Nyt kun nuo elatusmaksut siirtyi kunnilta KELAlle

niin..

Olen siis saanut kunnalta yleensä melkein 190?. Sen minimin + ulosmittaavat suoraan exältä tuon n. 60?. Ja ne on tullut mulle aina suoraan kunnalta 10.pvä..

Nyt kun tuo homma siirtyi KELAlle, niin sieltä tuli vaan tuo minimi.
Mistäs mä nyt saan sen puuttuvan osan??? :eek:

Kai se on lastenvalvojalle soitettava, voi olla vähän ruuhkaa vaan.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
niin..

Olen siis saanut kunnalta yleensä melkein 190?. Sen minimin + ulosmittaavat suoraan exältä tuon n. 60?. Ja ne on tullut mulle aina suoraan kunnalta 10.pvä..

oli jotenkin odotettavissa et aluksi niihin tulee ongelmia...en edes tajua miksi se siirtyi kelalle :eek:

Joo näin miekii ymmärsin että kuhan ovat saaneet sen perittyä siltä isältä niin sitten saat sen. Mie oon ootellu niitä puuttuvia osia, mutta ei oo näkyny, ei ees sillon kun kunnalta sain :kieh: Eli ei siis kai oo saanu perittyä niitä siltä?!?
Puhumattakaan niistä mitä oli rästissä ennenku menin elatusturvatoimistolla käymään...

Alkuperäinen kirjoittaja sunnasanna:
niin..

oli jotenkin odotettavissa et aluksi niihin tulee ongelmia...en edes tajua miksi se siirtyi kelalle :eek:
No älä!
:kieh:

Mies oli kans hiilenä eilen, et kun asioi KELAn kans, niin asiakas saa aina kärsiä.

Ketuttaa, ku meni niin hyvin ton kunnan kans tää homma.

mie
No älä!
:kieh:

Mies oli kans hiilenä eilen, et kun asioi KELAn kans, niin asiakas saa aina kärsiä.

Ketuttaa, ku meni niin hyvin ton kunnan kans tää homma.
Tosi hyvä, että siirtyi kelalle. Saa ihmiset tasa-arvoisempaa kohtelua ja kunnan sossutätien aika säästyy tärkeämpiin juttuihin!

gh
niin..

mulle tuli kunnalta aikanaan minimi 10. ja ulosmitattava osuus sitten, kun se oli saatu ukolta pois (minimi on se, minkä kunta aina maksaa ja ulosmitattava osuus on ekstraa ja riippuu siitä, maksaako ukko vai ei) joten saat sen varmaan loppu osan sitten, kun ukko on maksanut ulosmitattavat osat (eli ne karhutaan ukolta ensin ja sit vasta sulle) saman saat kuin kaikki nyt - ja ekstrat päälle, jos onni suosii karhuajaa.

Toisin sanoen, Kela maksaa sen elatustuen, joka on 136.41 ja jos on tulojen mukaan sovittu enemmän, sen lopun saa vasta, kun se on karhuttu pois. Vastaavasti jos on sovittu vähemmän, kela kuitenkin maksaa sen 136.41, mikä on se tuen määrä.

sieltä tuli ainakin meille lappu että perittävät siirtyi 1.3 kelaan ja niitä perittyjä siirrellään kelasta elatustuen saajalle sitä mukaa pikkuhiljaa kun ovat saaneet perittyä. en mäkään kyllä tota summaa tajua.. mäkin sain tänään ihan normaalin 136.41e

gh
Alkuperäinen kirjoittaja sunnasanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Jos minä oikein ymmärsin, niin se lopun saat sitte Kelalta, kunhan ovat ensin perineet elatusvelvolliselta sen.
eli ei ikinä...
sit sä saat sen, mikä kaikille kuuluu "perusosan". Ja kyllähän elatusmaksut otetaan vaikka ulosotossa, eli sulla on ukolle saatavia ja ne otetaan siltä vaikka palkasta suoraan/veronpalautuksista/kelantuista yms, joten tulee ne vaikka ei välttämärrä "ajallaan"

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
sieltä tuli ainakin meille lappu että perittävät siirtyi 1.3 kelaan ja niitä perittyjä siirrellään kelasta elatustuen saajalle sitä mukaa pikkuhiljaa kun ovat saaneet perittyä. en mäkään kyllä tota summaa tajua.. mäkin sain tänään ihan normaalin 136.41e
Miks mulle ei oo tullut tollasta ilmoa?

Noh, eiköhän se siitä..

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Miks mulle ei oo tullut tollasta ilmoa?

Noh, eiköhän se siitä..
meille tuli muistaakseni mun miehelle. kun se on osapuoli joka maksaa elareita kelalle ja ne maksaa sitten hänen ex-vaimolle. mulle tuli pojasta vaan se normi ilmotus et mikään ei muutu ja plapla

Yhteistyössä