Nyt kyllä lopetan kahvinjuonnin! Riippuvuutta aiheuttavaa myrkkyä koko juoma.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Olen aika kofeiiniherkkä, mutta viimeisen vuoden aikana olen juonut lähes joka päivä 1-2 kuppia kahvia. Juon pelkän virkeydentunteen takia (rankka viimeinen opiskeluvuosi) enkä oikeastaan edes tykkää sen mausta. Mutta silti olen ihan koukussa, aamulla oon niin väsyny ettei aamu käynnisty ilman kahvia ja päänsärkykin tulee päivän mittaan jos en juo.

Kofeiiniherkkänä saan hirveitä sivuvaikutuksia kahvista. Tärinää, puheripulia, sydämentykytyksiä, ruokahaluttomuutta ja ahdistusta... Ja jos juon aamulla kahvia olen ihan älyttämän väsynyt iltapäivällä ja väsyn vielä enemmän jos juon toisen kupin (virkeystila kestää pari tuntia, sen jälkeen olen entistä väsyneempi)

Tänään olen juonut 2 isoa kuppia kahvia ja olo on kamala, ahdistaa ja on paha olo. Mokasin myös työhaastattelun kun kahvi tekee niin jännittyneeksi :( En vaan tiedä miten saan mitään koulujuttuja tehtyä ilman kahvia, myös vieroitusoireita tulee varmaan aika pitkään... Ei olisi koskaan pitäny aloittaa kahvin juomista, sitä ennen ei koskaan väsyttäny tälla lailla!

Juon kyllä aika paljon vihreetä teetä lisäks. Mut tosiaan, olen tosi kofeiiniherkkä ja jo yhdestä pienestä kahvikupillisesta oon ihan duracellpupu, eli varmaan tuun riippuvaiseks myös herkemmin.

Hei! Minäkin juon päivittäin 3-4 kuppia espressoa, ja jos tuo määrä ylittyy, olo on kyllä huono. Toisaalta "tarvitsen" aamu- ja iltapäiväkahvini (just vedin kupillisen), mutta ei "koneisto" toimi.. Juon myös teetä, ja jokin aika sitten kokeilin mate-teetä, se virkistää ja on kaikin puolin hyvä tee, joten suosittelen kokeilemaan!

[QUOTE="Espresso";23716207], mutta ei "koneisto" toimi.. [/QUOTE]

Korjaan: MUUTEN ei koneisto toimi, siis juuri päinvastoin, piti sanomani. Toisaalta esim. raskaana ollessa en juonut paljon kahvia, kun ei maistunut, joten ihan hyvin pärjäsin muutenkin, ja myöskään kipeänä se ei maistu, joten kyllä siitä sitten voi oppia poiskin siitä tavasta.

[QUOTE="aloittaja";23716211]Tee ei helpota vieroitusoireita, eli päänsärky tulee vaikka joisinkin teetä.[/QUOTE]

Oletko lukenut netistä kofeiiniriippuvuudesta? Aika paljon näkyy tulevan tekstejä vastaan ja myös vinkkejä siitä eroon pääsemiseksi. Tsemppiä!

Tänään ensimmäinen päivä ilman kahvia ja iltapäivällä alkoi ihan kamala päänsärky joka ei hellitä :( Yhden kupin teetä join iltapäivällä ja kokista, muttei ne kyl tähän päänsärkyyn oo auttanu. Ehkä vieroitusoireet ei johdu pelkästä kofeiinista vaan myös kahvin muista ainesosista?

Yhteistyössä