nyt kyllä hajoo tän äipän kuuppa ihan totaalisesti!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kadulleko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kadulleko?

Vieras
Mä en oikeesti tiedä mitä pitäis tehdä, itkeä vai huutaa vai mitä...

Ollaan haettu sossusta toimeentulotukea, kun mies jäi äkillisesti työttömäksi ja minä olen äitiyspäivärahalla kotona. Viime kuun vuokra oli maksamatta, sen maksoivat ja tämän kuun vuokran, mutta ei mitään muuta. Eli tarkoittaa siis sitä että meillä on pankkitilit tyhjinä, jääkaapissa ruokaa täksi päiväksi ja vaippoja pariksi päiväksi. Laskuja maksamatta mm. sähkölasku.

Tää on elämäni ensimmäinen kerta kun sossusta mitään haetaan, ja taitaa jäädä viimeiseksikin jos meininki on tuo. Olivat vielä mieheltä kysyneet että voisitteko lainata sukulaisilta?

Mä en oikeesti tiedä mitä helvettiä tässä tekis, pitäkö mun mennä kadulle persettä myymään että saadaan lapsille ruokaa?? Oon niin vihainen ja ahdistaa niin paljon että tuntuu ettei tässä oo mitään ulospääsyä ja kyyneleet valuu kokoajan

Tuntuu vaan niin toivottomalta... Ei pärjätä edes viikonlopun asti, mutta ilmeisesti se on niille sossuille mukavampi et ollaan nälässä täällä?

Mä en voi käsittää että kerran kun apua tarvii niin sitä ei varmasti saa.

juu kyllä sossun pitäisi sähkö ja vesi maksutkin huomioida.
saisitko mistään tutusta lähikaupasta velaksi ruokaa siihen asti kun saatte rahaa?
itselläni lähi siwassa tälläinen velaksi osto mahdollisuus jos oikein tiukka paikka tulee

Ota pikavippi ja osta sillä ruokaa & vaippoja.
Ja maanantaina soitat seurakuntaan ja kysyt ruoka-avusta. Sossuunkin voisit soittaa, omalle sosiaalityöntekijälle, selittää tilanteen ja kysyt harkinnanvaraista toimeentulotukea.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Ja maanantaina soitat seurakuntaan ja kysyt ruoka-avusta. Sossuunkin voisit soittaa, omalle sosiaalityöntekijälle, selittää tilanteen ja kysyt harkinnanvaraista toimeentulotukea.

Samaa mieltä. Vaikka toisaalat ei kannata ottaa pikavippejä, koska niissä on ihan kamalat korot ja sossuhan sitten näkee, että teillä on sitä rahaa tilillä käynyt......

Alkuperäinen kirjoittaja loru:

Samaa mieltä. Vaikka toisaalat ei kannata ottaa pikavippejä, koska niissä on ihan kamalat korot ja sossuhan sitten näkee, että teillä on sitä rahaa tilillä käynyt......

Eivät laske pikavippejä tuloiksi ainakaan täällä Turussa. Asiasta tuli kerran juttua tutun sosiaalityöntekijän kanssa.
Eikä ne korot NIIN pahat ole, jossain satasen vipissä. Olisikohan se 20 euroa. Prosentuaalisesti kamala summa, mutta siltikin ottaisin mielummin satasen vipin ja maksaisin 120? takaisin kuin näkisin nälkää ja pitäisin vauvaa likaisissa vaipoissa.

Pikavippiä en suostu ottamaan, se olisi vielä pahmepi vaihtoehto koska en tiedä olisiko sitä varaa maksaa pois. Kaupoista täälläpäin ei saa tilejä. Seurakuntaan voisin koittaa soittaa, sinnekö ei voi viikonloppuna ottaa yhteyttä?

Meillä on maanantaiksi sosiaalityöntekijälle vielä aika, saa nähdä miten siellä sitten käy.

Niin ja siis rahaa ei ole koska mies jäi äkillisesti työttömäksi, ja liiton rahoissa kestää ennenkuin tulevat.

kyllä tuossa tilanteessa sossun kuuluisi auttaa.ota yhteyttä sosiaaliasiamieheen,niin selvittää onko sossu toiminut oikein.
täällä ainakaan srk ei ole auki kuin arkena.
huomasitko tuon ylempänä olevan viestin?
siinä joku kertoi haluavansa auttaa.mielelläni auttaisin itsekkin,mutta ei paljon paremmin ole omakaan talous

Tiedän tunteen. Itse yh- opiskelijana hain kerran apua, kun oli muutto edessä ja kaikki tuet (asumistuki ja elatusapu) katkolla. Koska oli kesäaika, opintotukea ei tullut ja ensimmäinen palkkakin oli tulossa vasta kuukauden päästä. Itkun ja hammastenkiristysten jälkeen sain sieltä LAINAAN muutaman satasen, jolla sain ensimmäisen vuokran maksettua. Sähkölaskuista sanoivat sen verran, että kyllä ne sitten perinnästäkin saa hoidettua!

