nyt kaikki hyvät neuvot tarpeen, imetys sattuu niin turkasesti

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Mulla tuli kanssa tommosia rakkuloita siihen nännin päähän, jotka sitten puhkeili haavoiksi. Kestin sitä sen reilun viikon ajan ja sit ne parani. Mut kauheeta se oli. Itkin. :/
 
rasvaa ja rintakumit käyttöön että imetyksen ajan saa olla siellä suojassa tissit.aina imetysten välillä koitat tuuletella ja laitella rintoihin rasvaa.
muoks olitkin sanonut ettei huoli kumia,laitatko rintakumiin alkumaito tipan valmiiksi?ei silloinkaan huoli?
,kokeile vaihtaa asentoa jos sillä pojalla on muutenkin kova imemisvietti,eli käännä jalat kainaloon.
ja kannattaa käydä näyttään jos menee pahemmaks ettei tulehduksia alatulemaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
miten toi rasva on nyt noin halpaa.Mä taisin pulittaa 10e ainakin siitä pienestä tuubista silloin ku ostin pari vuotta sitten :ashamed:
Täällä näyttäisi olevan pari eri kokoa. Isompi tuubi 17.90 ?.

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/44677102056/SubProducts/044677102056
 
kurja juttu :(
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=165


Käypä lukemassa tuolta jos löytyisi helpotusta. Mun mielestä toi sun kertomus viittaisi enemmänkin huonoon imuotteeseen, rikkinäiset rinnanpäät, kipu imetyksen aikana ja jälkeen.Villi arvaus olisi, että sulla verenkierto jostain syystä huononee nänniin imetyksen aikana, jolloin kipu jatkuu kihelmöivänä ja pistelevänä kun verenkierto imetyksen jälkeen palautuu. Ote voi päällisin puolin näyttää ihan hyvältä, mutta silti voi olla vähän kapea, jolloin kova kitalaki (siis esimerkiksi vain :) hankaa nänniä rikki ja estää verenkiertoa. Pelkkä rasvaus ja ihon hoito ei auta ongelman syyhyn.

Pitkään tuollaista ei voi katsella vaan apua sun täytyy saada heti. Soita vaikka imetystukipuhelimeen. Tsemppiä.
 
Turkilmas
Kiitos ihanaiset :flower: . Tosiaan reilu 2 viikkoa vasta kasassa ja poika imee hullun lailla koko ajan. Mun on ollut pakko antaa lisämaitoa kun rinnat ei oo kestänyt enempää ja poika vaan koko ajan nälkäinen.

Tuota voidetta mun täytyy heti huomenna käydä kysymässä josko meidän apteekissa olisi. Tuuletan kyllä rintoja ja rasvailen bepantenilla mutta ei vaan auta. Imuote on useimmiten oikea, vasta kun poitsu alkaa "tutittelemaan" tissillä, niin ottaa väärän otteen.

Kauanko tätä helvettiä suunnilleen kestää ennen kuin helppaa tuo kipu?
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja kurja juttu :(:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=165


Käypä lukemassa tuolta jos löytyisi helpotusta. Mun mielestä toi sun kertomus viittaisi enemmänkin huonoon imuotteeseen, rikkinäiset rinnanpäät, kipu imetyksen aikana ja jälkeen.Villi arvaus olisi, että sulla verenkierto jostain syystä huononee nänniin imetyksen aikana, jolloin kipu jatkuu kihelmöivänä ja pistelevänä kun verenkierto imetyksen jälkeen palautuu. Ote voi päällisin puolin näyttää ihan hyvältä, mutta silti voi olla vähän kapea, jolloin kova kitalaki (siis esimerkiksi vain :) hankaa nänniä rikki ja estää verenkiertoa. Pelkkä rasvaus ja ihon hoito ei auta ongelman syyhyn.

