin ymmärtäisitkö, jos miehesi pimahtaisi? Se on sentään sisko, tarvii luultavasti muutenkin seuraa eron myötä. Haittaako miestä vai vain sinua?. Jos avuntarvitsisija olisi joku naispuolinen kaveri, ymmärtäisin ärsyyntymisen.[/QUOTE]

Aaaargh! Auttaminen on yks asia, pompottaminen toinen. Tuntuu, kuin se ois koko ajan hääräämässä meiän arjessa. Tunkee siis ihan liikaa. Ei kai siitä oo pakko tykätä??!!

Onko mies koskaan puhelun jälkeen tuhahtanu "taaaaas se soitti ja on pakko mennä vaihtaan joku hemmetin lamppu"? Kokeeko siis rasittavaksi siskon soittelut ja avunpyynnöt..

Jos mun mies rupeis rajottaan mun ja veljeni yhteydenpitoa niin siin vois avautua sanasesta arkusta parit valitut..

Tässä taitaa olla kyseessä perus mustasukkasuutta sisarusten väleistä.

• Tykkää
Reactions: Kumipuu
[QUOTE="...";27260574]Onko mies koskaan puhelun jälkeen tuhahtanu "taaaaas se soitti ja on pakko mennä vaihtaan joku hemmetin lamppu"? Kokeeko siis rasittavaksi siskon soittelut ja avunpyynnöt..

Jos mun mies rupeis rajottaan mun ja veljeni yhteydenpitoa niin siin vois avautua sanasesta arkusta parit valitut..

Tässä taitaa olla kyseessä perus mustasukkasuutta sisarusten väleistä.[/QUOTE]

No eihän se mies siellä jaksais joka inahdukseta käydä..

Joo varmaan sitäkin, mutta täytyyhän mun saada olla jotain mieltä? Kai mä saan vetää rajan johonkin? Mun sisarukset on sinkkuja, muttei mun oo tarvinnu niitä paapoa tavallisissa arkiaskareissa. Oiskin vähän outoo, jos pyytäsivät apua lampunvaihtoon...

Eiks kukaan nää mun pointtia?

[QUOTE="Aapee";27260618]No eihän se mies siellä jaksais joka inahdukseta käydä..

Joo varmaan sitäkin, mutta täytyyhän mun saada olla jotain mieltä? Kai mä saan vetää rajan johonkin? Mun sisarukset on sinkkuja, muttei mun oo tarvinnu niitä paapoa tavallisissa arkiaskareissa. Oiskin vähän outoo, jos pyytäsivät apua lampunvaihtoon...

Eiks kukaan nää mun pointtia?[/QUOTE]

En minä ainakaan. Omaa siskoa pitää auttaa vaikeassa tilanteessa, vaikka se henkisen tuen tarve olisi verhottu johonkin typerään lampun vaihtoon.

[QUOTE="...";27260720]En minä ainakaan. Omaa siskoa pitää auttaa vaikeassa tilanteessa, vaikka se henkisen tuen tarve olisi verhottu johonkin typerään lampun vaihtoon.[/QUOTE]

Peesit tälle..

Ja ap:lle:
Entäs jos tämä sisko juttelee asioistaan veljelleen tuolloin,se että pyytää vaihtaan lamppua onkin vaan syy saada jutella jollekkin läheiselle,joka mahollisesti ymmärtää ja kuuntelee..Ei se mies ole sulle mitenkään tilivelvollinen siitä,millasia keskusteluja käy siskonsa kanssa tuolloin,ku on sitä lamppua vaihtamassa. Kyllä mäkin juttelen veljeni kans asioista ja mies ei edes tiedä niistä,eikä veli mene niistä mun miehelle edes kertomaan.
Mulle on mun veli yks tärkeimmistä ihmisistä maailmassa ja jos eteen tulis tilanne,että pitäis auttaa,,aivan sama vaikka se ois se lampun vaihto tai joku muu mistä veljeni suoriutus ihan ite,niin auttaisin.

[QUOTE="Aapee";27260618]No eihän se mies siellä jaksais joka inahdukseta käydä..

Eiks kukaan nää mun pointtia?[/QUOTE]

Mä taidan ymmärtää pointin, koska mulla oli aikoinaan yksi samantyyppinen kaveri. Ei vaan ymmärtänyt missä meni raja. Saattoi soittaa tai tulla kylään mihin aikaan vuorokaudesta hyvänsä ja uskoi olevansa aina tervetullut jäämään vaikka muutamaksi päiväksi. Halusi mua mukaansa milloin mihinkin reissuun/baariin/ostoksille ja suuttui verisesti jos en aina lähtenyt, ellei ollut jotain "oikeaa" syytä. Ei siinä etten olisi tästä kaverista pitänyt, mutta alkoi vaan ahdistaa. Jälkikäteen ajatellen läheisriippuvainen tyyppi.

Nykyisin tullaan tosi hyvin toimeen kun asuu toisella puolen Suomea. :D

joo näen pointin. Meillä miehen sisko on 40 v. ikisinkku, aina asunut yksin lapsen kanssa ja soittaa milloin mitäkin mitä pitää käydä vilkasemassa-> digiboxi jumissa (kokeilee esim. töpselin irrotusta JOS puhelimessa pyydetään tekemään niin) mutta ois kiva jos ehtisit vilkasee, ei oo mikää kiire mut kiva ois toi yks leffa nähdä illalla, lattiakaivo on vissiin tukossa, telkkarin kanavat on sekaisin, tiskarin vieressä on aamulla ollu vähän vettä, loisteputki pitäis vaihtaa vessaan mut sitä ennen voisit sen käydä ostamassa....

Lista on loputon ja miehen äiti on samaa kastia niin että jos ei muuta menoa nyt satu olemaan niin tuu sitten vilkasee jotain niin ei sitten tuu sitä turhaa vapaa-aikaa perheen kanssa (siltä MUN mielestä joskus tuntuu..)

Mun mielestä apua saa kyllä pyytää, ja kiva vaan jos sisarukset auttavat toisiaan. Mutta. Jokaisen normaalin ihmisen kuuluu (toim. huom. mun mielestä) itsenäistyä sen verran että saa itse lamput vaihdettua, ja jopa jotkut pienet korjaustyötkin tehtyä. Ei ne oikeasti ole niin vaikeita että pitää avuttomaksi passattavaksi heittäytyä. Netistäkin löytää nykyään ohjeet homman kuin hommaan.

Yhteistyössä