Nyt meni hermot ja sen kyllä huomaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viblsp

Vieras
Tuo 1v 1kk vanha poika kiipeilee tolle isommalle sohvalle niin, että mie uuvun henkisesti ja fyysisesti, kun sitä koko ajan joudun hakeen sieltä pois ja pelkäämään, että tippuu pää edellä jne. No, nostin pojan sieltä taas kerran pois, heitin istuin tyynyt lattialle ja työnsin sohvan yhteen makkariin (toimii kodinhoitohuoneena). Ei kokonaan mahtunu, sohva peittää ovensuun tällä hetkellä, katon huomenna sitten, jos jaksan laittaa sen sinne kunnolla. Uusi 4-ist sohva tulossa muutaman päivän sisällä, siihen asti saavat olla ilman tota sohvaa. Ja jos toi poika aloittaa pikkusohvalle kiipeilyn yhtä innokkaana, kuin mitä ton isomman kanssa oli, vien senkin jonneki muualle, varmaan parvekkeelle.

Istukoon noilla istuintyynyillä, mun stressitaso laski nyt huomattavasti. :kieh:

sama rumba meillä on joka pvä.mä nostan yleensä rahin sohvalle niin ei pääse kiipeemään enää taikka istun siihen ite.tietty juoksee toiseen sohvaan,mut sellasta se riemu on kun on oppinut uuden taidon kiivetä =)

meillä typy 1v3kk ja kokoajan oli sohvilla ja millon mitenkin tulossa alas :headwall: :kieh:
nyt sohvat ovat sillain että ei pääse niihin....ihana aina siirrellä jos vieraita tulee :kieh:

Jos mulla olisi yhtä monta pientä lasta kuin sulla, niin meillä ei olisi huonekaluja ollenkaan, ainoastaan patjat lattialla istumista ja nukkumista varten. Siis ihan oikeasti.
Jaksuja =)

Huh, huomenna tuo kiipeilijäpoika ja 2,5v tyttö menevät mummilaan muutamaksi tunniksi. Toinen kaksosista ja 4v 7kk esikoinen jäävät kotiin, eli se on käytännössä lomaa mulle, vaikeammat kun ovat ne, jotka menevät sinne mummilaan. :) Saan rehkiä tän kodin kimpussa rauhassa, jee.

Ja ehdin mie pistää sen sohvan sinne kodinhoitohuoneeseen kunnolla onneksi. Siellä saa poika sitten harjoitella sitä, miten sohvalla oikein käyttäydytään, siellä kun ei ole enää vaaraa käsinojan yli keikahtamisesta. :whistle:

Phuuh, nyt nukkumaan. :wave:

mun broidi oppi kiipeämään ulos pinnasängystä ennen ku oppi kävelemään. se tapas 1vuotiaana roikkua ikkunan puitteissa ulkopuolella. paremmin ku oppi kävelemään ni meni pihan puihin ja kentän (yli 2m korkeisiin) aitoihin.
Kaveri poltti yhen kokonaisen metsän tarhaikäisenä.

TOIVON ettei meidän pojasta tule kummankaan laista.... :kieh:

Tuli kanssa mieleen että kuulostaa lähinnä etäiseltä haaveelta että oma lapsi tuon ikäisenä kiipeilisi yhtään minnekään. Hyvä kun nämä ovat tuossa vaiheessa pääseet ryömimällä liikkeelle. :D

*lupaa ettei valita yhtään jos joskus omaa lapsen joka vuoden iässä kiipeilee ympäriinsä...* :whistle:

Siis tietenkin on hienoa, että lapsi kehittyy ja repii iloa siitä. :D Mutta ei se poista sitä faktaa, että hermot menee. Äsken istui nätisti pienellä sohvalla (säkkituoli pehmusteena käsinojan puolella) ja söi banaania, kun sanoin vain että "istu", enkä alkanu hermoilla. No, siihen asti menikin nätisti, kunnes banaani loppui ja nousi seisomaan, uhkaavan lähellä reunaa. Vihelsin pelin poikki ja otin pojan rinnalle. Mie oon muutenkin ylivarovainen ja pelkään kaikkea mahdollista kamalaa, mitä voi lapselle tapahtua. Esikoisen kanssa oli aikaa vahtia ja kytätä, samoin tokan. Nyt alkaa olla jo hankalaa jo senkin takia, että tää poika on ihan toisenlainen riehuja kuin muut meillä.

No, ei auta muu kuin antaa olla siellä, kunhan on nätisti. Ei kai se muuten siellä opi olemaan kiltisti, eikä opi varovaisuutta. :/

Kappas poikaa. Hoksasin kun tuli hienosti alas sohvalta jalat edellä ja taputin ja kehuin vuolaasti. Poika kiipesi sitten uudelleen ja tuli taas hyvin alas ja sitten taas ja taas. :) Vielä ku oppis kehuista, että sohvalla nätisti istuminen on hieno juttu...

meillä poika taas kiipeilee joka paikkaan.. yks päivä seisoi rattaissa (ne on sisällä kun ei varastoon mahdu...) kiipeää keittiöntuoleille, rappusiin (portti kyllä onneks siinä on..) siirtelee laatikoita jotta pääsee kiipeämään korkeammalle ja käsiksi tavaroihin joihin ei muuten ylettäis... sohva on super kiva paikka riehua.. nyt ei onneksi enää sinne selkänojalle kiipee... ikää on 1.2kk ja taitaa vaan pahentua tuo.. :/

Yhteistyössä