Ä
äiti minäkin
Vieras
Tietäisikö kukaan, että liittyykö parvorokkoon oikein räkäinen nuha? Mulla on raskausviikkoja nyt 15+6 ja perheen kuopuksella on nyt posket punaiset kuin jouluomenat. Tosin niin on nenän aluskin, kun räkä valuu koko ajan. Tyttö oli pari päivää vähän nenä tukossa ja sitten alkoi räkä valumaan kuin hanasta. Pyyhkii sitä tietenkin joka välissä kädellään pois nenän alta (ikää reilu 2v. eikä osaa niistää itse). Tähän asti olen ajatellut, että iho on nähtävästi räkä-liman "polttama" tai sitten se on sitä, että useinhan posket punoittavat kun on flunssa. Otsa tuntui vähän lämpöiseltä, mutta ei kovin kuumalta.
Äsken tuossa katselin nukkuvaa nuhanenääni ja siinä se ajatus otsaluun alle tuli, että kauhistus jos tämä olisikin parvorokkoa... Yritin googlettaa, mutta siellä puhuttiin vain flunssan oireista. Ei mainittu erikseen nuhaa. Onko siis kellään kokemusta, liittyykö parvorokon oireisiin (ensioireisiin) kova nuha vai olikos se niin että parvorokon tunnistaa niistä punaisista läiskistä poskilla ja kuumeesta? Alkoi niin huolestuttamaan...
Äsken tuossa katselin nukkuvaa nuhanenääni ja siinä se ajatus otsaluun alle tuli, että kauhistus jos tämä olisikin parvorokkoa... Yritin googlettaa, mutta siellä puhuttiin vain flunssan oireista. Ei mainittu erikseen nuhaa. Onko siis kellään kokemusta, liittyykö parvorokon oireisiin (ensioireisiin) kova nuha vai olikos se niin että parvorokon tunnistaa niistä punaisista läiskistä poskilla ja kuumeesta? Alkoi niin huolestuttamaan...