Nyt kyllä ihmetyttää ihan satasella... kotihoidontuesta

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Soitin äsken kelalle ja kyselin vähän...

Eli me saadaan kotihoidontuki kun ollaan miehen kanssa lomautettuna ja saadaan liiton päivärahaa... lapsi tietenkin on kotihoidossa.
Mutta minä olen kuvitellut, että kotihoidontukea EI saa jos on oikeutettu liiton rahaan. Tai sitten se KHT:n määrä vähennetään liiton rahoista...

Jotenkin jäi nyt kyllä semmonen olo, että se täti ei siellä kelassa tienny ihan oikein...
Kellään kokemusta tästä?

ap
Niin minäkin olen ollut töissä ja sain kotihoidontuen, ja se oli ihan simppeli asia.
Mutta jostain olen kuullut että muiden "etuuksien" lisäksi sitä ei saa... vaivaa kyllä ihan tosissaan nyt.

Hmmm...kuulostaa kyllä väärinkäsitykseltä...meillä meni niin, että kun mies on tällä hetkellä liiton rahoilla niin silloin katsottiin minun tuloja ensin liitossa ja kun eivät tietenkään olleet korekimmasta päästä, niin pitivät summat ennallaan ja antoivat vielä lapsikorotuksen...omalla kohdallani syynäsivät kotihoidontuen korotus osan kanssa eväsivät sen, mutta huomasivat virheen jälkikäteen ja sain rahat takutuvasti passelisti joulukuussa.

Kannattaa ehkä ihan käydä tulotositteiden kanssa Kelan toimistossa kysymässä, silloin osaavat auttaa paremmin ja se kannattaa tehdä pian, etteivät maksele väärin perustein rahaa, sillä perivät ne klöntti summana usein takaisin...

kotiäiti
Eikö se mene niin että jos saa kuntalisää niin sitä ei vähennetä, mutta jos saa vaan sitä perusosaa kotihoidontuesta niin sitten on se ja sama hakeeko sitä, kun vähennetään kuitenkin liiton rahoista.

Nirppis
Alkuperäinen kirjoittaja Tämäkin Menee Ohi:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Eikö se mene niin että jos saa kuntalisää niin sitä ei vähennetä, mutta jos saa vaan sitä perusosaa kotihoidontuesta niin sitten on se ja sama hakeeko sitä, kun vähennetään kuitenkin liiton rahoista.
Kyllä vähennetään riipumatta lisistä.
Kuntalisää ei vähennetä, mutta hoitolisä vähennetään. Näin ainakin itse justi luin oman liittoni sivuilta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otappa nyt selvää asiasta sillä perusteella että miehesi on lomautettu EI TYÖTÖN eli soita liittoon ja kelaan.
Siis te olette molemmat lomautettuja, se ei ole mitenkään sidonnainen sanaan työtön, kaksi ihan eri asiaa.

Yhteistyössä