Nyt kaivattaisiin kipeästi TEHOKKAITA vauvan nukutusvinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nukahtamisvaikeus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22549397]Meillä toimii hyvin se, että lapsi laitetaan pinnasänkyyn, joka meidän vanhempien sängyn vieressä. Lapsi sinne, kaikki valot pois, ei myöskään enää mitään jutustelua lapselle. Minä/mies jää pötköttelmään siihen viereen ja jos lapsi nousee seisomaan tai muuten alkaa hihkumaan, ei muuta kuin lapsi "kaadetaan" takaisin makuulle vähin äänin. Pilkkopimeässä huoneessa ei jaksa kovin kauaa melskata, vaan nukahtaa yleensä max 10 minuutissa. Lasta pimeys ei pelota, koska aikuinen kuitenkin on siinä vieressä koko ajan.[/QUOTE]

Joo, meillä tuo aika on 2 tuntia! Tuo kyllä jaksaa vängätä vastaan. Äitiinsä tullut.

Joo, meillä tuo aika on 2 tuntia! Tuo kyllä jaksaa vängätä vastaan. Äitiinsä tullut.

Oletko varma, että lapsi on väsynyt? Ja mitäs jos tekisit niin, ettet anna lapselle rintaa enää ollenkaan makuuhuoneessa, jos jotenkin sitä tissiä kuitenkin siinä haluaisi. Meillä yöunet ja nukahtaminen ylipäänsä ovat parantuneet huomattavasti kun olen lopettanut imettämisen. Itse asiassa molempien lasten kohdalla on ollut niin, että imettämisen aikoina ovat heräilleet jopa 10 kertaa yössä, mutta heti imetyksen lopetettuani ovat oppineet nukkumaan yöt läpeensä.

[QUOTE="vieras";22549397]Meillä toimii hyvin se, että lapsi laitetaan pinnasänkyyn, joka meidän vanhempien sängyn vieressä. Lapsi sinne, kaikki valot pois, ei myöskään enää mitään jutustelua lapselle. Minä/mies jää pötköttelmään siihen viereen ja jos lapsi nousee seisomaan tai muuten alkaa hihkumaan, ei muuta kuin lapsi "kaadetaan" takaisin makuulle vähin äänin. Pilkkopimeässä huoneessa ei jaksa kovin kauaa melskata, vaan nukahtaa yleensä max 10 minuutissa. Lasta pimeys ei pelota, koska aikuinen kuitenkin on siinä vieressä koko ajan.[/QUOTE]

.....viereen ja KUN lapsi nousee seisomaan tai muuten alkaa hihkumaan, ei muuta kuin lapsi "kaadetaan" takaisin makuulle vähin äänin.....

oikeesti pysyy makaamassa sen max. 2 sekuntia.

[QUOTE="vieras";22549440]Oletko varma, että lapsi on väsynyt? Ja mitäs jos tekisit niin, ettet anna lapselle rintaa enää ollenkaan makuuhuoneessa, jos jotenkin sitä tissiä kuitenkin siinä haluaisi. Meillä yöunet ja nukahtaminen ylipäänsä ovat parantuneet huomattavasti kun olen lopettanut imettämisen. Itse asiassa molempien lasten kohdalla on ollut niin, että imettämisen aikoina ovat heräilleet jopa 10 kertaa yössä, mutta heti imetyksen lopetettuani ovat oppineet nukkumaan yöt läpeensä.[/QUOTE]

No enhän mä tietty 100% varma voi olla, että on väsynyt, mutta luulisin niin, kun herää aamulla klo 7, nukkuu päikyt vaihtelevasti sekä aamulla(10-12) että iltapäivällä(14-16) ja klo 21 aikoihin laitan nukkumaan. Ja siinä vaiheessa alkaa kitisemään, hieromaan silmiä yms.

Vauva pimeään huoneeseen itsekseen nukahtamaan. Selität, että äiti on ihan lähellä. Annat halin+tutin/unikaverin ja jätät nukahtamaan. Jos huutaa kovasti, mene katsomaan ja toista samat. Jos huutaa vielä, pidä pidempi tauko ja toista puhumatta. Meillä opetettiin lapsi nukkumaan itsekseen n. 8 kk iässä (muistaakseni myös neuvolan suositus lopettaa yösyöminen!), kun asia tuli ajankohtaiseksi monessa mielessä.

Yhteistyössä