Nyt jos koskaan mä tartten teidän apua. Mun elämä taitaa olla teidän käsissänne. Tai ainakin onnellisuus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Olen ollut sinkkuna jo seitsemättä vuotta. Mun elämä on järjestyksessä, on ihanat lapset, työ jota rakastan ja koti jossa viihdyn. olen sosiaalinen ja avoin, mukava varmasti. Ja ilmeisesti sitten kaunis/söpö, kun miesten huomiota riittää.
Mutta silti mä aina itse torpedoin kaikki alkavat ihmissuhteet omalla epävarmuudellani.

Mä olen aina ihastunut ja rakastunut vääriin miehiin. Sellaisiin, jotka on epäluotettavia ja pelimiehiä ja vain pelkän seksin perässä. Ja sitten niinä kertoina, kun joku "kunnollinen" mies ihastuu muhun, mä pilaan kaiken. Pilaan epäilemällä miehen tarkoitusperiä, sitä ettei se oikeesti tykkääkään musta. En mä sitä niille sano, mutta musta tulee etäinen, kun en uskalla luottaa enkä heittäytyä. Ja lopulta sitkeimmänkin miehen mielenkiinto lopahtaa.

Nyt mä oon taas samassa tilanteessa. Olen ollut jo yli vuoden salaa ihastunut ja rakastunutkin erääseen mieheen. Meillä on ollut flirttiä ja kaikkea, ja mun tunteeni on vaihdelleet onnesta epätoivoon. Nyt mies kertoi ihastuneensa muhun.. ja tää mun aallokko vaan yltyy. Hetkittäin olen onneni kukkuloilla, mutta pääasiassa epäilen miehen vilpittömyyttä. Mua pelottaa heittäytyä ja luottaa. Pelottaa, että petyn. Että oon taas ihastunut mieheen, joka vain pelaa mun tunteilla.

Mä tahtoisin luottaa, tahtoisin vain leijua vaaleanpunaisissa pilvissä ja antaa haaveille tilaa. Tahtoisin rakastaa ja olla onnellinen. Mutta tuo helvetin pelko ja epäluulo meinaa voittaa :(

Mä tajuan, että ajattelen ettei se mies voi mitenkään tykätä musta. Mä en käsitä mitä se mussa näkee, miksi se musta tykkäis. Mä en usko, että se vois rakastaa tai rakastua muhun.

Ja mä tiedän, että tää viimeistään pilaa taas kaiken.

Mitä mä teen? Mitä mä teen, etten pilaa tätä? Mä en halua taas kerran jäädä yksin näiden pelkojeni kanssa. Auttakaa mua, kiltit. Pliis. Kertokaa mulle, miten saan nuo pelot ja typerät "mua ei kukaan voi rakastaa" ajatukset kuopattua. Miten mä saan luotettua siihen ihmiseen, johon olen rakastunut? Tai lähinnä siihen, että se puhuu totta ja tarkoittaa mitä sanoo. Mä en halua pilata tätä.

Jossain lauri tähkän biisissä laulettiin "hetkeksi en sulle rupia, iäksi en sulle kelpaa..." Mä sanoin eräälle minusta kiinnostuneelle, että en siis ala hetken huumaksi ja varmaan en iäksi kelpaa. Mies lähti sen tien ja tajusi mitä tarkoitan. Ollaan edelleen ystäviä ja hän jatkaa omalla linjallaan eli iskee naisen ja tapailee aikansa ja kun suhde kariutuu ennenpitkää, ottaa taas uuden. Ei jaksa tehdä töitä suhteen eteen. Ei tarvitse oikeaa kumppania vaan leikkikaveria.

Kannattaa heti alkuun kertoa mitä hakee ja mitä ei. Ja että tietenkään ei voi olla kukaan alkuun varma kenestäkään ja mihin suhde vie.