Pitkään tuollaista ei voi katsella vaan apua sun täytyy saada heti. Soita vaikka imetystukipuhelimeen. Tsemppiä.
Kiitos :hug:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Kiitos ihanaiset :flower: . Tosiaan reilu 2 viikkoa vasta kasassa ja poika imee hullun lailla koko ajan. Mun on ollut pakko antaa lisämaitoa kun rinnat ei oo kestänyt enempää ja poika vaan koko ajan nälkäinen.

Tuota voidetta mun täytyy heti huomenna käydä kysymässä josko meidän apteekissa olisi. Tuuletan kyllä rintoja ja rasvailen bepantenilla mutta ei vaan auta. Imuote on useimmiten oikea, vasta kun poitsu alkaa "tutittelemaan" tissillä, niin ottaa väärän otteen.

Kauanko tätä helvettiä suunnilleen kestää ennen kuin helppaa tuo kipu?
Kunhan saat ne paranemaan, niin se loppuu. Sen takia anna vaan lisämaitoa. ei yhtä tissiä kannata antaa imeä pitkää aikaa kerrallaan, koska ei siitä niin kauan sitä maitoa oikeasti tule.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Kiitos ihanaiset :flower: . Tosiaan reilu 2 viikkoa vasta kasassa ja poika imee hullun lailla koko ajan. Mun on ollut pakko antaa lisämaitoa kun rinnat ei oo kestänyt enempää ja poika vaan koko ajan nälkäinen.

Tuota voidetta mun täytyy heti huomenna käydä kysymässä josko meidän apteekissa olisi. Tuuletan kyllä rintoja ja rasvailen bepantenilla mutta ei vaan auta. Imuote on useimmiten oikea, vasta kun poitsu alkaa "tutittelemaan" tissillä, niin ottaa väärän otteen.

Kauanko tätä helvettiä suunnilleen kestää ennen kuin helppaa tuo kipu?
Kunhan saat ne paranemaan, niin se loppuu. Sen takia anna vaan lisämaitoa. ei yhtä tissiä kannata antaa imeä pitkää aikaa kerrallaan, koska ei siitä niin kauan sitä maitoa oikeasti tule.

Joo paitsi että tietty mä pelkään että joko maidon tulo ehtyy tai että poika ei kohta enää suostu rinnalle. Mutta tää kipu alkaa olla sellaista että musta ei vaan ole tähän
:'(
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Kiitos ihanaiset :flower: . Tosiaan reilu 2 viikkoa vasta kasassa ja poika imee hullun lailla koko ajan. Mun on ollut pakko antaa lisämaitoa kun rinnat ei oo kestänyt enempää ja poika vaan koko ajan nälkäinen.

Tuota voidetta mun täytyy heti huomenna käydä kysymässä josko meidän apteekissa olisi. Tuuletan kyllä rintoja ja rasvailen bepantenilla mutta ei vaan auta. Imuote on useimmiten oikea, vasta kun poitsu alkaa "tutittelemaan" tissillä, niin ottaa väärän otteen.

Kauanko tätä helvettiä suunnilleen kestää ennen kuin helppaa tuo kipu?
Kunhan saat ne paranemaan, niin se loppuu. Sen takia anna vaan lisämaitoa. ei yhtä tissiä kannata antaa imeä pitkää aikaa kerrallaan, koska ei siitä niin kauan sitä maitoa oikeasti tule.

Joo paitsi että tietty mä pelkään että joko maidon tulo ehtyy tai että poika ei kohta enää suostu rinnalle. Mutta tää kipu alkaa olla sellaista että musta ei vaan ole tähän
:'(
Imetä vaan pienempiä aikoja kerrallaan, ei se sillon ehdy.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Kiitos ihanaiset :flower: . Tosiaan reilu 2 viikkoa vasta kasassa ja poika imee hullun lailla koko ajan. Mun on ollut pakko antaa lisämaitoa kun rinnat ei oo kestänyt enempää ja poika vaan koko ajan nälkäinen.

