Nyt kaivattas vinkkejä ulkona nukkumiseen

Meillä nyt pienoinen ongelma; Yritetty olla pihalla tuon kolmiviikkoisen kanssa, jotta esikoinenkin voisi edes vähän pihalla leikkiä, mutta mutta... Menee aina pieni hetki niin alkaa huuto, sama onko vaunut liikkeessä vai eivät, niin silti sama juttu. Oon yrittäny vähentää vaatetusta, olla kävelyllä, pitää pihalla. ei kuitenkään näytä uni pihamaalla maistuvan. Mitähän vielä voisin kokeilla?! Sisällä kuitenkin yleensä nukkuu ihan hyvin.
Voisikohan vielä olla liian kuuma?! Kuinka vähissä vaatteissa pidätte jo näin pieniä vauvoja ulkona? Olisiko mitään muita vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla?! Kiitokset!!!
 
Meillä kyllä nyt on jo isompi (3kk) vauva, mutta mä oon huomannut että ei nuku jos on yhtään kuuma. Parhaiten on nukkunut ulkona vähän viileämmällä ilmalla ja vaunut varjossa niin, että päällä on ollut vain body + ohuet potkarit ja ohut pipo. Vaunuissa oon pitänyt vielä äp:n makuupussia, mutta se on ollut melkein kokonaan auki. Ja tuuletusräppänä kuomusta auki niin että ilma vaihtuu vaunuissa. Kertaakaan ei oo ollut viileä niska, vaikka välillä oon miettinyt että onko liian vähän päällä.

Mä oon tehnyt niin, että oon käynyt tekemässä pienen lenkin jolloin vauva nukahtaa ja sitten pitänyt vaunuja paikoillaan pihalla. Jos liikettä tai ääntä kuuluu niin lykkinyt edestakas, joskus nukahtaa takas, joskus ei. Ja joskus on myös auttanut, että on nostanut ylös vaunuista sen verran että röyhtäys pääsee ulos, jonka jälkeen takas vaunuun.

Ettei teilläkin voisi olla ongelmana toi ilma masussa? Ei kannata lannistua, toivottavasti siellä vielä opitaan nukkumaan ulkonakin. :)
 
Huonosti nukutaan meilläkin ulkona (poika on 2,5 kk). Ja saman oon mäkin huomannut, että jos vaan on hiukankaan liian kuuma, niin ei nuku yhtään. Mä oon laittanut pojalle bodyn ja potkareiden lisäksi välikausihaalarin mutta en makuupussia. Käytän ohuempaa puuvillaista vauvapeittoa.

Tein kylläkin läpimurron tuossa pohdinnassa miksi ei nuku pihalla. Siellä on liian hiljaista. Meillä vauva on syntymästään saakka tottunut kovaan meteliin, kun 2v8kk isoveli pitää mekkalaa. Parhaiten vauva nukkuu vaunuissa keskellä olkkaria, kun veli möykkää vieressä ja radiokin vielä on päällä. Me asutaan maalla, joten ulkona on todella hiljaista.

Tää nyt tuskin auttoi teidän ongelmaan, mutta tahdoin tällä kertoa, että syitä voi olla vaikka miten omituisia :) . Ja niin, toi hiljaisuus on kyllä ongelmana öisinkin... :/
 

Yhteistyössä