Mä en kyllä ole mikään häävi auttamaan, kun näen sun tilanteessa itteni. Siis omasta erosta ei ole kun vasta puoli vuotta, mutta voisin niin kuvitella et jotenkin noin mun tulevat ihmissuhteet tulee menemään. Jotenkin noin ne menikin ennen exää. Ihan enste kannattais ottaa ihan iisisti ja hengittää. Sua varmasti voi rakastaa ja on rakastettu ja susta on oltu ja ollaan parhaillaan kiinnostuneita. Olet kaiken rakkauden arvoinen. Sitten kannattaa ajatella että et sä pilaa mitään. Jos suhde on tarkoitettu onnistumaan ja kestämään, ei sitä ihan tosta vaan voi pilata. Kyllä fiksu aikuinen ymmärtää toisen epävarmuutta ja luottamuspulaa ja osaa aiheesta keskustella. Ihan vaan nyt keskityt tapailemaan sitä miestä ilman mitään tulevaisuuden suunnittelua ja turhaa pähkäilyä ja nautit yhdessäolosta. Kyllä ne asiat kehkeytyy sitten vakavampaan suuntaan jos niin on tarkoitettu. Ei suhdetta voi alottaa eikä pitää pystyssä väkisin. En osaa sanoa miten sais noi tunteet ettei ole rakkauden arvoinen pois. Ehkä auttas jos yrittäisit tietoisesti alkaa ajatella itsestäsi positiivisemmin ja rakkauden arvoiseksi. Näin ne menisi siitä pikkuhiljaa alitajuntaankin, eikä sun tarttis sitä enää niin tietoisesti ajatella. Opettele olemaan armollisempi itseäsi kohtaan. Onnea!

Taidat olla "kaikki tai ei mitään"- tyyppiä.Pitkässä parisuhteessa (18 vuotta yhteiseloa takana ja matka jatkuu...) elävänä haluaisin muistuttaa että ei liene realistista odottaa parisuhteelta jatkuvaa valeanpunaista ihanuutta. Arki astuu rakkauteenkin, väistämättä. Luottamus, rakkaus ja yhteenkuuluvuuden tunne saavutetaan ajan myötä.

Älä anna menneisyytesi määrittää sitä mitä olet tai tulet olemaan. Ethän itsekään potkisi maassa makava. Opettele arvostamaan itseäsi. Olet arvokas juuri sellaisena kuin olet. Kaikilla meillä on huonoja tapoja joiden eteen tulee tehdä työtä. Täydellistä ihmistä ei olekaan. Älä siis odota unelmien prinssiä.
Kukaan toinen ei voi sinua elämältä pelastaa. Kyllä se rakkaus vielä sinutkin löytää-leuka pystyyn!

Mä oon tehnyt itseni kanssa tosi paljon töitä. Mä oon käsitellyt menneet vaikeat ihmissuhteet, oppinut ja opetellut näkemään viat itsessäni ja hyväksymään ne. Olen opetellut olemaan itsenäinen, onnellinen ja riippumaton. Mun elämäni onnellisuus ei synny siitä, onko mulla joku vai ei. Ehkäpä siksi oon ollut näin kauan sinkkuna. En ole halunnut ketä tahansa.
Ja näiden sinkkuvuosieni aikana olen ihastunut kahden tyyppisiin miehiin. Niihin, joita en voi saada ja niihin, jotka ei ole olleet tosissaan mun kanssa. Ja oon saanut siipeeni liian monta kertaa.

Siksi mua nyt pelottaa. Että tässä on kyse taas jostain samasta. Että mä en vieläkään ole sittenkään löytänyt sitä aitoa rakkautta. Tää mun tämänhetkinen tunteideni kohde on aina ollut mulle "saavuttamaton", ihminen, jota en oikeasti koskaan kuvitellut saavani. Siis täysin jotain utopiaa. Ja nyt se mies väittää tuntenvansa samoin mua kohtaan. Että kokee mun olevan jotain, jota ei voi ikinä saada. Jotain, jota se arvostaa yli kaiken, jotain, josta se oikeasti tykkää.

