Nyt mä hehkutan mun lapsesta:D

kipinäinensääri

Aktiivinen jäsen
21.02.2008
15 468
1
36

Ette usko kuinka onnelliseksi tyttö mut teki äsken pihalla, tuli mun luokse ja sanoi että "äiti, kuuntele, haRava". Mun pieni osas sanoa R-kirjaimen :heart: :heart: :heart: :o

Okei, ikää tytöllä 5, mutta ollaan käyty 2½vuotta eri terapioissa, lähinnä puheterapiassa, ja nyt ollaan tässä :heart: :)

on ihan viimesiä kirjaimia mitä hakee, nyt alkaa puhe olla aika lähellä ikätasoaan, ja mä jo pelkäsin aikanani että voiko alkaa koulun normaalisti :ashamed:

Jee, onnea tytölle ja äidille kans :flower: :)

Saanko kysyä, millaisia vaikeuksia tytöllä on puheen kehityksen suhteen ollut?
Meillähän on tuo 2½ v poika, jolla on puheen kehityksen viivästymä, sanoja tulee paljon ja sanaparejakin jonkin verran. Syksymmällä taas neurologille ja puheterapeutille. Kieltämättä mietityttää, että oppiiko poika koskaan puhumaan kunnolla :|

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
vau!! hienoa!!! meillä kun ei tokalle meneväkään osaa sanoa oikeata ihmisten ärrää :D

Ai :o Oliko siinä jotain "vikaa"? :D en huomannut ollenkaan :)
Mutta siis se on oikea r :o ei sellanen tärähtävä vaan..kaunis, ihana, täydellinen R :D

juu, mein esikoinen täräyttää edelleen :D kävi ekaluokalla muutaman kerran puheterapeutilla, mutta nyt tokalla ei oo ainakaan luvattu.. eli se varmaan jääkin tuollaiseksi persoonallseksi =)

meillä siis 2½v ei puhunut juurikaan mitään järkevää, ehkä 10 sanaa oli, joten iha hukassa koko puhe aikanaan. Nyt se sitten ei olekaan hiljaa :heart:

:) Okei.

Ja onnea siitä ärrrrrrrästä
:flower:

vau!! hienoa!!! meillä kun ei tokalle meneväkään osaa sanoa oikeata ihmisten ärrää :D

Ai :o Oliko siinä jotain "vikaa"? :D en huomannut ollenkaan :)
Mutta siis se on oikea r :o ei sellanen tärähtävä vaan..kaunis, ihana, täydellinen R :D

juu, mein esikoinen täräyttää edelleen :D kävi ekaluokalla muutaman kerran puheterapeutilla, mutta nyt tokalla ei oo ainakaan luvattu.. eli se varmaan jääkin tuollaiseksi persoonallseksi =)

Meillä kanssa tiokalle menevältä tulee R kurkusta.ekalla luokalla kävi erityisopella mutta R-kirjainta opeteltiin lähinnä Deenä.samasta kohtaahan ne tulee.

voi onnea! meillä 7-v poika ja r kateissa :(. Puheterapiassa käyty 3 vuotta, mut ei tuu... kielijänne ok. R tule sillain pehmeästi, et ei aivaa ällänä sano. Nyt loppu puheterapia kun menee kouluun ja siirtyy erityisopettajan opetettavaksi tuo ärrä.

Yhteistyössä