Nyt menee hermo pojan isään!

• Viestiketjun aloittaja Kiukkuinen
  • Ensimmäinen viesti
Kiukkuinen
Just eilen manasin sitä, että vaatii poikaa itelleen kirjoille, että saisi hänen kotiaan lähelle hoitoon, että voisi pitää vuoroviikoin. Hän ei suostu hoidosta maksamaan, jos se ei hyödytä häntä ja meidän kotia lähellä olevaan päiväkotiin on isällä matkaa peräti 13 km. Sihen en suostu. Nyt yritin sovitella, että haen pojalle hoitoa vaan puolelle kuulle, eli hän voi pojan ottaa vuroviikoin, mutta järjestää ite hoidon, vaikka mummille. Ja näin hänen ei tarvi maksaa hoidosta itse mitään. Nyt tämäkään ei kelpaa! En prkl anna poikaa isälleen kirjoille, koska saattaa keksiä vaikka elareita hakea, koska mun nykyisellä on tosi hyvät tulot. Itse en tämän takia ole eksältäni ees elareita vaatinut....

mm
Käytännössähän tuo tarkoittaa, että isästä tulee lähi ja sinusta etä. Sitten isä voikin muuttaa lapsen kanssa minne vain.. Ja sinä saat tapaamisoikeuden.
Jos jo nyt on noin vaikeaa sopia asioista, en suostuisi, hakisin elaritkin, kyllä isän velvollisuus on huolehtia apsensa elämiseen menevistä kuluista, ei sinun nyksäsi, vaikka kuinka hyvätuloinen onkin jne.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tässä nyt kyse rahasta vai lapsesta? Vai äidin kunniasta?
Lapsesta. Hakemani hoitopaikka on 150m päässä pojan kotoa, eli siellä olisi kaikki tulevaisuuden leikkikaverit ja koulukaverit. Rahasta ei ole kiinni, koska tarjouduin maksamaan hoidon itse, vaikka sossun papereissa on pykälä, että koska en halua elareita, piävähoitomaksut menee puoliksi nykyisen mieheni tuloista riippumatta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Käytännössähän tuo tarkoittaa, että isästä tulee lähi ja sinusta etä. Sitten isä voikin muuttaa lapsen kanssa minne vain.. Ja sinä saat tapaamisoikeuden.
Jos jo nyt on noin vaikeaa sopia asioista, en suostuisi, hakisin elaritkin, kyllä isän velvollisuus on huolehtia apsensa elämiseen menevistä kuluista, ei sinun nyksäsi, vaikka kuinka hyvätuloinen onkin jne.
Me päätettiin aikanaan yhdessä lapsen isän kanssa, ettei elareita makseta puolin eikä toisin, ellei mun nykyisessä taloud.tilanteessa tule muutosta, esim. jään työttömäksi. Lapsi on paljon isällään, eli hänellekin tulee pojasta yhtälailla kuluja,kuin meillekin. Eli katsoin tavallaan kohtuuttomaksi hakea elatusmaksuja.

noo
sun nykyisen kumppanin tulot ei kuulu nyt mitenkään tähän asiaan;)

Ja se on fakta jos lapsi on isällään kirjoilla niin silloin lapsilisät yh korotukset ym menee siihin osoitteeseen missä lapsi virallisesti kirjoilla koska kirjojen mukaan lapsen virallinen holhooja on se missä on siis osoitekin ja vain ainoasteen sinulta voidaan periä elareita ja varmaan perisikin tuo ex-
eli sinun nytkyisen kumppanin tulot olkoot vaikka miljonääri ei kuulu tähän "tappeluun" mitenkään

Eikä ex voi hakea elareita millään muoton nyksäsi tulojen mukaan! Nyksän tulot ei kuulu siihen mitenkään, paitsi kun lasketaan sinun maksukykyäsi, niin nyksän katsotaan maksavan puolet kaikista kuluista. Muttei nyksän tulojen perusteella.
En antaisi tuossa tilanteessa lasta kyllä isälleen, taitaa olla joku koira haudattuna asiassa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
sun nykyisen kumppanin tulot ei kuulu nyt mitenkään tähän asiaan;)