Ja mä oon ihan puulla päähän lyöty. En osannut odottaa tätä, en vaikka tästä aina haaveilin. Tai lähinnä siitä miehestä. Se on ollut mulle saavuttamaton, unelmaa, jota en voi ikinä elää todeksi. Ja nyt se väittää, että asiat on toisin.

Mua pelottaa. Mitä jos mä oon kohdannut uudentyyppisen pelaajan? Miehen, joka ei sittenkään tarkoita mitä sanoo, miehen, jonka itsetuntoa vain jotenkin onnistun tällä ihastumisella kohottamaan?

Mun unelmani on käynyt toteen. Ja nyt mä en voi mitenkään uskoa sitä todeksi.

Mä oon käynyt näitä asioita tosiaan itseni kanssa läpi kaikki nämä yksinolon vuodet. Mä en odota mitään ikuisesti hehkuvaa romantiikan täyteistä parisuhdetta. Mä oon valmis tekemään rakkauden eteen töitä, valmis kohtaamaan vaikeatkin ajat.. mutta mä en vaan kykene uskomaan, että mua varten ois varattuna oikeasti rakkautta tähän elämään.

Mulla on takana kaksi pitkää parisuhdetta, jotka molemmat on olleet katastrofeja. Eka löysi onnensa melkein kymmenen vuoden parisuhteen jälkeen mun parhaasta kaverista. Toinen oli luonnehäiriöinen pissipää, joka petti mua kaikkien elävien olentojen kanssa.

Ja näitten jälkeen on ollut vain niitä pelimiehiä. :/

Joten mä en usko enää, että mua varten ois rakkautta olemassa. Ja se on mun suurin ongelma.

Itseasiassa mä olin jo totuttautunut ajatukseen, että elän elämäni täysin yksin. Ilman parisuhdetta, ilman kokemusta siitä, miltä tuntuu kun joku rakastaa.

Ja nyt mä oon tässä.

Taidat olla "kaikki tai ei mitään"- tyyppiä.Pitkässä parisuhteessa (18 vuotta yhteiseloa takana ja matka jatkuu...) elävänä haluaisin muistuttaa että ei liene realistista odottaa parisuhteelta jatkuvaa valeanpunaista ihanuutta. Arki astuu rakkauteenkin, väistämättä. Luottamus, rakkaus ja yhteenkuuluvuuden tunne saavutetaan ajan myötä.

Älä anna menneisyytesi määrittää sitä mitä olet tai tulet olemaan. Ethän itsekään potkisi maassa makava. Opettele arvostamaan itseäsi. Olet arvokas juuri sellaisena kuin olet. Kaikilla meillä on huonoja tapoja joiden eteen tulee tehdä työtä. Täydellistä ihmistä ei olekaan. Älä siis odota unelmien prinssiä.
Kukaan toinen ei voi sinua elämältä pelastaa. Kyllä se rakkaus vielä sinutkin löytää-leuka pystyyn!

Olet rakastunut miehiin, joista ei voisi koskaan tullakaan mitään vakavampaa, et halua sitoutua. Onnellisuusaihe on niin vaikea. Hieman ajatusleikkejä voisit harrastaa. Millaisena näet tulevaisuuden esim. 3 v. kuluttua? Oletko tyytyväinen nyk. elämään vai vietätkö tasapainoista onnellista elämään nyk. ihastuksen kanssa? Haetko tarkoituksella vaikeita, haastavia miehiä "hoidettavaksi" ja toistat samaa vanhaa kaavaa?

En mä tiedä. En kai ole tyytyväinen nykyiseen elämään, mä oikeasti haluan löytää oikean rakkauden. Mutta toisaalta taas mun on vaikea kuvitella itseäni niin, että joku oikeasti rakastais. Taas me palataan tähän aiheeseen, että mä en usko että kukaan voisi mua oikeasti rakastaa. Liikaa pettymyksiä.

