Nyt loppuu sokerin syöminen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sokeriton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sokeriton

Vieras
Elämä on liian makeaa nykyään. Lapsilla ja aikuisilla. Niin kauan kun sokerin epäterveellisyydestäkin on puhuttu ja niin olevinaan karppaajiakin ollaan, että! Kuitenkin töissä tarjolla kahvilla joka päivä jotain pullaa, kakkua, suklaata, keksejä. Otan kyllä hedelmiä ja jogurttia evääksi mutta helpostihan sitä silti maistaa tarjolla olevia. Oma BMI kyllä 20, eli hoikka olen, ja lapset hoikkia. Mutta tää ei liitykään nyt painoon. Mummolaan kun menee, siellä makeaa kakkua ja kiisseliä jälkkäriksi ja hilloa tungetaan joka paikkaan. Päiväkodissa lapsille tarjoillaan useina aamuina riisimuroja ja sokeria! Sitten itse vielä kannan kaupasta lapsille karkkipäiväksi karkkeja ja jäätelöä. Makeiden ruokien ja herkkujen pitäisi kuulua vain juhliin, mutta kyllä nykyään syödään niitä aivan liikaa viikoittain ja jopa päivittäin. Ja jos makeaa ei halua syödä päivittäin ja kieltäytyy niistä kylässä, on jotenkin yhtäkkiä ihan liian terveysintoilija, tyyliin "mikä luulet olevasi". Jogurtin olen jo pitkään ostanut maustamattomana, ja maustetut tuntuu jo ällömakeilta. Ehkä tää sokeriällötys liittyy kevääseen, kun on talven mussuttanut makeaa, niin nyt tuntuu, että jo riittää :) Mitä mieltä?

No ihan liikaa tulee itsekin välillä sokeria nautittua! Toisinaan taas onnistun paremmin, ja makeat vähissä.

Meidän poikien päiväkodissa on joka aamu puuroa tai velliä, ei koskaan muroja. Aika hölmöä niitä aamupalaksi tarjota. Silloin tällöin on ollut välipalalla muroja, vaan todella harvoin kuitenkin.

Se on kyllä totta että jos kieltäytyy jossain kylässä (varsinkin vanhempien ihmisten luona) makeista kahvileivistä niin heti paheksutaan että "oletko laihdutuskuurilla!? Ei sun tarvii, oot niin laiha! Ota hyvä tyttö nyt vähän pullaa!!" ÄRSYTTÄVÄÄ!!! :D

Yhteistyössä