Tuota voidetta mun täytyy heti huomenna käydä kysymässä josko meidän apteekissa olisi. Tuuletan kyllä rintoja ja rasvailen bepantenilla mutta ei vaan auta. Imuote on useimmiten oikea, vasta kun poitsu alkaa "tutittelemaan" tissillä, niin ottaa väärän otteen.

Kauanko tätä helvettiä suunnilleen kestää ennen kuin helppaa tuo kipu?
Kunhan saat ne paranemaan, niin se loppuu. Sen takia anna vaan lisämaitoa. ei yhtä tissiä kannata antaa imeä pitkää aikaa kerrallaan, koska ei siitä niin kauan sitä maitoa oikeasti tule.

Joo paitsi että tietty mä pelkään että joko maidon tulo ehtyy tai että poika ei kohta enää suostu rinnalle. Mutta tää kipu alkaa olla sellaista että musta ei vaan ole tähän
:'(
Imetä vaan pienempiä aikoja kerrallaan, ei se sillon ehdy.
Juu näin teen :flower: =)
 
kurja juttu :(
Piti vielä laittaa että SOITA HETI NYT sinne puhelimeen, vastausaika tänään 21 saakka. Huomenna vasta illalla taas auki.< numero on 041-5285 582.
On paljon helpompi miettiä mistä kipu johtuu ja mikä siihen auttaa kun saa kysellä riittävästi tietoja.


 
Annu
Aika auttaa tuohon ja imettäminen. Mulla oikea rinta oli kipeä monta kuukautta ja muistan ku imetin, niin naama irvessä ja varpaat kippurassa, ku sattu niin älyttömästi. Kyllä se sitten helpotti.
 
Cycadeen
Minä hommasin imetysneuvojan kotio vauvan ollessa 2vk vanha, kun imetys sattui ja tuntui niin hankalalle, että itkun kanssa piti välillä imettää. Kun neuvoja kävi parinviikon ajan, niin imetys lähti tosi hienosti käyntiin. jos en ois ottanut neuvojaa, niin oisin heittänyt hanskat tiskiin. Hän sanoi, että vauva ja äiti harjoitteleevat imetystä n. 6 ensimmäistä viikkoa ja sitten se imetys vasta lähtee kunnolla käyntiin. sinne asti "saa" takkuilla. Tsemppiä :hug:
 
cherries
Rintakumit kehiin. Ja vasta sitten tissittely ilman kumia, kun nänninpäät ovat kunnolla parantuneet. Nyt kun sinulla on nänninpäät auenneet, on rintatulehduksen vaara suuri vauvan tartuttaessa pöpöt imetessään rintaa. Ja voitelet lansinohilla niitä rintoja. Ja ostat keräkaalia ja laitat pestyn kaalen aina rintaliivin sisään imetysten väliajoiksi.
 
Minde
Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
Minä hommasin imetysneuvojan kotio vauvan ollessa 2vk vanha, kun imetys sattui ja tuntui niin hankalalle, että itkun kanssa piti välillä imettää. Kun neuvoja kävi parinviikon ajan, niin imetys lähti tosi hienosti käyntiin. jos en ois ottanut neuvojaa, niin oisin heittänyt hanskat tiskiin. Hän sanoi, että vauva ja äiti harjoitteleevat imetystä n. 6 ensimmäistä viikkoa ja sitten se imetys vasta lähtee kunnolla käyntiin. sinne asti "saa" takkuilla. Tsemppiä :hug:
Mistäs tämmöinen? Vau :) Nostan hattua aina kaikille jotka viitsivät nähdä vaivaa lapsen ruokinnan eteen, ettei tehdä niinkun nykyään on tapana, pullo suuhun ja pilttiä perään ;)

 
Lansinoh on kuin taikavoidetta.. Minullakin oli rinnanpäät ihan rikki alussa. Käytin rintakumia välillä ja sitten lansinohia ahkerasti. En millään enää muista montako viikkoa kesti, että nännit "karaistui" siihen mutta niin siinä kyllä tulee käymään ajan kanssa ja lopulta sitä imetystä ei tunne enää ollenkaan.
 