Niin, joko aloitat suhteen pelimiehen kanssa joka leikkii sun tunteilla tai sitten kunnon miehen, jonka kanssa voit saada hyvän parisuhteen. Pelimiesten kanssa voit alkaa suhteen mutta kunnon miehen kanssa et? En ymmärrä logiikkaasi? Rakkaudessa voi aina hävitä, mutta voittaa ei voi koskaan ellei uskalla yrittää! Pikkuhiljaa edeten, äläkä uskottele itsellesi miehen olevan paska, jos hän ei osoita siitä mitään merkkejä. Oletuksena luota aina uuteen ihmiseen (ei sinisilmäisesti!), ellei toinen ole osoittanut mitenkään ettei olisi sun luottamuksen arvoinen.

Kiitos Jonna järjen äänestä.
Ei tuo mies ole osoittanut mitään merkkejä epäluotettavuudesta. Tosin en usko, että niitä merkkejä edes huomaisin vaikka niitä oiskin. Sepä tästä kaikesta vaikeaa tekeekin.

Mua pelottaa, etten selviä enää tästä, jos sydämeni särkyy. Mulla on tässä kuitenkin tunteet mukana todella vahvasti. Vahvemmin kuin koskaan aiemmin. Noiden pelimiesten kanssa on ollut nopeasti syttyvää ihastusta, ja koko homma ohi parissa kuukaudessa. Tähän nykyiseen mieheen mä oon ollut ihastunut ja rakastunut kai jo vuoden ainakin.

[QUOTE="minä vain";25166222]

Joten mä en usko enää, että mua varten ois rakkautta olemassa. Ja se on mun suurin ongelma.

Itseasiassa mä olin jo totuttautunut ajatukseen, että elän elämäni täysin yksin. Ilman parisuhdetta, ilman kokemusta siitä, miltä tuntuu kun joku rakastaa.

Ja nyt mä oon tässä.[/QUOTE]

Toi on just se ajatus mitä kohti mä pyrin. Että tottuisin ajatukseen, että eläisin elämän yksin, siis ilman parisuhdetta. Että ainoa romantiikka mitä enää tulen kokemaan löytyy romaanien sivuilta tai dvd:ltä. Näillä mennään. Tilanteesi tavallaan antaa toivoa, että jotain voisi vielä joskus tapahtua omallekin kohdalle, jopa se saavuttamaton unelma voisi olla saavutettavissa. Pirun pelottavaahan se varmasti on. Eihän tossa muuta voi kun antaa mennä ja katsoa mitä tapahtuu, tai sitten perääntyä eikä tapahdu mitään.

Tunnistan kirjoituksestasi vähän itseäni. Olet järkevä ihminen ja se juuri on ongelmasi, et hyppää ihanaan suhteeseen tuosta vaan vaan mietit miten asiat voi mennä pieneen :).
Mutta hitaasti hyvä tulee, anna miehen näyttää että hän on kunnollinen ja oikeasti haluaa juuri sinut. Kirjoituksiesi perusteella olet fiksu terveellä järjellä varustettu ihminen, luultavasti ihana ja kauniskin. Onnea matkaan!

Kiitos teille ihanat ihmiset kannustuksesta!
Just kun mä päätin, että kyllä, mies on sikapossu eikä ole tarkoittanut sanaakaan mitä on mulle sanonut. Että on vaan leikkinyt mun kanssa. Että mä en lähde tähän leikkiin.

Toisaalta.. onko mulla tässä tällä kertaa liian suuret panokset, voinko vain passata ja elää ehkä loppuelämäni miettien "mitä jos" ? Mitä jos mä oikeasti olenkin nyt kohdannut jotain oikeaa ja todellista? Mistä mä voin sen tietää? :(

Mä haluan varmistuksen asioille, ennenkuin etenen. Mä haluan olla varma. Mutta voiko sitä koskaan näissä asioissa olla?

"Sä luulet että on tarkoitettu
ettet onnea kohtaa
tai taivaan tähtiin on kirjoitettu
kenen luokse tie johtaa
miten saisin sinut uskomaan
kaikki muuttuu vielä parempaan

refrain:
”Olen lähelläsi
silloin kun et minua nää
olen lähelläsi
vaikka kaikki muu häviää
anna tunteen viedä vaan