Nyt mä sen päätin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
Mä haen kouluun! matkassa on toki pari muuttuvaa tekijää.. Laitoin koulutusrahastolle ennakkopäätöshakemuksen et olenko oikeutettu saamaan tuloihin perustuvaa koulutusrahaa.

Saanko töistä opintovapaata ja sit vielä et pääsenkö ylipäätään moiseen kouluun.

Alottaisin ihan lähihoitajasta ( kiinnostaa joko ensihoito tai lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelma. )

Se olis kahden vuoden nakki se. Haaveena olis terkkarin hommat.

On vakkariduuni alla mutta ei ole ammattitutkintoa ollenkaan. Olis vaan pitäny mennä silloin kun lukion jälkeen olisin lähäriks päässy. No ei kai se 30v ole liian vanha kouluun :D

Oon nyt aika tohkeissani, mutta en vielä uskalla riemuita jos en saakkaan rahaa niin en kyllä mene kouluunkaan.

Jos sulla on lukio käytynä ja haluat terveydenhoitajaksi niin miksi haet lähihoitajaksi? MIksi et hae suoraan ammattikorkeakouluun?

No ehkä suurin syy on se et koulutusrahaa myönnetään max. 18 opintokuukautta, joka on 2v. Terkkarin hommat suoraan amk:ssa on 4v.

ja sit jos saan ton täyden tuen ( johonka vaaditaan 8v työhistoriaa joka saattaa olla hilkulla, kun en tiedä miten ne katsoo 3v äitiysvapaa+ hoitovapaa )

täs on nyt niin paljon mistä roikkuu ja riippuu et...

No ehkä suurin syy on se et koulutusrahaa myönnetään max. 18 opintokuukautta, joka on 2v. Terkkarin hommat suoraan amk:ssa on 4v.

ja sit jos saan ton täyden tuen ( johonka vaaditaan 8v työhistoriaa joka saattaa olla hilkulla, kun en tiedä miten ne katsoo 3v äitiysvapaa+ hoitovapaa )

täs on nyt niin paljon mistä roikkuu ja riippuu et...

Mutta tarvitsee sun kuitenkin käydä sen lähihoitajakoulun jälkeen samat 4 vuotta AMKia jos haluat terkkariksi. Jos hakisit suoraan AMKiin saisit edes puolet ajasta enemmän rahaa.

Mutta tarvitsee sun kuitenkin käydä sen lähihoitajakoulun jälkeen samat 4 vuotta AMKia jos haluat terkkariksi. Jos hakisit suoraan AMKiin saisit edes puolet ajasta enemmän rahaa.

aivan kyllä totta. Tosin noi terkkarin hommat on haave ja enkä tiedä onko ne nyt edes realistiset ( on varmasti mutta en tiedä onko taloudellisesti ). Teen tällä hetkellä vuoroduunia ja alemmassa esimies-asemassa, joten yhdistäminen koulu ja työ on kyllä hankalaa.

kelan opintotuelle en lähde se on varmaa. ei perse/talous kestä.

äääääääääÄÄÄäääh!! No mut mä suunnittelen sit kun saan tietooni et oonko ylipäätään oikeutettu mihinkään suurempaan rahaan.

jaahas...

tuli postia koulutusrahastolta.. Mun pitäs lähettää mun opiskelutodistus.. lol

No soitin ja mun oli pitäny toimittaa sinne opintotodistus ja opintovapaalupa töistä.

Tässä menee nyt yli mun ymmärryksen siinä kohtaa kun hain vasta ennakkopäätöstä, eli päätöstä jossa katsotaan olenko oikeutettu saamaan tukea ja kuuluuko mun haluama koulutus tuen piiriin.

Eli ennakkopäätös ei olekkaan ennakkopäätös. Mä sanoin sille naiselle et mua kiinnostaa tietää täyttyykö mun 8v työhistoria, koska se nyt on ainoo mistä tää saattaa tyssätä.
ja en aio hakea mihinkään kouluun varmuuden vuoks ja sit jos pääsen ja tulee hylkäävä päätös niin joudun kieltäytyyn koulupaikasta. Sit jos saan rahaa ja en pääse kouluun niin se nyt on eri asia sit siinä vaiheessa.

missä mulla meni ohi:D?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä