nyt kaipaan apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henna-82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

henna-82

Vieras
kysyn vain että sattuukos tuollainen tutkimus gynekologinen sisätutkimus oon meinaan aikas arka tuollaisille tukimuksille...
sitten kun sitä asiaa miettii niin alkaa heti kauhea jännistys
olisi kiva jos joku voisi auttaa tai jos tietää millainen tutkimus on niin laittele vastausta minulle hensuo@mbnet.fi

Itse olen arka ja jännittäjä - ensimmäiset gyn.tutkimukseni olivat järkyttävä kokemus!!
Olen sitten rohkastunut sen verran, että olen aina sanonut lääkärille että hiukan pelkään yms. Ottavat sen aina hyvin hienosti. En suostu että isoilla ja metallisilla "välineillä" käsitellään, olen sanonut siitäkin. En tiedä minkä nimisiä ne apulaitteet ovat, ne lusikat sun muut mitä tungetaan emättimeen... ja miksi. Mutta minut tutkitaan vain käsikopelolla.

kiitos vastauksestasi..
no onneksi on viel n 1 kk aikaa... ja sain hyvän neuvot vastaanottoapulaiselta hän käski ottaa ihan rauhallisesti , vaikka jotenkin mie vihaan mies lekureita en tiiä miks. ja hän vain sanoi että lääkäri on tosi mukava eli ymmärtää niin joilla on pelottaa tai jännittää kovasti.. en miekään tykkää kun kaikkia tungetaan metelli osia tungetaan ihmisen menevii reikiin

niillä on siellä pienempiäkin välineitä ja ovat jonkinlaista muovia.ne ei ole niin kylmiä ym..minulle on kerran käytetty niitä,eikä ollut niin epämiellyttävä reissu!
tsemppiä,kyl se siitä! =) :hug:

Rentoutuminen on aika tärkee osa sitä koko juttua jos jännittää niin se sattuu. Itse osaan rentoutuu parhaiten kun koittaa ajatella jotain muuta. Usein tulee jutusteltuu ihan vaan niitä-näitä tutkimuksen aikana.

Yhteistyössä