nyt kaikki hyvät neuvot tarpeen, imetys sattuu niin turkasesti

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Itse imetys sattuu, mutta nyt sattuu ja kihelmöi myös kun ei imetä. Miten ihmeessä tätä kestää? Ihan kuin nuppineuloilla pisteltäis nänninpäitä koko ajan :eek: .

Tää kipu tuntuu vaan pahenevan koko ajan ja mä olen viittä vaille luovuttamassa koko touhusta.

Mikä siis neuvoksi, auttakaa nyt viisaammat jookosta?
 
Äiti
Tuleeko maitoa hyvin? Onko vointi muuten hyvä, ei lämpöilyä? Voi olla kyse alkavasta rintatulehduksesta tai sitten maito nousee kohinalla tissehin. Jos vauva ei jaksa imeä tarpeeksi niin lypsä pois.
 
v
Mullakin sattui ja oli kipeät aika kauan, jopa esim. suihkussa oli vaikea käydä ja muutenkin. Ei kai auta kun kokeilla voiteita. Imuote voi olla väärä. Hätätapauksessa rintakumeja kannattaa kokeilla, jos siis imettäessä sattuu.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Onko sulla nännit auki?
Miten auki? Rikki ne ainakin on :/
Voi hitsi toi on karmeeta. Jotain viikko-2 viikkoo synnytyksestä oli pahin aika ton suhteen ja imetin vaan hampaat irvessä. Jossain vaiheessa päätin, että 10 minuuttia per tissi kerrallaan on maksimi, minkä imetän sen kivun takia, että ne alkais paranemaan.

Bebanttenia kannattaa laittaa, niin ei tartu niin kipeästi niihin tissiliivinsuojuksiin kiinni. Kannattaa ottaa kipulääkettä, panadolia vaikka.

Pidä ne lämpimänä ettei tuu rintatulehdus. jos ne on hirveen täynnä ja sattuu siksi, niin joskus suihkussa olo saa niitä vähän tyhjentymään ja pehmenemään.
 
Turkilmas
Rintatulehdusta mulla ei oo. Mä olen laittanut bebantenia mutta se ei auta. Onko tuo Lansinoh (?) apteekin tuote?

Rintakumista poitsu suuttuu ja puree sitä ikenillään (auts). Ja tosiaan nännit on ihan hiton punaiset ja päissä jopa pieniä rakkomaisia värittömiä länttejä. Aivan helvetin kipeät |O
 
Jos nännit on rikki, niin se SATTUU. Pitäisi saada ehjäksi, mutta on vaikeaa kun vauva imee koko ajan (nimim. kokemusta on). Onko vauvasi kuinka vanha, eli onko imetys vasta aluillaan vai onko teillä molemmilla jo homma hanskassa? Väärästä imuotteesta menee rinnat rikki. Jos haavat ei meinaa ehjäytyä Bepanthenilla ja ilmakylvyillä, niin voi vaatia antibiootin tai hiivalääkkeen. Itse hoitelin rikkinäisiä nännejä ekat kolme kk vaihtelevalla menestyksellä, ab-kuurista alkoi paraneminen. Ja se auttoi kans kun vauva kasvoi ja oppi syömään paremmin.
Tsemppiä!

muoks. noita rakkoja kannattaa käydä kyllä näyttämässä lääkärille, muistaakseni hiivaa tekee sellaiseksi "vadelmaisen" näköiseksi.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Rintatulehdusta mulla ei oo. Mä olen laittanut bebantenia mutta se ei auta. Onko tuo Lansinoh (?) apteekin tuote?

Rintakumista poitsu suuttuu ja puree sitä ikenillään (auts). Ja tosiaan nännit on ihan hiton punaiset ja päissä jopa pieniä rakkomaisia värittömiä länttejä. Aivan helvetin kipeät |O
Au au. Toi on kauheeta. :hug: :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Rintatulehdusta mulla ei oo. Mä olen laittanut bebantenia mutta se ei auta. Onko tuo Lansinoh (?) apteekin tuote?

Rintakumista poitsu suuttuu ja puree sitä ikenillään (auts). Ja tosiaan nännit on ihan hiton punaiset ja päissä jopa pieniä rakkomaisia värittömiä länttejä. Aivan helvetin kipeät |O
Lansinoh lanoliinia saa kaikista hyvinvarustelluista apteekeista.
 
Perhoinen84
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Rintatulehdusta mulla ei oo. Mä olen laittanut bebantenia mutta se ei auta. Onko tuo Lansinoh (?) apteekin tuote?

Rintakumista poitsu suuttuu ja puree sitä ikenillään (auts). Ja tosiaan nännit on ihan hiton punaiset ja päissä jopa pieniä rakkomaisia värittömiä länttejä. Aivan helvetin kipeät |O
Lansinoh lanoliinia saa kaikista hyvinvarustelluista apteekeista.
on muuten kallista rasvaaa :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Rintatulehdusta mulla ei oo. Mä olen laittanut bebantenia mutta se ei auta. Onko tuo Lansinoh (?) apteekin tuote?

Rintakumista poitsu suuttuu ja puree sitä ikenillään (auts). Ja tosiaan nännit on ihan hiton punaiset ja päissä jopa pieniä rakkomaisia värittömiä länttejä. Aivan helvetin kipeät |O
Lansinoh lanoliinia saa kaikista hyvinvarustelluista apteekeista.
on muuten kallista rasvaaa :whistle:
http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&products_id=1068
 

Yhteistyössä