Nyt mä unohdan koko kuntalisän, ärsyttää! turhis..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnsku

Aktiivinen jäsen
12.01.2007
7 767
0
36
Mulla jäi kotihoidontuen kuntalisä keskimmäisestä saamatta, koska työ jota tein täysipäiväisesti ei ollut omasta tahdostani vakituinen. Kunnassa oli ehtona siis vakituinen virka. Meitä oli muutama ärtynyt mamma täällä :/

Lupailtiin muutosta ja se tulikin =) Tästä kuopuksesta siis saisin kuntalisää, koska nyt myös määräaikaiset ovat siihen oikeutettuja.

Nyt kun oisin tulostanut hakukaavakkeen, sinne on ilmestynytkin ehto ettei saa olla palkkatuloja..

Oisin halunnut käydä viikonloppuisin keikalla. Jätän kuntalisän hakematta ja valitsen keikkailun.

Miten muissa kunnissa on nää ehdot?

Alkuperäinen kirjoittaja Ansu-78:
Vantaalla ja Nurmijärvellä saa kuntalisän alle 2v lapsi, ei ehtoja töistä tai opiskelupaikasta.
Ok!
Mä kuulin aikanaan, että näitä kaiken maailman ehtoja asetettiin ettei maatilan emännät saisi kuntalisää, koska ovat muutenkin kotona. Sekin oli mun mielestä ihan syvältä. Tärkeetä työtähän hekin tekevät lapsiaan hoitaessaan.

Porvoossa pitää isän olla vakitöissä ja äidin jäädä töistä( jotka ollu ainakin 10kk ennen äitiyslomaa) pois tai täyspäiväsestä opiskelusta niin ja vaan alle 2v. nuorin..

Alkuperäinen kirjoittaja Softis:
Porvoossa pitää isän olla vakitöissä ja äidin jäädä töistä( jotka ollu ainakin 10kk ennen äitiyslomaa) pois tai täyspäiväsestä opiskelusta niin ja vaan alle 2v. nuorin..
Kiitos tästä! Eli äidillä ei saa olla tuloja sinä aikana, kun saa tukea? Isän pitää olla vakitöissä.. Siis mistä ne keksii näitä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Kiitos tästä! Eli äidillä ei saa olla tuloja sinä aikana, kun saa tukea? Isän pitää olla vakitöissä.. Siis mistä ne keksii näitä :headwall:

No niin se mulle selitettiin. Ja jos oma firma niin sen pitää olla jäissä sen ajan. Eli ei meillä onnistu. Vai miten kennel laitetaan pöytälaatikkoon?

No niin se mulle selitettiin. Ja jos oma firma niin sen pitää olla jäissä sen ajan. Eli ei meillä onnistu. Vai miten kennel laitetaan pöytälaatikkoon?
Mä oon ihan pöyristynyt tuostakin ehdosta. No mutta kyllähän hyvillä koirilla tienaa onneksi paljon enemmän kuin jollain kuntalisällä, mut silti ;)

Mä oon ihan pöyristynyt tuostakin ehdosta. No mutta kyllähän hyvillä koirilla tienaa onneksi paljon enemmän kuin jollain kuntalisällä, mut silti ;)

No joo. Mun koirat on kaikki alle 1v. eli alotellaan vasta. Kirjanpitäjä laski et 2010 voisin jo maksaa itselleni palkkaa. Sitä odotellessa :D

Yhteistyössä