Ja se on fakta jos lapsi on isällään kirjoilla niin silloin lapsilisät yh korotukset ym menee siihin osoitteeseen missä lapsi virallisesti kirjoilla koska kirjojen mukaan lapsen virallinen holhooja on se missä on siis osoitekin ja vain ainoasteen sinulta voidaan periä elareita ja varmaan perisikin tuo ex-
eli sinun nytkyisen kumppanin tulot olkoot vaikka miljonääri ei kuulu tähän "tappeluun" mitenkään
Nyksän tulot kuuluu siinä mielessä, että hänen tulot lasketaan mukaan hoitomaksua määritettäessä. Eli menee kalleimpaa maksuluokkaan, kun mulla tai eksällä yksinään menis aika alas tuo maksu. Mutta se tuloista. Nyt ketuttaa siis se, että mikään kompromissi ei eksälle käy. Poika hänelle tai muuten ..... kaikki maholliset haukkumanimet on jo käyttänyt. Mutta en siis aio suostua.

noo
tottakai nykyisen tuloilla lasketaan hoitokulut kun kerran yhdessä asutte:)
Itse en kyllä jaksaisi noin kauan rautanlangasta vääntää ex:älle vaan tilaisin nyt suoraan lastenvalvojalle ajan kun mikään ei kelpaa,tapelkoot sitten siellä.

mm
Eli exä haluaa raha..
Hauaa lapsn, jotta saa lapsilisät ja yh-korotuksen, ja lyön vetoa, että hakee myös elareita sinulta sitten.
Miten teillä on määritelty tapaamiset ja lapsen asuinpaikka siinä soimuksessa?
Niin se vain on, ett joskus erotessa hlutaan olla höveleitä, eikä tapella mistään jne, mutta kun aikaa kuluu, alkaa toinen vaatia muutoksa. Sen takia kannattaa kaikki rahat ja tapaamisetsopia takasti.
Nyt te molemmat luotatte nyksäsi tuloihin. Sinä, koska nyksäsi maksaa kiltisti lapsen elatuksen (joa ei hänelle sinänsä kuulu, vaan sinulle ja eksällesi) ja eksäsi kaiketi ajattelee, että saa hyvät rahat nyksäsi tulojen perusteella.
inun nähdäkseni eksäsi tappelee nyt rahasta, ei niinkään lapsen tapaamisista tms.
Jos menee nimittelyksi ja sodaksi, ei muuta kuin uudestan lastenvalvojalle ja paperit kuntoon.

Mä suuttuisin myös ihan hillittömästi tollasesta tilanteesta.. Yrittää vaan tehdä sun ja uuden perheesi elämästä vaikeaa.. todennäköisesti nyppii että sulla menee hyvin.

Voit ihan sanoa ukkelille että jos tämä homma ei suttaannu sovulla niin mennään virallisempia teitä, koska tilanteessahan ei ole kyse oikeastaan kenenkään muun kuin isän edusta, hän ei mielestäni huomioi poikaa tarpeeksi tuossa asiassa. Vaikka lapsi pitäisi pystyä aina laittamaan oman etunsa edelle..

hyvät hyssykät
Katsotaampa tajuaako vanha,
Eli sinulla on nykyinen mies hyvätuloinen ja siksi et tarvi lapsesi isältä elatustukia,
Eli sinäkin olet aika hyvin asiasi pelannut,
Hankkinut nykyisen miehen elättämään sinun ja ex-miehesi lasta ja mahdollisesti sinuakin,
on varmaan mieleinen tilanne kaikille muille paitsi nykyiselle joka on vedetty tähän hommaan mukaan siksi kun on rahaa,
Menkää lastenvalvojalle ja tehkää kaikki paperit kuntoon niin ei tarvi vatvoa täällä kuinka nykyisellä on rahaa ja sinulla kuten ex-miehelläsikään ei ole rahaa,
Tuntuu niin oudolta että nykyinen varakkaampi mies joutuu elättämään sinut ja lapsen ja nyt siksi ex miehen kanssa siis tappelette eli hänkin haluaa nykyisen rahoja

Yhteistyössä