nyt kaikki hyvät neuvot tarpeen, imetys sattuu niin turkasesti

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Uhh, tuoreessa muistissa vielä tuo kipu!
Muista myös ilmakylvettää nännejä niin paljon kuin vaan on mahdollista! :wave:
 
ruttulantäti harmaana
Hydrocortisonia ihan ohut kerros nänniin heti imetyksen jälkeen, seuraava imetys toisesta tissistä -> ei tarvitse pestä pois jos suostuu syömään (ei maistu pahalta), koska vauvan elimistöön joutuva määrä on marginaalisen pieni.
Näin neuvoi ihotautilääkäri hätätilannetta varten.
 
hyvin on tuttu tunne muistissa :x
tytön imetys oli aluksi tuskaa. siis aivan kauheaa. meinasin luovuttaa kyllä sen kivun keskellä. mutta sitten vaan rupesin ahkerasti rasvaamaan beballa ja laitoin liivin suojan päälle (rasvaa laitoin ison läjän ja pyyhin pahimmat pois kun piti ruveta imettämään), toinen mulla toiminut oli maitorahka, sotkuista hommaa mutta tehosi.
aristukseen/pahkuroihin ihan ehdoton oli kaurapussi, lämmittelin sen ja pidin rinnan päällä hetken ja rupesin imettämään..
pahin kipu/pahkurat yms kesti noin pari/kolme viikkoa- sitten rupesi helpottamaan.

tsemppiä!!!!! :hug:

*muoks*
onhan imetysasento oikea???? ellei niin se tekee kipeää.. :/
itse sain parhaiten ihan pientä imetettyä kyljellään. vieläkin teen aamulla niin, tuntuu että se on kaikista paras asento..
 
Turkilmas
Oho miten sopiviksi tämän joku nosti. Kiitoksia vain =) . Nimittäin just tuossa poikaa imettäessäni mietin miten paljon vähemmän sattuikaan kun otin pojan lähemmäs ja toisaalta vaan purin hammasta. Kummasti sattuu vähemmän kun tsemppaa itseään.

Kyllä tää tästä =)


Muoks: Melkoista sattumaa muuten...tulin JUST koneelle imettämästä :D . Kohta joku luulee että mä harmaana täällä kirjoittelen itselleni :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joku täällä joskus kirjoitti että käyttää tuttipullon tuttia rintakumina.Tiedä sitten millainen on käytännössä tuon avulla imettää.


Mulle sairaalassa tyrkättiin myös toi kun ei maito noussut ja rinnanpäät jo ihan verellä ... tosin eihän se vauva sitä kauaa imeny kun maitoa ei oikeesti tullu niin rupes vaan itkemään :/ mutta sattuhan sekin kun sinne tulee tyhjiö joka venyttää nänniä joka ihan ruvella |O mutta ei niin paha kun se että ois imeny suoraan rinnasta =) villarasvaa käytin jota sain sairaalasta sekä esikolla että kuopuksella kun yritettiin saada maitoa tulemaan ja tuskaa teki ...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Oho miten sopiviksi tämän joku nosti. Kiitoksia vain =) . Nimittäin just tuossa poikaa imettäessäni mietin miten paljon vähemmän sattuikaan kun otin pojan lähemmäs ja toisaalta vaan purin hammasta. Kummasti sattuu vähemmän kun tsemppaa itseään.

Kyllä tää tästä =)


Muoks: Melkoista sattumaa muuten...tulin JUST koneelle imettämästä :D . Kohta joku luulee että mä harmaana täällä kirjoittelen itselleni :snotty:
Satuin katsomaan oletko kenties kirjautunut :)

 
rapu
Mun piti sairaalassa jopa pitää taukoa imetyksestä kun nännit meni heti verille ja vauva oksenteli sitä veristä rintamaitoa.
Imetys oli aivan totaalista tuskaa. Kumien kanssa pystyin imettämään jotenkuten. Mutta täysimetykselle sain sanoa goodbye.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Oho miten sopiviksi tämän joku nosti. Kiitoksia vain =) . Nimittäin just tuossa poikaa imettäessäni mietin miten paljon vähemmän sattuikaan kun otin pojan lähemmäs ja toisaalta vaan purin hammasta. Kummasti sattuu vähemmän kun tsemppaa itseään.

Kyllä tää tästä =)


Muoks: Melkoista sattumaa muuten...tulin JUST koneelle imettämästä :D . Kohta joku luulee että mä harmaana täällä kirjoittelen itselleni :snotty:
Satuin katsomaan oletko kenties kirjautunut :)

No oli sullakin sitten hyvä aloitus
=) :flower:
 
Siiri78
Lansinoh-voide auttaa paremmin ja nopeammin kuin Bepanthen! Ja itse käytin pari ekaa viikkoa molempien kanssa rintakumia, kun nännit oli rikki ja sitten pikkuhiljaa aloin hivuttamaan rintakumin pois, kun maito oli alkanut herumaan ja hyvin nuo oppivat syömään rintaa kumista huolimatta! Älä lopeta imettämistä, vaikka se alku voi tuskaa ollakin, tsemppiä=)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Oho miten sopiviksi tämän joku nosti. Kiitoksia vain =) . Nimittäin just tuossa poikaa imettäessäni mietin miten paljon vähemmän sattuikaan kun otin pojan lähemmäs ja toisaalta vaan purin hammasta. Kummasti sattuu vähemmän kun tsemppaa itseään.