Mulla kipeytyi rinnat alkuun, koska lapsen imuote oli väärä. Kun lapsi imee sitä rintaa oikein, on se ote niin tiukka, ettei sitä tissiä sieltä suusta saa kunnolla irti. Rinnan täytyy olla siis lapsen suussa tosi syvällä. Jos imuote on huono, menee nännit verille alle aika yksikön. Tuolla imetystukilistan sivuilla oli ainakin pari vuotta sitten hyvin havainnollistavia juttuja siitä imuotteesta. Mulla meni alkuun pieleen jo siinä, miten se lapsi oli mun sylissä. En tajunnut pitää sitä tarpeeksi liki ja lapsen pääkin oli aivan vika asennossa. Se homma lähtee siis siitä jo liikenteeseen, kuinka se lapsi on siinä sylissä ja sitten vaan se imuote kuntoon. Siellä oli ennen ainakin jotain juttua "hampurilaisotteesta" ja meillä se kyllä toimi! Mä täysimetin 4,5 kk , mut sitten piti siirtyä apteekin korvikkeille allergioiden vuoksi :'(
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja kurja juttu :(:
Piti vielä laittaa että SOITA HETI NYT sinne puhelimeen, vastausaika tänään 21 saakka. Huomenna vasta illalla taas auki.< numero on 041-5285 582.
On paljon helpompi miettiä mistä kipu johtuu ja mikä siihen auttaa kun saa kysellä riittävästi tietoja.
Voi kiitos tästä! Mä olin koneelta pois joten huomasin vasta nyt. Hyvä tietää kuitenkin mistä numerosta avun saa :flower:
 
Turkilmas
Kyllä muuten helppaa ihan jo tieto että muillakin on ollut tuskaista ja nuo kaikki avut ja vinkit joita oon saanut. Kiitos :hug: .

Ensi töikseni lähden huomenna kyselemään tuota Lansinohia ja jos sitä ei meidän apteekissa ole, niin pyydän jonkun sitä mulle hakemaan.

Taidanpa vielä yrittää rintakumia jos vaikka poitsu jo suostui sen kanssa imemään.

Ja lepuutan tota oikeaa rintaa joka on PALJON kipeämpi kuin vasen...

Kai tää tästä, hammasta purren taas eteenpäin =)
 
kaisa
mulla oli kans alku ihan kamalaa. kuukauden verran meni ennen kuin rinnat tottui.

kiinnitä huomiota erityisen paljon siihen, että vauva imee oikein rintaa. eli riittävästi rintaa suussa.

ajan kanssa tilanne paranee. koita jaksaa siihen saakka.
 
anna
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Kyllä muuten helppaa ihan jo tieto että muillakin on ollut tuskaista ja nuo kaikki avut ja vinkit joita oon saanut. Kiitos :hug: .

Ensi töikseni lähden huomenna kyselemään tuota Lansinohia ja jos sitä ei meidän apteekissa ole, niin pyydän jonkun sitä mulle hakemaan.

Taidanpa vielä yrittää rintakumia jos vaikka poitsu jo suostui sen kanssa imemään.

Ja lepuutan tota oikeaa rintaa joka on PALJON kipeämpi kuin vasen...

Kai tää tästä, hammasta purren taas eteenpäin =)
hyyyyvä! kuten tiedät niin imetys se paras vauvallesi on, eikä hirmu kalliit korvikkeet :) mulla makaroonilaatikko nosti aina maidon ihan huippuunsa ;)
 
Tiiteni harmaana
Vaihtele myös imetysasentoja, niin ei aina samasta kohdasta ole voimakkain imu. Yritä vielä tuota rintakumia. Tai jos et kärsi imettää tai kumilla ei huoli millään, niin yritä lypsää ja syöttää välillä pullosta.
 

Yhteistyössä