Että siinä se apu. Sen verran katkeroitunut olen, että siitä puljusta en enää ikinä apua hae. Sosiaalisesti syrjäytyneet sieltä kyllä apua saavat niin paljon kun kehtaavat vain hakea, mutta sitten kun oikeasti jollain olisi hätä, niin mitään ei tipu.

Onpas kurja tilanne:( Rahattomana ei kyllä ole mukava olla:( Olisikos teillä joitakin sukulaisia, jotka voisivat auttaa? Paljon tsemppiä! Toivottavasti saatte jostain apua!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja siis rahaa ei ole koska mies jäi äkillisesti työttömäksi, ja liiton rahoissa kestää ennenkuin tulevat.

Mutta hei...kai mies sai palkan kun hän jäi työttömäksi?

no eikai sitä nyt heti välttämättä saa kun työttömäksi jää!!! esim. mä jäin itse työttömäksi kuun alussa ja palkan sain kuun lopussa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja no haloo:

no eikai sitä nyt heti välttämättä saa kun työttömäksi jää!!! esim. mä jäin itse työttömäksi kuun alussa ja palkan sain kuun lopussa!!!

En tiedä milloin ap:n mies jäi työttömäksi, mutta päätellen siitä että sossu maksoi huhtikuun ja toukokuun vuokrat (vuokrissa eräpäivä on yleensä kuun alussa) siitä on jo hieman aikaa.

halloo vaan ja äitiyrahat ja lapsilisät juoksee.ja sossu maksaa vuokrat

Alkuperäinen kirjoittaja mihin:
olette tuhlaneet rahanne?

täällä on taas näitä joilla ei ikinä ole ollut tiukkaa tai muuta sotkua esim. kelan/päivärahojen tms kanssa!! tai ovat syntyneet kultalusikka suussa tai ikinä eivät ole työttömänä olleet..

kaikki maksaa jos et satu sitä tietämään, tyhjästä on paha nyhjästä!! esim ruoka on hirveän kallista!!

Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
Alkuperäinen kirjoittaja mihin:
olette tuhlaneet rahanne?

täällä on taas näitä joilla ei ikinä ole ollut tiukkaa tai muuta sotkua esim. kelan/päivärahojen tms kanssa!! tai ovat syntyneet kultalusikka suussa tai ikinä eivät ole työttömänä olleet..

kaikki maksaa jos et satu sitä tietämään, tyhjästä on paha nyhjästä!! esim ruoka on hirveän kallista!!
no hyä että tiiät.ap saa kuitenkin äitiysrahaa ja lapsilisää

Alkuperäinen kirjoittaja jossai haisee:

halloo vaan ja äitiyrahat ja lapsilisät juoksee.ja sossu maksaa vuokrat

joo lapsilisäthän ne on ihan hirveän paljon..hahahha.. ja äippärahatkaan varmaan kovin rikkaaksi tee!! meinaatkos että yhden ihmisen tuloilla ihan herroiksi elää!! älä sä vaivaudu näihin ketjuihin jos et mistään mitään tiedä..itse tiedän kun oli pari kk tiukkaa kun jäin äkilliseti työttömäksi ja kaikki päätökset kesti ja rahaa ei näyttäny mistään tulevan ja sit siltä ajalta kerty kaikki laskut jne. jne.. mutta onneksi se oli vain väliaikaista!!!
ymmärrän sen ahdistuksen mikä sitä tulee:(

En tiedä milloin ap:n mies jäi työttömäksi, mutta päätellen siitä että sossu maksoi huhtikuun ja toukokuun vuokrat (vuokrissa eräpäivä on yleensä kuun alussa) siitä on jo hieman aikaa.

vuokrien eräpäivät voivat olla kyllä milloin mikäkin... itsellä kyllä yleensä ollut kuun lopussa ja mitä helvatan väliä sillä on!!!! kunpa itsekkin sen kokisit joskus niin tietäsit sitten mistä puhut!!ei ole kivaa elää kädestä suuhun...

Yhteistyössä