Kyllä tää tästä =)


Muoks: Melkoista sattumaa muuten...tulin JUST koneelle imettämästä :D . Kohta joku luulee että mä harmaana täällä kirjoittelen itselleni :snotty:
Satuin katsomaan oletko kenties kirjautunut :)

No oli sullakin sitten hyvä aloitus
=) :flower:
Juu. :)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Mun piti sairaalassa jopa pitää taukoa imetyksestä kun nännit meni heti verille ja vauva oksenteli sitä veristä rintamaitoa.
Imetys oli aivan totaalista tuskaa. Kumien kanssa pystyin imettämään jotenkuten. Mutta täysimetykselle sain sanoa goodbye.
Oi voi, kuulostaa jo tosi pahalle :eek: :hug: . No mutta tuollaisessa tilanteessa on jo selvää että täysimetys EI ole se paras vaihtoehto äidille eikä vauvallekaan.

Nyt kun kerroit miten pahasti sulla on ollut, niin mun kipuilut alkaa tuntumaan itsestä ihan naurettavilta. Ihan olemattomasta mäkin valitan. Ei multa tuu edes verta, kunhan on vaan iho rikki.
 
Siiri78
Lansinoh on törkeän kallista, mutta riittoisaa ja auttaa nopeasti. Ei kannata ostaa alkuun kuin se pieni tuubi, koska äkkiä ne rinnat sitten tottuu, kun vaan saa sen ihon ensin kuntoon.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri78:
Lansinoh-voide auttaa paremmin ja nopeammin kuin Bepanthen! Ja itse käytin pari ekaa viikkoa molempien kanssa rintakumia, kun nännit oli rikki ja sitten pikkuhiljaa aloin hivuttamaan rintakumin pois, kun maito oli alkanut herumaan ja hyvin nuo oppivat syömään rintaa kumista huolimatta! Älä lopeta imettämistä, vaikka se alku voi tuskaa ollakin, tsemppiä=)
En lopeta, tää ketju on oikeesti ollut tosi paljon avuksi ja piristi kummasti :flower: . Mutta tota rintakumia mä vaan en tajua. Ensinnäkin sinne kumin sisälle jää hirveesti tyhjää tilaa ja kun poika imee niin ei tapahdu muuta kuin korkeintaan pojalla menee hermo.

 
joku vaan
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Mun piti sairaalassa jopa pitää taukoa imetyksestä kun nännit meni heti verille ja vauva oksenteli sitä veristä rintamaitoa.
Imetys oli aivan totaalista tuskaa. Kumien kanssa pystyin imettämään jotenkuten. Mutta täysimetykselle sain sanoa goodbye.
Oi voi, kuulostaa jo tosi pahalle :eek: :hug: . No mutta tuollaisessa tilanteessa on jo selvää että täysimetys EI ole se paras vaihtoehto äidille eikä vauvallekaan.

Nyt kun kerroit miten pahasti sulla on ollut, niin mun kipuilut alkaa tuntumaan itsestä ihan naurettavilta. Ihan olemattomasta mäkin valitan. Ei multa tuu edes verta, kunhan on vaan iho rikki.

Mutta hoida vaan ahkerasti. Niin meni mullakin aluksi vaan rikki ja sattui, mutta kun verille meni molemmat rinnat, ja hampaat irvessä imetti ja vauva oksensi kaikki pois niin meinas usko mennä touhuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Mun piti sairaalassa jopa pitää taukoa imetyksestä kun nännit meni heti verille ja vauva oksenteli sitä veristä rintamaitoa.
Imetys oli aivan totaalista tuskaa. Kumien kanssa pystyin imettämään jotenkuten. Mutta täysimetykselle sain sanoa goodbye.
Mulla kävi sairaalassa just noin myös. Eli piti antaa lisämaitoa sen vuoksi että vauva oksensi imemänsä veriset maidot. Ja kun en maidon noustessa voinut imettää niin iski rintatulehdus heti pahana ja uudestaankin vielä heti perään.

Mutta muistan kyllä miten tuskaa se oli kun rinnanpäät oli ihan rikki ja veri vaan lensi :x

Joten tsemppiä turkilmas, ehkä ne rinnat siitä viel karaistuu :hug:
 
vieras
mullakin sattui imetys ihan pirusti suunnilleen vajaan kuukauden, sit alkoi tottua.
nännit oli älyttömän ruvella, mut mä sinnikkäästi hammasta purren jatkoin imetystä, vaik jokasel vauvan imasulla tuntu et ois vedetty kova nännäri.
vaavin kakassakin näky vähä mustaa, et se oli sitä verta mitä oli nänneistä tullu.
mut rasvasin niitä ja laitoin kylmiä kaalinlehtiä päälle, ja se vähä auttoi.
 
Siiri78
Ton rintakumin toimivuus voi kyllä olla paljon kiinni rinnan/nännin mallistakin. Mutta jos se ei teillä toimi, niin jätä pois, mutta Lansinohia suosittelen koittamaan, toimii=)
 
Turkilmas
Ja siis mä tietenkin pienessä maailmassani luulin olevani yksin ongelmani kanssa :ashamed: . Mä olen tämän tuhannesti jo sanonut, mutta sanon vielä kerran (ja tuhat kertaa tämän jälkeen): on tää vaan mahtava palsta ja mahtavat ihmiset :flower: =)
 
IhanaValo
Tuosta Lansinohista, vaikka se tosiaan on aika kallista niin sitä ei tarttee paljoa laittaa kerrallaan ja se auttaa nopeesti.

Rintakumista;Eihän sinne sisälle pitäis jäädä tyhjää tilaa, vaan vauvan pitäis imeä se nänni siihen tuttiosaan. Ainakin muistelisin..ite oon joutunut molempia lapsiani imettää aluks kumin kans, mutta helposti ne sit oppii poiskin siitä.

Tsemppiä!
 

Yhteistyössä